Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raisa kan niet meer lopen.
Moderator: moderatorteam
-
Bullenmama
Raisa kan niet meer lopen.
Eergisteravond zag ik dat Raisa haar rechterachterpoot niet goed gebruikte. Ze sleepte er een beetje mee.
Ik heb haar op de bank geholpen en gisterochtend werd ik wakker van gekerm. Ze zat voor de bank op de vloer en wilde overeind maar dat lukte niet.
Ik heb haar overeind geholpen en zag dat haar rechtervoet slap hing.
Ze wilde ook niet lopen. We hebben haar ondersteund met een doek en zo hebben we haar buiten laten plassen.
We zijn naar de dierenarts gegaan met haar, en hij zei dat het vanuit haar rug komt. Ze kreeg een spuit dexamethason en we gingen weer naar huis.
Vandaag moesten we weer terugkomen voor een spuit, maar ik heb afgebeld, ik ga haar niet martelen met dat gesleep.
Ze ligt te liggen op een matras en doet geen enkele poging overeind te komen.
Ik heb tabletten dexa gehaald, die heeft ze gekregen vanmiddag.
We hebben geprobeerd haar op haar poten te zetten maar ze piept van de pijn.
Ze heeft niet meer gepoept sinds eergistermiddag en niet meer geplast sinds gisteravond.
We hebben haar net nog geprobeerd op te tillen met doeken, maar haar linkervoorpoot doet ook niet meer mee.
Er is geen enkele vooruitgang. Morgenochtend bel ik de dierenarts weer.
Als het niet beter gaat tegen de ochtend, dan is het over.
We willen haar niet door een medische molen heen halen, ze is 8 jaar oud en een operatie zien we zowiezo niet zitten.
Ik heb het allemaal heel koud geformuleerd, want ik wil niet gaan huilen, dat voelt ze haarfijn aan.
Ze wil ook niet drinken ( we geven wel spuitjes water in haar bek) en kwispelen doet ze niet meer.
Duim alsjeblieft voor ons meisje dat er vannacht verbetering komt.
Ik heb haar op de bank geholpen en gisterochtend werd ik wakker van gekerm. Ze zat voor de bank op de vloer en wilde overeind maar dat lukte niet.
Ik heb haar overeind geholpen en zag dat haar rechtervoet slap hing.
Ze wilde ook niet lopen. We hebben haar ondersteund met een doek en zo hebben we haar buiten laten plassen.
We zijn naar de dierenarts gegaan met haar, en hij zei dat het vanuit haar rug komt. Ze kreeg een spuit dexamethason en we gingen weer naar huis.
Vandaag moesten we weer terugkomen voor een spuit, maar ik heb afgebeld, ik ga haar niet martelen met dat gesleep.
Ze ligt te liggen op een matras en doet geen enkele poging overeind te komen.
Ik heb tabletten dexa gehaald, die heeft ze gekregen vanmiddag.
We hebben geprobeerd haar op haar poten te zetten maar ze piept van de pijn.
Ze heeft niet meer gepoept sinds eergistermiddag en niet meer geplast sinds gisteravond.
We hebben haar net nog geprobeerd op te tillen met doeken, maar haar linkervoorpoot doet ook niet meer mee.
Er is geen enkele vooruitgang. Morgenochtend bel ik de dierenarts weer.
Als het niet beter gaat tegen de ochtend, dan is het over.
We willen haar niet door een medische molen heen halen, ze is 8 jaar oud en een operatie zien we zowiezo niet zitten.
Ik heb het allemaal heel koud geformuleerd, want ik wil niet gaan huilen, dat voelt ze haarfijn aan.
Ze wil ook niet drinken ( we geven wel spuitjes water in haar bek) en kwispelen doet ze niet meer.
Duim alsjeblieft voor ons meisje dat er vannacht verbetering komt.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Marion.
Re: Raisa kan niet meer lopen.
Ik ga heel hard duimen. Acht jaar is veel te jong.Bullenmama schreef:Duim alsjeblieft voor ons meisje dat er vannacht verbetering komt.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
Bullenmama
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Och jee zeg
Maar ik snap het verhaal niet helemaal: is het niet zinvol om eerst te bepalen wat ze precies mankeert? Misschien is het iets wat vrij eenvoudig, of wellicht met rust, te verhelpen is?
Of zijn er eerdere/meerdere problemen waardoor je nu denkt 'het is waarschijnlijk over'?
Sowieso veel sterkte gewenst natuurlijk!
Maar ik snap het verhaal niet helemaal: is het niet zinvol om eerst te bepalen wat ze precies mankeert? Misschien is het iets wat vrij eenvoudig, of wellicht met rust, te verhelpen is?
Of zijn er eerdere/meerdere problemen waardoor je nu denkt 'het is waarschijnlijk over'?
Sowieso veel sterkte gewenst natuurlijk!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
-
Bullenmama
We kunnen naar Roden voor een onderzoek met contrastvloeistof.
Daar kunnen ze in kaart brengen wat er precies mis is en eventueel opereren.
Ik zit zo te dubben of we dat moeten doen. Hoogstwaarschijnlijk is het helemaal mis in haar rug. Rechtsachter en linksvoor verlamd, en als je haar nek aanraakt piept ze.
Moet ik haar in de auto zetten met heel veel pijn en naar Roden gaan ?
Ik zie het niet zitten, die onderzoeken en eventueel een operatie en dan maandenlang revalideren.
Daar is ze te lief voor, dat wil ik haar niet aan doen.
Als ze morgenochtend nog door haar poten zakt dan is het over.
Ik zit zo te dubben of we dat moeten doen. Hoogstwaarschijnlijk is het helemaal mis in haar rug. Rechtsachter en linksvoor verlamd, en als je haar nek aanraakt piept ze.
Ik zie het niet zitten, die onderzoeken en eventueel een operatie en dan maandenlang revalideren.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Bullenmama
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zou ze niet gewoon op de een of andere manier een spier flink verrekt kunnen hebben in haar rug, wat doortrekt naar haar poten, diagonaalsgewijs? Ik vind je besluit om haar morgen in te laten slapen als ze niet verbetert eerlijk gezegd nogal rigoreus.
Als het mijn hond was, zou ik toch meer informatie willen hebben over wat er nu precies aan de hand is, voor ik een onomkeerbaar besluit zou nemen.
Sjefke is op een paar dagen na ook 8 jaar, en als die zo plotseling dit soort verschijnselen zou krijgen, zou er geen haar op mijn hoofd zijn die er aan dacht om haar zo ineens te laten gaan.
Kun je anders geen (extra) pijnstillers voor haar krijgen voordat je haar gaat vervoeren, zodat het optillen minder naar voor haar is?
Als het mijn hond was, zou ik toch meer informatie willen hebben over wat er nu precies aan de hand is, voor ik een onomkeerbaar besluit zou nemen.
Sjefke is op een paar dagen na ook 8 jaar, en als die zo plotseling dit soort verschijnselen zou krijgen, zou er geen haar op mijn hoofd zijn die er aan dacht om haar zo ineens te laten gaan.
Kun je anders geen (extra) pijnstillers voor haar krijgen voordat je haar gaat vervoeren, zodat het optillen minder naar voor haar is?
-
Bullenmama
Wat er ook aan de hand is in haar rug, het is niet goed. Ondanks de dexamethason is ze hard achteruit gegaan.
Van slepend voetje naar verlamming van twee poten en echt pijn.
Ik ga niet met haar de medische molen in als ze niet opknapt.
Morgenochtend om 8 uur heb ik weer een telefonische date met de dierenarts.
Van slepend voetje naar verlamming van twee poten en echt pijn.
Ik ga niet met haar de medische molen in als ze niet opknapt.
Morgenochtend om 8 uur heb ik weer een telefonische date met de dierenarts.
-
Bullenmama
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
maar tijdens het vervoer kan ze liggen toch , of heeft ze dan ook pijn. Lance verging ook van de pijn met zijn hernia , maar zodra hij in de auto lag , was de pijn zo goed als weg. Bij de DOCA hebben ze hem in de auto al weggemaakt en is hij op een brancard naar binnen gebracht.Bullenmama schreef:Suzanne ( Longfields) , zal dat kunnen ? Zo'n sterke pijnstiller dat het vervoer naar Roden te doen is ?? Ik heb de DA vanavond gebeld voor pijnstillers maar volgens hem zijn er geen pijnstillers die je kan geven als je dexa geeft.
Ik weet het niet meer hoor.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik weet het niet, heb geen medische achtergrond maar dat lijkt me het overwegen of in ieder geval navragen waard. Om haar zomaar te laten gaan zou ik voor mezelf niet kunnen verantwoorden zonder dat ik wist wat er nou precies aan de hand was.Bullenmama schreef:Suzanne ( Longfields) , zal dat kunnen ? Zo'n sterke pijnstiller dat het vervoer naar Roden te doen is ?? Ik heb de DA vanavond gebeld voor pijnstillers maar volgens hem zijn er geen pijnstillers die je kan geven als je dexa geeft.
Ik weet het niet meer hoor.
Ik wens je trouwens heel veel sterkte, het lijkt me hoe dan ook erg moeilijk om Raisa zo te moeten zien, ineens zo hulpeloos.
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het is en blijft moeilijk, maar persoonlijk denk ik toch dat ik eerst zou willen weten wát er aan de hand is.Bullenmama schreef:We kunnen naar Roden voor een onderzoek met contrastvloeistof.
Als blijkt dat het zoiets ernstigs is dat opereren en maandenlange revalidatie nodig is, kan je altijd de beslissing tot inslapen nog nemen.
Maar inslapen zonder te weten hoe of wat precies, daar zou ik erg veel moeite mee hebben.
Ik zeg niet dat het 'fout' is ofzo hoor en wens je natuurlijk veel sterkte!
- Annelies
- Zeer actief
Dus laat je haar onderzoeken en een fatsoenlijke diagnose stellen, lijkt me...Bullenmama schreef:Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen haar nu al op te geven nee.
Jij bent geen arts en dat zijn we hier vrijwel allen niet. Ik zou haar en jezelf een kans geven voordat je zo'n fatale beslissing neemt.
Heel veel wijsheid en sterkte....

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
-
Bullenmama
Yvonn, wat laag van je.
Volgens jou is het onze schuld dat Riasa nu zo stil op haar matras ligt en heel veel pijn heeft .
Overgewicht zeg je. Te weinig beweging zeg je. Onze schuld dus.
Door een uitgebalanceerd dieet van de dierenarts en twee keer per dag een wandeling van 5 kilometer, naast de uitjes in de tuin, weegt ze nu nog 54 kilo.
Ik vind het heel erg tekenend voor jouw karakter dat je uitgerekend nu ons wilt pakken.
Dat had ik zelfs niet van jou verwacht.
Toen je kat doodging was ik de eerste om je sterkte te wensen, als teken van vrede.
En nu ga jij zeggen dat het mijn schuld is dat mijn hond ligt te kermen van de pijn en zich niet durft te bewegen?
Yvonn, laat me alsjeblieft met rust nu.
We hebben zoveel zorgen om Raisa nu, ik ben nu niet sterk genoeg om je verbaal te bevechten.
Volgens jou is het onze schuld dat Riasa nu zo stil op haar matras ligt en heel veel pijn heeft .
Overgewicht zeg je. Te weinig beweging zeg je. Onze schuld dus.
Door een uitgebalanceerd dieet van de dierenarts en twee keer per dag een wandeling van 5 kilometer, naast de uitjes in de tuin, weegt ze nu nog 54 kilo.
Ik vind het heel erg tekenend voor jouw karakter dat je uitgerekend nu ons wilt pakken.
Dat had ik zelfs niet van jou verwacht.
Toen je kat doodging was ik de eerste om je sterkte te wensen, als teken van vrede.
En nu ga jij zeggen dat het mijn schuld is dat mijn hond ligt te kermen van de pijn en zich niet durft te bewegen?
Yvonn, laat me alsjeblieft met rust nu.
We hebben zoveel zorgen om Raisa nu, ik ben nu niet sterk genoeg om je verbaal te bevechten.
-
Bullenmama
Er is nog steeds geen enkele verbetering.
Ze ligt op haar zij en beweegt niet. Als we haar om willen draaien dan kreunt ze, dus dat laten we dan maar. En haar rechterachterpoot en linkervoorpoot zijn krachteloos
Morgenochtend bellen hoe de nacht geweest is. En, dankzij de reacties hier gaan we toch voor nader onderzoek. Mits ze pijnloos vervoerd kan worden.
Oh !! ze heeft net haar plas laten lopen op haar matras ! Godzijdank !
Ze ligt op haar zij en beweegt niet. Als we haar om willen draaien dan kreunt ze, dus dat laten we dan maar. En haar rechterachterpoot en linkervoorpoot zijn krachteloos
Morgenochtend bellen hoe de nacht geweest is. En, dankzij de reacties hier gaan we toch voor nader onderzoek. Mits ze pijnloos vervoerd kan worden.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hey meid heel veel sterkte ik hoop dat ze opknapt of dat er iets aan te doen is! sterkte en hoop echt dat ze opknapt!Bullenmama schreef:Er is nog steeds geen enkele verbetering.
Ze ligt op haar zij en beweegt niet. Als we haar om willen draaien dan kreunt ze, dus dat laten we dan maar. En haar rechterachterpoot en linkervoorpoot zijn krachteloos![]()
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Tjee wat vreselijk, ik herken wel veel in je verhaal. Rataplan had dit ook, opeens slecht lopen en met metacam geen verbetering. We hebben foto's laten maken (eigenlijk van heel de hond :N: ) en bleek in zijn nek een hernia te hebben. Spuit prednison gehad en de volgende dag was hij weer als vanouds. Ik durf na Calsey bijna niemand meer advies te geven maar wil dit toch even aan je kwijt.
In ieder geval veel sterkte en beterschap! Ik hoop dat ze snel opknapt.
In ieder geval veel sterkte en beterschap! Ik hoop dat ze snel opknapt.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
O bah wat naar allemaal
Hopelijk komt er iets uit het onderzoek wat je wilt laten doen...das wel het minste.. al is het erg moeilijk om je dier zo tezien lijden je bent het denk aan jezelf en aan je dier verplicht om toch wat meer info tekrijgen... anders weet je nooit wat er nu was en mss valt het wel mee.
Tyson kon vorig jaar van de 1 op andere dag ook niet meer lopen ... na een week liep hij weer als een kieviet of er niets was gebeurt en ik had hem zelf ook al afgeschreven...wilde alleen perse weten wat het was...en mijn god wat ben ik daar blij mee!!
Sterkte hoor, het is niets om je hodn ze tezien lijden... gelukkig heeft ze geplast!
Jacqueline
Hopelijk komt er iets uit het onderzoek wat je wilt laten doen...das wel het minste.. al is het erg moeilijk om je dier zo tezien lijden je bent het denk aan jezelf en aan je dier verplicht om toch wat meer info tekrijgen... anders weet je nooit wat er nu was en mss valt het wel mee.
Tyson kon vorig jaar van de 1 op andere dag ook niet meer lopen ... na een week liep hij weer als een kieviet of er niets was gebeurt en ik had hem zelf ook al afgeschreven...wilde alleen perse weten wat het was...en mijn god wat ben ik daar blij mee!!
Sterkte hoor, het is niets om je hodn ze tezien lijden... gelukkig heeft ze geplast!
Jacqueline