Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verstuikt pootje
Moderator: moderatorteam
- Angél
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
- Contacteer:
verstuikt pootje
Onze Jack Russel van twee jaar oud is twee weken geleden van de bank gevallen en heeft daarbij haar rechter bovenpootje bezeerd. Ben met haar naar de dierenarts geweest en het was niet geborken haar bovenpootje was wat dikker en dus was de conclusie verstuikt.
Nu hobbelt ze alweer 2 weken op 3 pootjes, af en toe probeert ze het op 4 pootjes maar dan hinkt ze en het doet duidelijk pijn. iemand ervaring hoe lang dit kan duren?
Nu hobbelt ze alweer 2 weken op 3 pootjes, af en toe probeert ze het op 4 pootjes maar dan hinkt ze en het doet duidelijk pijn. iemand ervaring hoe lang dit kan duren?
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Bij mensen duurt een verstuiking ongeveer 6 weken erover om te genezen... Ik weet nog dat ik het ernstig fout had ingeschat toen ik zei dat met 2 weken de pijn al heel wat minder zou zijn (tijdens een tentamen bij opleiding fysiotherapie, aantal jaar terug), maar hoe lang de pijn (bij mensen dus) wel aan zou kunnen houden weet ik niet meer... Langer dan 2 weken 

You'll be in my heart... Always...
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Voor een verstuiking is het aan de lange kant, krijgt ze nog pijnstilling? Je zou na een dag of drie wel verbetering moeten zien, niet dat het dan weg moet zijn maar wel dat ze het pootje weer meer gaat gebruiken.
Ik zou de DA bellen en foto's laten nemen van de poot.
Beterschap!
Ik zou de DA bellen en foto's laten nemen van de poot.
Beterschap!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ze heeft alleen de eerste dag pijnstilling gehad verder niet. Ik heb de DA gebeld maar die zegt dat foto's niet nodig zijn omdat er echt verder niks aan de hand is.
ik mag wel aan het pootje komen zelf heb ik het gevoel dat de spier in haar bovenbeen dikker is dan normaal maar ja ik ben geen DA
ik mag wel aan het pootje komen zelf heb ik het gevoel dat de spier in haar bovenbeen dikker is dan normaal maar ja ik ben geen DA
-
Addy
- vetartis
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik zou foto's laten nemen. De kans is reeël dat je niet met een fractuur te maken hebt, maar oftewel met een groenhoutfractuur (een breuk zonder verplaatsing met het beenvlies intact) oftewel een scheur oftewel het afbreken van een hoek van een gewricht (bvb een stukje van de elleboog). Dit is bij palpatie (tasten) onmogelijk vast te stellen, maar op foto kan duidelijkheid brengen...
Maar eveneens is het mogelijk dat het inderdaad gaat om een verstuiking, hoewel twee weken wel lang is voor een verstuiking (indien hij pijnstillers krijgt)
Maar eveneens is het mogelijk dat het inderdaad gaat om een verstuiking, hoewel twee weken wel lang is voor een verstuiking (indien hij pijnstillers krijgt)
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zou er nog wel even mee naar de DA gaan. Hier krijgen ze overigens de 1e dag volle dosis pijnstilling, de volgende dag gehalveerd en daarna weer iets minder maar als ze hun poot daadwerkelijk helemaal niet gebruiken dan krijgen ze wel wat meer want dat is niet goed voor de andere poot. En spelen is dus uit den boze hoe graag ze dat ook willen.... alleen aangelijnd uitlaten en niet spelen.... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Angél
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank je wel allemaal, vandaag even terug geweest en de foto gemaakt. Het is echt niet gebroken dus gewoon meer geduld hebben.
We hebben haar al vanaf het ongeluk aan de riem gehouden en niet laten spelen. Pijnstilling hebben we niet mee gekregen omdat dan het gevaar te groot is dat ze de poot overbelast. Het is een druk en enthousiast hondje.
We hebben haar al vanaf het ongeluk aan de riem gehouden en niet laten spelen. Pijnstilling hebben we niet mee gekregen omdat dan het gevaar te groot is dat ze de poot overbelast. Het is een druk en enthousiast hondje.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja goed, maar ik laat mn hond echt niet op 3 poten lopen... dan maar wat pijnstilling, ik heb het standaard in huis (metacam) dus heb het ook niet van de DA nodig. Net genoeg om nog wat te voelen maar wel dat het draaglijk is.Angél schreef:Dank je wel allemaal, vandaag even terug geweest en de foto gemaakt. Het is echt niet gebroken dus gewoon meer geduld hebben.
In ieder geval goed nieuws dat het niet gebroken is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi