Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom moet Carnibest
Moderator: moderatorteam
-
Addy
Waarom moet Carnibest
Waarom moet Carnibest in de koelkast ontdooid worden, las dat op hun site 
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Re: Waarom moet Carnibest
Is dat zoAddy schreef:Waarom moet Carnibest in de koelkast ontdooid worden, las dat op hun site
Ik weet wel dat ontdooien in de koelkast voor alle vlees beter is, dus ook voor ons gehaktballetje en speklapje, maar ach..., als het sneller ontdooit moet zijn is het aanrecht makkelijker
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Als je het persé wilt weten, dan kun je altijd even bellen naar de Carnibest of een mailtje sturen. Ze zijn daar uiterst vriendelijk in het beantwoorden van je vragen.Addy schreef:het stond expliciet op hun site maar niet met de reden erbij, ik laat het dus ook zo ontdooien
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik heb het idee dat dit alleen maar aangeraden wordt i.v.m. vliegen en dat je het kunt gaan ruiken als je het buiten de koelkast ontdooit.
Overigens heb ik me - toen ik nog kvv - voerde daar nooit aangehouden. In een goed afgesloten bak kun je het rustig buiten de koelkast ontdooien; geen last van vliegen, geen last van stank (hoewel ik dat eigenlijk sowieso wel mee vind vallen).
Met het vlees, karkassen, pens, organen etc. doe ik het ook zo. Buiten de koelkast ontdooien dus maar wel in de koele bijkeuken. Vlees op kamertemperatuur wordt hier het best verdragen. Als het regelrecht uit de koelkast spuugt met name Silka de boel nog al eens uit.
Overigens heb ik me - toen ik nog kvv - voerde daar nooit aangehouden. In een goed afgesloten bak kun je het rustig buiten de koelkast ontdooien; geen last van vliegen, geen last van stank (hoewel ik dat eigenlijk sowieso wel mee vind vallen).
Met het vlees, karkassen, pens, organen etc. doe ik het ook zo. Buiten de koelkast ontdooien dus maar wel in de koele bijkeuken. Vlees op kamertemperatuur wordt hier het best verdragen. Als het regelrecht uit de koelkast spuugt met name Silka de boel nog al eens uit.
Laatst gewijzigd door Rami op 14 nov 2007 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik laat de Carnibest meestal snachts ondooien op het aanrecht!!
Dan is het smorgens klaar voor gebruik.
En ook hier zijn de honden er nog niet ziek van geworden!
Ik doe dit trouwens met de Smul ook!!
Alleen de Energique laat ik in de koelkast ontdooien, simpelweg omdat dit driehoeken zijn,, en die zijn eerder ontdooid

Dan is het smorgens klaar voor gebruik.
En ook hier zijn de honden er nog niet ziek van geworden!
Ik doe dit trouwens met de Smul ook!!
Alleen de Energique laat ik in de koelkast ontdooien, simpelweg omdat dit driehoeken zijn,, en die zijn eerder ontdooid
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
*Daantje*
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik denk dat dat er staat voor het geval dat mén vergeet het voer op tijd in de koelkast te zetten en dus te warm laat worden, waardoor bacteriën zich sneller vermenigvuldigen.Addy schreef:Waarom moet Carnibest in de koelkast ontdooid worden, las dat op hun site
Ik kan me voorstellen dat een fabrikant liever voorkomt dat een hond ziek wordt door bedorven voedsel. Zal niet de eerste keer zijn dat een gebruiker eea op een fabrikant verhaalt
Meestal laat ik de Carnibest op het aanrecht ontdooien in zo'n bak voor cake van Curver.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Marion.
Dat denk ik ook. Ik laat mijn rauwe vlees meestal buiten de koelkast ontdooien, en ook gerust nog een paar dagen laten liggen zodat bacteriën hun gang kunnen gaan. Mijn honden zijn nooit ziek en hebben een heel goede weerstandLiesbeth schreef:Ik kan me voorstellen dat een fabrikant liever voorkomt dat een hond ziek wordt door bedorven voedsel. Zal niet de eerste keer zijn dat een gebruiker eea op een fabrikant verhaalt.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik doe het wel in de koelkast.
Simpelweg omdat als je het buiten de koelkast laat ontdooien, het sneller opwarmt, waardoor bacterien sneller groeien.
Sommige honden worden hier ziek door.
Daarom staat het op de site, zodat zij niet aansprakelijk zijn als een hond ziek wordt als je het buiten de koelkast doet denk ik.
Simpelweg omdat als je het buiten de koelkast laat ontdooien, het sneller opwarmt, waardoor bacterien sneller groeien.
Sommige honden worden hier ziek door.
Daarom staat het op de site, zodat zij niet aansprakelijk zijn als een hond ziek wordt als je het buiten de koelkast doet denk ik.

- Rami
- Zeer actief
Ja, hier zijn ze ook dol op rijp vlees! En zo ver ik weet is er nog nooit een rauw gevoerde hond ziek geworden van vlees dat, nou ja, rijp is dus!Marion. schreef:Dat denk ik ook. Ik laat mijn rauwe vlees meestal buiten de koelkast ontdooien, en ook gerust nog een paar dagen laten liggen zodat bacteriën hun gang kunnen gaan. Mijn honden zijn nooit ziek en hebben een heel goede weerstandLiesbeth schreef:Ik kan me voorstellen dat een fabrikant liever voorkomt dat een hond ziek wordt door bedorven voedsel. Zal niet de eerste keer zijn dat een gebruiker eea op een fabrikant verhaalt.
Wat dat betreft snap ik de fabrikant eigenlijk niet. Die moet toch ook weten dat honden wel wat kunnen hebben...
-
Marion.
Voorzichtigheid denk ik. Corine weet echt wel dat honden dat wel kunnen hebbenRami schreef:Ja, hier zijn ze ook dol op rijp vlees! En zo ver ik weet is er nog nooit een rauw gevoerde hond ziek geworden van vlees dat, nou ja, rijp is dus!
Wat dat betreft snap ik de fabrikant eigenlijk niet. Die moet toch ook weten dat honden wel wat kunnen hebben...
- Rami
- Zeer actief
Mja, als fabrikant moet je misschien idd 'voorzichtiger' zijn dan sec nodig is. Dat snap ik dan ook weer wel...Marion. schreef:Voorzichtigheid denk ik. Corine weet echt wel dat honden dat wel kunnen hebbenRami schreef:Ja, hier zijn ze ook dol op rijp vlees! En zo ver ik weet is er nog nooit een rauw gevoerde hond ziek geworden van vlees dat, nou ja, rijp is dus!
-
Marion.
Ik denk dat zij zelf haar honden ook wel bestorven vlees geeft. En ook niet alleen maar Carnibest, gok ik zoRami schreef:Mja, als fabrikant moet je misschien idd 'voorzichtiger' zijn dan sec nodig is. Dat snap ik dan ook weer wel...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier wordt ook buiten de koelkast ontdooid. 's morgens vroeg het vlees eruit en dan is het vaak in het begin van de avond nog een beetje bevroren, dus zo snel bederft de boel niet.
En mijn honden hebben vandaag rundvlees over de datum gegeten en verdomd als het niet waar is: het ruikt precies als een paar kvv soorten die ik wel eens gegeven heb. Dat je de eiwittten meer gaat ruiken, maar dat het nog niet bedorven is. De honden vinden het zalig. Dus hoe vers het vlees in sommige kvv's precies is, kun je je afvragen.
En mijn honden hebben vandaag rundvlees over de datum gegeten en verdomd als het niet waar is: het ruikt precies als een paar kvv soorten die ik wel eens gegeven heb. Dat je de eiwittten meer gaat ruiken, maar dat het nog niet bedorven is. De honden vinden het zalig. Dus hoe vers het vlees in sommige kvv's precies is, kun je je afvragen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Addy
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
De snelste manier om te ontdooien vind ik, in een goed afgesloten plastik zak in een bak koud water, {geen warm water want dan duurt het langer}
In 1 a 2 uur is de boel dan ontdooid, en word nooit te warm!
Maar wat er al geschreven is vlees met een luchtje gaat er hier ook goed in, en Sjors nog m`n andere honden zijn er naar mijn weten ooit ziek van geweest.
In 1 a 2 uur is de boel dan ontdooid, en word nooit te warm!
Maar wat er al geschreven is vlees met een luchtje gaat er hier ook goed in, en Sjors nog m`n andere honden zijn er naar mijn weten ooit ziek van geweest.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Kun je eens nader verklaren waarom het in warm water ontdooien langer duurt dan in koud water? Ik snap het niet zo goedYv*nn schreef:De snelste manier om te ontdooien vind ik, in een goed afgesloten plastik zak in een bak koud water, {geen warm water want dan duurt het langer}
Een paar weken geleden was ik vergeten 's-avonds een kilorol uit de vriezer te halen en toen had ik twee pondjes (had ik nog liggen) in een bak heet water gelegd. Met ongeveer een half uur waren ze bijna helemaal ontdooit.

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers