Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mysterieuze bult(en)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

mysterieuze bult(en)

Ongelezen bericht door yuki »

Ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.........

Al een paar maanden heeft mijn hond af en toe op zijn dij/heup een soort bult(je). De ene keer zichtbaar groter, de andere keer kleiner of weg :N:

De vorige keer moest ik 2 dagen erna toch bij de d.a. zijn, dus wilde ik het gelijk vragen.........bult weg!

Van de week kwam ik hem halen bij de oppas en zie ik dat de haren daar "weg" staan, ik voelde: grote bult. Vreemd uit te leggen, duidelijk onderhuids. Dat was donderdag, nu is die weer zo goed als weg......
Ik vind het toch wel raar, volgens mij heb ik eens gelezen dat bulten die wisselen van omvang enz. gevaarlijk zijn :denken:
Ik heb ook geen idee hoe ik hier op moet "googlen"
heeft iemand ervaring met bulten die komen en gaan??
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Dit zou het ook wel eens kunnen zijn http://www.illiansheim.nl/breuken.html denk aan liesbreuk of zo, dat zijn ook bulten die komen en gaan. Ik hoop dat je snel weet wat het is!
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik zou het niet weten :19: Kan je niet een afspraak maken met je DA dat je zodra je het ziet onmiddelijk langs kan komen?
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ik heb het bij mijn laatste bezoek aan de d.a. genoemd, maar hij ging er niet echt op in..........(ik kon de bult niet meer vinden)

Donderdag moet ik bij de orthopeed zijn, ga ik dit zeker noemen! Ook omdat het de poot is, waaraan geopeerd moet worden. Yuki's oppas dacht dat het een opgezwollen spier was, maar zelf vind ik dat heel onwaarschijnlijk. Ik voel de bult nu wel, maar hij is aanzienlijk geslonken sinds donderdag!

Esther
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou dat direct aan laten prikken op het moment dat die bult er weer zit, Fangio heeft 2x een bultje gehad wat ineens behoorlijk groot kon zijn en ook zo ineens weer weg kon zijn, dat bleek bij onderzoek een zeer agressief tumor wat met spoed verwijderd moest worden. Bij dit soort opkomende en weer verdwijnende bulten gaan bij mij de alarmbellen heel hard rinkelen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yuki
Zeer actief

cloris schreef:Ik zou dat direct aan laten prikken op het moment dat die bult er weer zit, Fangio heeft 2x een bultje gehad wat ineens behoorlijk groot kon zijn en ook zo ineens weer weg kon zijn, dat bleek bij onderzoek een zeer agressief tumor wat met spoed verwijderd moest worden. Bij dit soort opkomende en weer verdwijnende bulten gaan bij mij de alarmbellen heel hard rinkelen.
:N:
thanks, ga mijn d.a. er toch meteen over bellen!
weet je de naam/soort van die tumoren (kan ik er iets over opzoeken/lezen op interneet)

Esther
cloris
Zeer actief

yuki schreef:
cloris schreef:Ik zou dat direct aan laten prikken op het moment dat die bult er weer zit, Fangio heeft 2x een bultje gehad wat ineens behoorlijk groot kon zijn en ook zo ineens weer weg kon zijn, dat bleek bij onderzoek een zeer agressief tumor wat met spoed verwijderd moest worden. Bij dit soort opkomende en weer verdwijnende bulten gaan bij mij de alarmbellen heel hard rinkelen.
:N:
thanks, ga mijn d.a. er toch meteen over bellen!
weet je de naam/soort van die tumoren (kan ik er iets over opzoeken/lezen op interneet)
Nee niet zo direct, weet wel dat het iets met lange uitlopers is en dat dat kleine bultje een mega ritssluiting opleverde omdat er best veel weggehaald moest worden; http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
Afbeelding

Aanprikken is zo gedaan dus ik laat nu standaart alle bultjes aanprikken
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yuki
Zeer actief

Jee, dit is nog maar pas terug, dit topic herinner ik me nog wel! heb je toevallig ook een foto van hoe de bult er op het oog uitzag?

Esther
cloris
Zeer actief

yuki schreef:Jee, dit is nog maar pas terug, dit topic herinner ik me nog wel! heb je toevallig ook een foto van hoe de bult er op het oog uitzag?
Ow moet ik wel ergens hebben ja, maar waar..... ik ga zoeken.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

cloris schreef:
yuki schreef:Jee, dit is nog maar pas terug, dit topic herinner ik me nog wel! heb je toevallig ook een foto van hoe de bult er op het oog uitzag?
Ow moet ik wel ergens hebben ja, maar waar..... ik ga zoeken.
*edit, kan het op deze pc niet vinden maar ik weet dat ik thuis wel een foto heb dus die zal ik vanavond ff opzoeken
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ondertussen ben ik bij de orthopeed geweest en kaartte ook de bulten aan! Hij zei meteen hetzelfde als jij (een soort tumoren met de eigenschap van komen en gaan) en heeft ze meteen op 2 plekken ingeprikt! Ik was verrast dat hij dit er bij deed, aangezien ik kwam voor een orthopedisch aandoending. Hij zou het opsturen, maar tussen het glaasje zag hij al meteen dat het "vet" was! Opsturen hoefde niet meer, en ik weer enigszins gerust!

Esther
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

'gelukkig' dan maar, dat het verder niet is :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gelukkig, dat is een hele geruststelling voor je :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Vet of talg?
Gelukkig maar dat het niets ernstigs is! Mijn hond had soms ook bulten, maar dat bleek talg te zijn en onder de staart ontwikkelde ook een bult waar ik van schrok.. daar heb ik in laten prikken en dat bleek een klier te zijn.. nu ja.. die zit er nog als hij groter zou worden moet ik m laten verwijderen maar voor nu zit ie best..
Maar altijd eng bulten!

gelukkig dat het niets ernstigs is!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Dat is een fijne geruststelling :ok: Hoe was het verder bij de orthopeet? En heb je al een idee wanneer Yuki geopereerd kan worden?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
cloris
Zeer actief

yuki schreef:Ondertussen ben ik bij de orthopeed geweest en kaartte ook de bulten aan! Hij zei meteen hetzelfde als jij (een soort tumoren met de eigenschap van komen en gaan) en heeft ze meteen op 2 plekken ingeprikt! Ik was verrast dat hij dit er bij deed, aangezien ik kwam voor een orthopedisch aandoending. Hij zou het opsturen, maar tussen het glaasje zag hij al meteen dat het "vet" was! Opsturen hoefde niet meer, en ik weer enigszins gerust!
Kijk dat is actie nemen, ze kunnen idd zien of het vet is, super!!!
Afbeelding
yuki
Zeer actief

cloris schreef:
yuki schreef:Ondertussen ben ik bij de orthopeed geweest en kaartte ook de bulten aan! Hij zei meteen hetzelfde als jij (een soort tumoren met de eigenschap van komen en gaan) en heeft ze meteen op 2 plekken ingeprikt! Ik was verrast dat hij dit er bij deed, aangezien ik kwam voor een orthopedisch aandoending. Hij zou het opsturen, maar tussen het glaasje zag hij al meteen dat het "vet" was! Opsturen hoefde niet meer, en ik weer enigszins gerust!
Daarom was ik blij met jouw reactie in dit topic :ok: Het zette mij toch weer aan tot actie!
Eerder noemde ik het al bij de dierenarts, maar ik zei " oh shit, de bult is al weer weg" enz............hij ging toen niet over tot actie. Toch weer apart dat de orthopeed, meteen zei: GAAN WE METEEN CHECKEN! (en niets extra's voor gerekend ook nog)

@ Caro, ik had voor 13 december een afspraak staan. Toch ga ik die verschuiven naar het nieuwe jaar, volgens mij had ik je ook verteld waarom?
Overigens heeft hij nu 2 dagen super gelopen, maar goed, kan morgen weer totaal anders zijn!

Esther
cloris
Zeer actief

yuki schreef:
cloris schreef:
Daarom was ik blij met jouw reactie in dit topic :ok: Het zette mij toch weer aan tot actie!
Eerder noemde ik het al bij de dierenarts, maar ik zei " oh shit, de bult is al weer weg" enz............hij ging toen niet over tot actie. Toch weer apart dat de orthopeed, meteen zei: GAAN WE METEEN CHECKEN! (en niets extra's voor gerekend ook nog)
Goed zo, bulten zijn eng en moeten gelijk nagekeken worden :wink: fijn is dat he dat het "maar" een vetbult is :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”