Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips; goed jasje Moos--gevonden.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Tips; goed jasje Moos--gevonden.

Ongelezen bericht door Moos »

Omdat Moos zo'n last heeft van het kammen heeft Suuz (van Bantam, Misty en Megan) vreselijk lief aangeboden om langs te komen om Moos te trimmen, zodat het rustig in zijn eigen huis kan op zijn tempo. Ontzettend lief :ok: :ok:

Nu zoek ik een goed jasje voor daarna als hij stil in zijn wagentje zit. Het moet goed warm zijn, goed winddicht ook, maar ook heel soepel. Dat hij er lekker mee kan gaan liggen enzo zonder dat het knelt of strak zit. En niet alleen zijn rug bedekken, maar ook flink wat van zijn, dan blote, buik.

Ik had zelf deze al gevonden:

Afbeelding

En dan flink wat maten kleiner uiteraard :mrgreen: Dat is wel lekker soepel en winddicht, en bedekt ook zijn buik, alleen dan moet ik heel erg met zijn poten gaan frutten om het aan te krijgen, en dat vind hij juist zo naar.
Voorderest vind ik voornamelijk dekjes, of meteen supergevoerde dikke jassen (dat lijkt me niet echt soepel?), of hele dure stomme chique jasjes.

Iemand tips?
Laatst gewijzigd door Moos op 10 nov 2007 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Moos
Zeer actief

Annelies schreef:Zoiets, Marloes..?

http://www.hondenwinkel.nl/product_info ... ts_id=3032
Bedankt voor het meezoeken :ok:

Ik ben bij zo'n gebreid jasje alleen bang dat het niet echt winddicht is? Of zal dat wel meevallen? Ik heb toen Moos pup was zo'n soort jasje gehad en dat vond ik een beetje 'flubberig'... :wink:
Laatst gewijzigd door Moos op 09 nov 2007 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik dacht dat deze aan de ene zijde van wol is en aan de andere zijde waterafstotend spul..
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Moos
Zeer actief

Annelies schreef:Ik dacht dat deze aan de ene zijde van wol is en aan de andere zijde waterafstotend spul..
Oh, dat zou kunnen natuurlijk. Ik dacht dat je de regenmantel eroverheen trok indien nodig (dat zit dan in de kraag); zo'n jasje had ik namelijk en dat stelde niet zoveel voor :mrgreen: :wink:
Ik kan niet zo goed zien hoe het bij deze zit...
Afbeelding
Moos
Zeer actief

assiejaja schreef:http://doginknits.websiteonline.nl/
deze dame is volgens mij goed mee te overleggen, ze maakt dingen op maat, dus kan je vast precies uitleggen wat je wilt.
Bedankt! Hou ik in gedachte :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

assiejaja schreef:Hoe handig ben je zelf trouwens? Moet echt niet moeilijk zijn om voor hem van een lekker stukkie fleece en dus waterafstotend materiaal een jasje te maken hoor, er zijn ook wel patronen op internet te vinden.
Ik ben zelf heel erg niet handig :N: Ik kan een knoop aannaaien, en dingen die voor het zicht niet mooi hoeven te zijn kan ik ook wel wat repareren, maar dan houdt het wel op....
Afbeelding
Moos
Zeer actief

assiejaja schreef:
Moos schreef:
assiejaja schreef:Hoe handig ben je zelf trouwens? Moet echt niet moeilijk zijn om voor hem van een lekker stukkie fleece en dus waterafstotend materiaal een jasje te maken hoor, er zijn ook wel patronen op internet te vinden.
Ik ben zelf heel erg niet handig :N: Ik kan een knoop aannaaien, en dingen die voor het zicht niet mooi hoeven te zijn kan ik ook wel wat repareren, maar dan houdt het wel op....
Ow jammer..
http://www.bark.addr.com/pat/hood/hoodpat.html dan is dit vast een stap te ver.., maar misschien kan iemand zoiets voor Moos maken? Dit heb ik gevonden als 'ideaal jasje' voor honden die warm moeten blijven, patroon kan je aanpassen aan de maten van Moos natuurlijk.
Je kunt trouwens ook veel naaiwerk overslaan door te werken met textiellijm en klittenband :F:
Dat is inderdaad wel een goed jasje zeg!
Maar dat gaat mij noooooooooooit lukken :jank: :wink:
En ik ken zo ook niet iemand die ik dat zou kunnen vragen :denken:
Afbeelding
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

De jasjes van Hurtta en Ruffwear schijnen erg fijn te zijn, alleen goedkoop is het niet, maar ik ga liever voor wat duurders als dat beter is.

www.ruffwear.com en www.hurttacollection.com

Ze zijn in verschillende nederlandse on-line hondenshops te koop
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Moos
Zeer actief

assiejaja schreef:
Misschien wil de handige juffrouw waarvan ik je die link gaf het voor je wil doen?
Of je doet een andere oproep natuurlijk, lijkt me stug dat hier geen creabea-dame/heer is die het niet zou kunnen. Ik heb er echt geen tijd en puf voor, anders zou ik je wel willen helpen hoor, maar dan loop je het risico dat het volgend jaar pas af is :N:

En ik denk echt dat als je er rustig voor gaat zitten en het stap voor stap doet, het moet lukken :mrgreen: Probeer het uit met een oude handdoek ofzo, een lap die niet boeit om te snappen hoe het patroon werkt, hoe je dan aan moet passen enzo. Maar goed, dat kost je inderdaad wel een hoop meer tijd dan iemand anders met een oog en getrainde hand enzo, da's waar. Beter iemand die zegt: o, ja, da's goed, volgende week stuur ik het op!
Joh ik ben al geraakt en vreselijk blij dat iemand helemaal hiernaartoe komt rijden om Moos rustig te trimmen :wink:
Als ik het zelf doe kan hij het ook volgend jaar aan, als het uberhaupt al past :smile2: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Agnetha schreef:De jasjes van Hurtta en Ruffwear schijnen erg fijn te zijn, alleen goedkoop is het niet, maar ik ga liever voor wat duurders als dat beter is.

Die zijn inderdaad prachtig, maar, alleen bij de eerste link kan ik een prijs vinden, wel errug duur :N: :wink:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Marloes is er geen Pet's Place bij jou in de buurt, zij hebben ook nog wel aardig wat jasjes, misschien hebben zij wel wat, kan je ook nog eerst passen :mrgreen:

In Katwijk hadden ze vorig jaar aardig wat liggen.
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Moos schreef:
Agnetha schreef:De jasjes van Hurtta en Ruffwear schijnen erg fijn te zijn, alleen goedkoop is het niet, maar ik ga liever voor wat duurders als dat beter is.

Die zijn inderdaad prachtig, maar, alleen bij de eerste link kan ik een prijs vinden, wel errug duur :N: :wink:
Hier verkopen ze de Hurtta kleding

http://www.hondendingen.nl/component/pa ... Itemid,50/
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Moos
Zeer actief

Suuz schreef:Marloes is er geen Pet's Place bij jou in de buurt, zij hebben ook nog wel aardig wat jasjes, misschien hebben zij wel wat, kan je ook nog eerst passen :mrgreen:

In Katwijk hadden ze vorig jaar aardig wat liggen.
Nou, schijnbaar wel! Heb even op hun website gekeken. Er zit er eentje in Alkmaar, en toen ik het adres zag wist ik ook nog welke winkel dat dan was. Heb alleen nooit geweten dat dat een Pet's place was :mrgreen:
Kan ik ook van de week eens langsgaan :idea:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Agnetha schreef:
Moos schreef:

Hier verkopen ze de Hurtta kleding

http://www.hondendingen.nl/component/pa ... Itemid,50/
Afbeelding

Deze ziet er wel erg goed uit, en qua prijs nog net wel te doen.
Hmmmm :idea:

Bedankt!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Tips; goed jasje Moos.

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef:
Afbeelding
Verkopen ze dit voor herders :eek: met hun dubbele vacht en waterafstotende onderwol, arme dieren die het moeten dragen :N:
Ik heb geen tips, maar die heb je al genoeg gehad zie ik :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

alm@ schreef:
Moos schreef:
Afbeelding
Verkopen ze dit voor herders :eek: met hun dubbele vacht en waterafstotende onderwol, arme dieren die het moeten dragen :N:
Hahahahah ja, voor als je samen een reis over de noordpool gaat maken :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator

Moos schreef:
alm@ schreef:
Moos schreef:
Afbeelding
Hahahahah ja, voor als je samen een reis over de noordpool gaat maken :mrgreen:
Dat is dan ook de enige reden die ik zou kunnen verzinnen :mrgreen: alhoewel, ze rennen hier hartje winter nog de zee in, het moet niet gekker worden met die hondenmode :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

alm@ schreef: Dat is dan ook de enige reden die ik zou kunnen verzinnen :mrgreen: alhoewel, ze rennen hier hartje winter nog de zee in, het moet niet gekker worden met die hondenmode :smile:
Er staat ook bij dat het de showvacht schoon houdt. Ik zie mensen ertoe in staat.... :N:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Bij www.dursydog.nl hebben ze ook een mooie collectie hondenjassen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Moos
Zeer actief

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken :ok:

Kom ik net bij mijn vaste dierenwinkel, waar ik al 5 jaar kom en ze nog nooit uberhaupt jasjes hebben gehad, hebben ze net een lading jasjes binnengekregen :eek: :mrgreen:

En precies een mooie voor Moos ook. Binnenkant gevoerd met teddy, buitenkant waterafstotend en winddicht. Gaat vast met klittenband-stroken waardoor er geen poten opgetild hoeven te worden, en is niet te dikke stof waardoor hij er nog goed mee kan zitten/liggen.
Enige jammere is dat het fluoriscerend geel is, maar goed, dan is hij goed zichtbaar zal ik maar denken :mrgreen: Het is eigenlijk ook bedoelt als speciaal jasje voor in het donker :wink:

Maar we hebben dus een jasje, zomaar om de hoek gekocht waar ze dus opeens vandaag jasjes binnenkregen :19: :ok:
Afbeelding
Simone
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone »

Moos schreef:Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken :ok:

Kom ik net bij mijn vaste dierenwinkel, waar ik al 5 jaar kom en ze nog nooit uberhaupt jasjes hebben gehad, hebben ze net een lading jasjes binnengekregen :eek: :mrgreen:

En precies een mooie voor Moos ook. Binnenkant gevoerd met teddy, buitenkant waterafstotend en winddicht. Gaat vast met klittenband-stroken waardoor er geen poten opgetild hoeven te worden, en is niet te dikke stof waardoor hij er nog goed mee kan zitten/liggen.
Enige jammere is dat het fluoriscerend geel is, maar goed, dan is hij goed zichtbaar zal ik maar denken :mrgreen: Het is eigenlijk ook bedoelt als speciaal jasje voor in het donker :wink:

Maar we hebben dus een jasje, zomaar om de hoek gekocht waar ze dus opeens vandaag jasjes binnenkregen :19: :ok:
Fotoooooo! :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Die heb ik wel maar hij staat er ontzettend niet charmant op. We kwamen net terug van het wandelen en hij was ook moe en niet op zijn best.
Maar goed, foto :mrgreen: :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Simone
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone »

Moos schreef:Die heb ik wel maar hij staat er ontzettend niet charmant op. We kwamen net terug van het wandelen en hij was ook moe en niet op zijn best.
Maar goed, foto :mrgreen: :wink:

Afbeelding
Het blijft een lekker ding!!! :ok:
alm@
moderator

Het staat hem best goed hoor, lekker warm :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Dank je. Ik vind het zo, tja, ehm, geel? :mrgreen: :wink:
Maar goed daar gaat het verder ook helemaal niet om. Het is echt lekker gevoerd, en sluit mooi aan en zit inderdaad goed warm. Dat is veel belangrijker :ok:
Afbeelding
alm@
moderator

Het is iewat geel ja :mrgreen: maar stukken beter dan zo'n herderjas :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

alm@ schreef:Het is iewat geel ja :mrgreen: maar stukken beter dan zo'n herderjas :N:
Ik denk dat Moos hier ook blijer mee is :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Nu zal je helemaal wat bekijks hebben. Een fluoriserende hond in een wagentje :mrgreen:

Maar Moos is lekker warme en dat is het belangrijkst :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:Nu zal je helemaal wat bekijks hebben. Een fluoriserende hond in een wagentje :mrgreen:

Maar Moos is lekker warme en dat is het belangrijkst :ok:
Ik moet zeggen dat ik ook een bepaalde grens over moet om een hond aangekleed in een wagentje te zetten. :wink: Maar goed, vooralsnog gaan we er gewoon vanuit dat Moos over een paar maanden weer als oude vertrouwde Moosie rondhuppelt :pffff: :wink:

En hij is met dat jasje iig niet te missen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”