Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Antibiotica en darmklachten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Antibiotica en darmklachten

Ongelezen bericht door Femmel »

Joy heeft 4,5 week geleden voor 2 weken antibiotica gehad, ze is er nu dus inmiddels 2,5 week vanaf.

Vandaag was het tussen de middag rennen naar buiten, hoge nood! En ja hoor, een heeeele grote gele hoop met flink veel slijm. :roll:

Nu heeft ze in de periode oktober 2006 - april 2007 heel vaak deze klacht gehad. Met ook onzindelijkheid voor ontlasting (poepte 's nachts binnen), grote bergen poepen, veel slijm en wat zachte gele ontlasting.

In december 2006 zijn we voor 1e keer bij de DA geweest maar de Finidiar, Kaopectate en Zymoral brachten geen uitkomst. Begin maart een second opinion gevraagd en toen heeft ze Panacur en Lamysil gehad (bewezen parasieten en gisten), toen dat niet hielp zijn we begonnen met dagelijks yoghurt met een eetlepel Brinta en dat werkte binnen 3 weken. Sinds half april heeft ze alleen maar goede ontlasting gehad. Ze krijgt overigens nog steeds dagelijks yoghurt met Brinta.

Hoop dat dit niet weer het begin van een lange periode slechte ontlasting gaat worden...

Kan het zijn dat ze nu pas last krijgt van een slechte darmflora die alsnog veroorzaakt is door de antibiotica of had ze dan al eerder klachten moeten hebben? :19:
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik weet niet of het van de antibiotica is, maar ik zou het in eerste instantie wel zo benaderen, dus proberen de darmflora weer goed op gang te brengen met o.a. ook pens en dan kijken of het helpt.

Anne
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

yakult helpt ook goed
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou probiotica (die van het merk Solgar is bijv. erg goed) gaan geven. Kans is idd groot dat door antibiotica de darmflora op 't moment niet naar behoren functioneert.
Billy had na zijn knie-operatie ook slappe ontlasting (door antibiotica en narcose) en ik ben meteen probiotica gaan geven. Binnen een paar dagen waren de klachten een heel stuk minder en binnen een week was het over.
Ook gaf ik Okugest van VSM (maar dat is vooral voor het moment zelf, helpt dus tegen de acute diaree-klachten).
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik geen probiotica van Primeval na een AB-kuur en zie ook meestal meteen resultaat.

(ook ikzelf heb dezelfde klachten bij AB-gebruik :roll: ).
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Is je hond onlangs geënt?
Het AB en gistverhaal herken ik van Stanley. Kon er de klok op gelijk zetten dat hij 3 weken na enting enorme diarree kreeg. Dat werd dan weer behandeld met een AB-kuur, waarvan ik nu weet dat een hond in die staat helemaal geen AB mocht hebben. Een paar maanden erna weer hetzelfde, weer AB. Zijn immuniteit was zo afgenomen dat hij er gistinfecties aan overhield.
Wat zijn die parasieten, Giardia ofzo?
Okugest, rauwe honing en venkelthee zou je kunnen geven. De honing maakt de darmen schoon en werkt immuunversterkend en de venkelthee houdt de darmen rustig. Vuile pens is altijd goed voor de opbouw van de darmflora, maar zeker ook rauwe voeding in het algemeen. Wat geef je haar aan voeding, want alleen met wat PB zal je het niet gaan redden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”