Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tea tree shampoo?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Tea tree shampoo?
Even voordat ik misschien iets stoms uithaal...
Jamey heeft de laatste tijd veel jeuk, voor de zekerheid heb ik haar gister ontwormd en ont-vlood (excil), maar ik denk zelf eigenlijk niet dat het daarin zit (geen vlo gezien en ik check haar daar wel op, wormen ook verder geen tekenen van)...
En aangezien die excil ook nog eens de vacht errug vettig en vies maakt wilde ik Jamey dus morgen wassen met tea-tree shampoo (volgens excil verpakking mag ze na 12 uur zwemmen, dus dan moet wassen ook kunnen)...
Daar doe ik toch redelijk verstandig aan? Heb ook hondenshampoo, maar ik had zelf zo het idee dat de tea tree shampoo misschien van zichzelf ook effectief tegen de jeuk zou kunnen zijn...
Jamey heeft de laatste tijd veel jeuk, voor de zekerheid heb ik haar gister ontwormd en ont-vlood (excil), maar ik denk zelf eigenlijk niet dat het daarin zit (geen vlo gezien en ik check haar daar wel op, wormen ook verder geen tekenen van)...
En aangezien die excil ook nog eens de vacht errug vettig en vies maakt wilde ik Jamey dus morgen wassen met tea-tree shampoo (volgens excil verpakking mag ze na 12 uur zwemmen, dus dan moet wassen ook kunnen)...
Daar doe ik toch redelijk verstandig aan? Heb ook hondenshampoo, maar ik had zelf zo het idee dat de tea tree shampoo misschien van zichzelf ook effectief tegen de jeuk zou kunnen zijn...

You'll be in my heart... Always...
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
- Jacksel
- Zeer actief
-
hercujess
- Jacksel
- Zeer actief
-
hercujess
- Jacksel
- Zeer actief
gut ik blijf wel aanvullen...
Jamey (2 nu) heeft tot nu toe eigenlijk nog nooit ergens op gereageerd qua stoffen met jeuk enzo, maar met gewone mensenshampoo heb ik haar ook nog nooit gewassen... (Wel heeft ze gezwommen in een vijver waar ik later minder frisse verhalen bij hoorde, aangezien het aan de rand van een feestterrein was)
Jamey (2 nu) heeft tot nu toe eigenlijk nog nooit ergens op gereageerd qua stoffen met jeuk enzo, maar met gewone mensenshampoo heb ik haar ook nog nooit gewassen... (Wel heeft ze gezwommen in een vijver waar ik later minder frisse verhalen bij hoorde, aangezien het aan de rand van een feestterrein was)

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mensenshampoo droogt uit. Je kunt het wel doen maar dan moet je het weggewassen huidvet weer aanvullen met b.v. cremespoeling anders begint Jamey te krabben omdat ze een droge huid heeft.
Waarom onvlooi en ontworm je eigenlijk als je geen vlo of worm kunt ontdekken?
Je woont toch in een huis samen met iemand met een kat? Misschien heeft de kat wel een vlo die Jamey prikt of zijn er kattevlooien in de vloerbedekking
Je woont toch in een huis samen met iemand met een kat? Misschien heeft de kat wel een vlo die Jamey prikt of zijn er kattevlooien in de vloerbedekking

- Jacksel
- Zeer actief
We hebben zeil... Kat en Jamey zijn al poosje niet meer in contact gekomen omdat de kat stress-signalen af bleef geven... En aangezien ze niet samen hoeven te kunnen laten we het erbij, in plaats van ze te 'dwingen' om te wennen... Huisgenoot is trouwens wel regelmatig met Jamey in contact, dus als 'tussengast-euh-vrouw'?alm@ schreef:Mensenshampoo droogt uit. Je kunt het wel doen maar dan moet je het weggewassen huidvet weer aanvullen met b.v. cremespoeling anders begint Jamey te krabben omdat ze een droge huid heeft.
ontwormen en vlooien voor de zekerheid (vlooienmiddel was ondertussen 4 maanden geleden, wormen had niet per se gehoeven, was 3 maanden terug voor het laatst)... Ik maakte me zorgen om het gekrab, dus vandaar voor de zekerheid... En moet zeggen dat het krabben een heel stuk minder lijkt vandaag (maar ben aan het trainen geweest en daarna de hele middag weg, dus heb dr pas vanaf een uurtje of 7/half 8 weer gezien tot nu...
cremespoeling voor mensen geschikt? of toch gewoon de hondenshampoo (volumeshampoo van de discus) gebruiken (wassen wil ik sowieso, omdat ik uit ervaring weet dat die excil zooi de vacht echt lang vies-vettig laat en ik daar weinig trek in heb)

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- alm@
- moderator
Je weet het nooit met een kattevlo, vraag anders even aan je huisgenootje of de kat goed ontvlooid is. Veel ontwormen is niet goed hé maar dat weet je welJacksel schreef:We hebben zeil... Kat en Jamey zijn al poosje niet meer in contact gekomen omdat de kat stress-signalen af bleef geven... En aangezien ze niet samen hoeven te kunnen laten we het erbij, in plaats van ze te 'dwingen' om te wennen... Huisgenoot is trouwens wel regelmatig met Jamey in contact, dus als 'tussengast-euh-vrouw'?alm@ schreef:Mensenshampoo droogt uit. Je kunt het wel doen maar dan moet je het weggewassen huidvet weer aanvullen met b.v. cremespoeling anders begint Jamey te krabben omdat ze een droge huid heeft.
ontwormen en vlooien voor de zekerheid (vlooienmiddel was ondertussen 4 maanden geleden, wormen had niet per se gehoeven, was 3 maanden terug voor het laatst)... Ik maakte me zorgen om het gekrab, dus vandaar voor de zekerheid... En moet zeggen dat het krabben een heel stuk minder lijkt vandaag (maar ben aan het trainen geweest en daarna de hele middag weg, dus heb dr pas vanaf een uurtje of 7/half 8 weer gezien tot nu...
cremespoeling voor mensen geschikt? of toch gewoon de hondenshampoo (volumeshampoo van de discus) gebruiken (wassen wil ik sowieso, omdat ik uit ervaring weet dat die excil zooi de vacht echt lang vies-vettig laat en ik daar weinig trek in heb)
Mijn overleden JR-ertje waste ik met gewone alle-dag mensenshampoo en daarna smeerde ik hem lekker in met een paar flinke klodders mensen cremespoeling (daarna uitspoelen). Ging perfect, nooit problemen mee gehad en scheelde aardig in de portemonee
Als een van de herders eens in de viezigheid heeft gerold, was ik de plek ook met gewone shampoo en cremespoeling, geen probleem.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- alm@
- moderator
Dat is mijn ervaring. Wassen met alleen mensenshampoo droogde mijn JR-ertje's huid zo uit dat de huidschilfertjes er vanaf dwarrelden en hij begon te krabbelen. Met wat creme-spoeling na het wassen had hij nergens last van.Rosita Compagner schreef:mensenshampoo is gemaakt voor onze hoofdhuidjes met haar wat zeer regelmatig gewassen wordt. Waarom zou dat meer uitdrogen dan hondenshampoo?
Huidvet is binnen 24 uur weer aangemaakt, ongeacht de shampoo die je gebruikt hebt.

- Jacksel
- Zeer actief
dus jij zegt gewoon de tea tree gebruiken?Rosita Compagner schreef:mensenshampoo is gemaakt voor onze hoofdhuidjes met haar wat zeer regelmatig gewassen wordt. Waarom zou dat meer uitdrogen dan hondenshampoo?
Huidvet is binnen 24 uur weer aangemaakt, ongeacht de shampoo die je gebruikt hebt.
De kat wordt trouwens ook regelmatig ontwormd en ontvlood en komt niet buiten...

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
ik ga vandaag ook niet meer wassen, heb zwaar verrot geslapen en ben dus vreselijk moe... Toch nog even in de duinen wezen wandelen, zodat Jamey ook energie kwijt is (is ze in huis wat rustiger) en nu ga ik dus de rest van de dag hangen... Wassen komt morgen ofzo wel 

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zou ook Tasman hondenshampoo kunnen gebruiken, dat is op basis van teatree en speciaal voor honden. Kijk hier voor meer info:
Tasman hondenshampoo
Ik zou zelf geen mensenshampoo op een hond gebruiken.
Tasman hondenshampoo
Ik zou zelf geen mensenshampoo op een hond gebruiken.
- alm@
- moderator
-
shanty
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
hercujess
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
-
hercujess
Hoe je dat ziet?Rosita Compagner schreef:hoe zie je dat? en waarom is dat?hercujess schreef:Over het algemeen ontvetten humane shampoo's de huid en bij hondenshampoo's moet dat niet, die moeten alleen het haar ontvetten.alm@ schreef:Waarom niet als ik vragen mag?Eef schreef: Ik zou zelf geen mensenshampoo op een hond gebruiken.
Bij mensen heeft het haar en de huid op ons hoofd niet meer zo'n beschermende werking als bij honden. Die hebben tenslotte hun hele lijf vol met haar om hen tegen de kou e.d. te beschermen. Als je dan het natuurlijk vetlaagje blijft wegwassen... (ik verzin dit niet, dit heb ik van een dierenarts)
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar dierenartsen zijn toch niet heilig? En shampooverkopers ook niet. Een vetlaagje is in 24 uur weer hersteld dus dat kan het probleem niet zijn. Humane shampoo is veelal voor dagelijks gebruik gemaakt van relatief schone hoofdhuiden. Hondenshampoo moet toch wat meer 'werk' verrichten dus ik zou eerder denken dat ontvettende eigenschappen in die shampoos meer aanwezig zijn?hercujess schreef:Hoe je dat ziet?Rosita Compagner schreef:hoe zie je dat? en waarom is dat?hercujess schreef:Over het algemeen ontvetten humane shampoo's de huid en bij hondenshampoo's moet dat niet, die moeten alleen het haar ontvetten.alm@ schreef: Waarom niet als ik vragen mag?Geen idee.
Bij mensen heeft het haar en de huid op ons hoofd niet meer zo'n beschermende werking als bij honden. Die hebben tenslotte hun hele lijf vol met haar om hen tegen de kou e.d. te beschermen. Als je dan het natuurlijk vetlaagje blijft wegwassen... (ik verzin dit niet, dit heb ik van een dierenarts)
Maar ja, op de verpakking van humane shampoo kun je dat nog controleren. Op verpakkingen van dierenshampoos staat gewoon níks of zeer weinig. Dit is voor mij voldoende reden om te gaan voor die shampoo die mij wel die informatie wil geven.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- alm@
- moderator
Ik denk dat er ook wel verschil in zit of je je hond wekelijks (of heel regelmatig) moet wassen of af en toe. Die enkele keer dat een van mijn honden ergens in heeft liggen rollen was ik de plek gewoon met de shampoo die ik in huis heb.Nanna schreef:Ik ga er gevoeglijk van uit dat mensenshampoo uit en te na op konijntjes getest is :N:
Waarom zou een hond daar dan slechter van worden?
Ik was mijn honden eens in de 100 jaar en voor dat heuglijk evenement ga ik me écht niet apart hondenshampoo aanschaffen. Of ik moet toevallig ergens nog wat van die verkregen mini Jean Peau flesjes hebben liggen, dan gebruik ik dat.
Anders gewoon in de Andrélon hoor ( Charles! Je haar danst!)

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja precies, en als je het geregeld doet dan wil je toch wel graag een shampoo gebruiken die uit en te na getest is en waarvan je dat nog kunt 'controleren' ook. Toch? Dus geen onbestemde hondenshampoo waarvan niemand je kan en wil vertellen wat er in zit.alm@ schreef:
Ik denk dat er ook wel verschil in zit of je je hond wekelijks (of heel regelmatig) moet wassen of af en toe. Die enkele keer dat een van mijn honden ergens in heeft liggen rollen was ik de plek gewoon met de shampoo die ik in huis heb.
- Jacksel
- Zeer actief
Laatste keer dat Jamey is gewassen is al meer dan een half jaar geleden...alm@ schreef:Ik denk dat er ook wel verschil in zit of je je hond wekelijks (of heel regelmatig) moet wassen of af en toe. Die enkele keer dat een van mijn honden ergens in heeft liggen rollen was ik de plek gewoon met de shampoo die ik in huis heb.Nanna schreef:Ik ga er gevoeglijk van uit dat mensenshampoo uit en te na op konijntjes getest is :N:
Waarom zou een hond daar dan slechter van worden?
Ik was mijn honden eens in de 100 jaar en voor dat heuglijk evenement ga ik me écht niet apart hondenshampoo aanschaffen. Of ik moet toevallig ergens nog wat van die verkregen mini Jean Peau flesjes hebben liggen, dan gebruik ik dat.
Anders gewoon in de Andrélon hoor ( Charles! Je haar danst!)