Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verlichting met donkere dagen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

verlichting met donkere dagen

Ongelezen bericht door Carma »

Omdat het weer vroeger donker wordt en ik dus nu in het donker naar huis loop/fiets met Luka wil ik hem graag beter zichtbaar maken in het donker. Nu weet ik dat er van alles te koop is qua verlichting ed, maar zijn er hier mensen die een goede tip hebben/ervaringen hebben met het een of ander?
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

De banden van van Visiglo!
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

zag toevallig net vanmiddag bij Intratuin een hesje , heel fel gekleurd ( knal geel ) en met reflecterende strips.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

~Tine~ schreef:De banden van van Visiglo!
Die zijn echt super :ok: Zit er over te denken om er eentje te bestellen.

Ik heb nu zo'n hardloopband van het Kruidvat met knipperende lampjes. Werkt ook goed en een reflecterende riem.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Bij de xenos hebben ze wel eens van die hoofdlampjes met led-licht. Het is een elastieken band die een mens dus om zijn hoofd doet en janus draagt hem om zijn hals (pver zijn halsband heen)Ding was helemaal niet duur..twee euro geloof ik :19: en hij geeft goed fel licht.Het nadeel van de reflecterende dingen vind ik dat er dus eerst licht op moet schijnen voordat je iets ziet, je ziet je hond dus niet als hij in het donker in de bosjes struint en dat zie je wel met zo'n lampje. :ok:
Carma
Zeer actief

Thanx voor de goede tip! Ik heb gelijk een halsband met bijpassende riem besteld bij http://webwinkel.dierinbalans.nl/index.php?cPath=26 Wat zullen wij goed zichtbaar zijn! :ok:
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

ik gebruik hier van die fietslampjes van de hallfords...Die klik je gemakkelijk aan de halsband en je kan kiezen uit 3 verschillende verlichtings standen...erg makkelijk want bij ons zet ik ze bij iedere hond in een verschillende stand zodat ik goed kan zien wie waar loopt :mrgreen:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tanja Simba&Bella schreef:ik gebruik hier van die fietslampjes van de hallfords...Die klik je gemakkelijk aan de halsband en je kan kiezen uit 3 verschillende verlichtings standen...erg makkelijk want bij ons zet ik ze bij iedere hond in een verschillende stand zodat ik goed kan zien wie waar loopt :mrgreen:
Hier idem en dan ook nog in vershillende kleurtjes :mrgreen:
Ik heb ze overigens goed vastgeplakt aan de riemen vanwege het gehossebos wat ze doen als ze los rennen :wink:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

vroeger had ik voor mijn rottweiler die altijd meeliep naast het paard een zelfgemaakte verlichting...

ik had bij haar een paardenhalster omgedaan(als een soort tuig),waarbij het stuk wat normaal onder de kaak naar neus van het paard zit,op haar rug lag,daarop had ik een knipperlamp vastgemaakt,wel een hele goede,
Afbeelding

deze dus,en zo was ze voor iedereen van veraf zichtbaar,doordat de lamp op haar rug lag...
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

ik gebruik voor Hutch ook een fietslampje. Zit aan zijn halsband boven op zijn nek, dus door iedereen goed te zien
Pak-de-bal schreef:zag toevallig net vanmiddag bij Intratuin een hesje , heel fel gekleurd ( knal geel ) en met reflecterende strips.
Hier heb ik mindere ervaringen mee, had zo'n brede band voor mensen en werkt idd erg goed zolang er licht op scheen. Maar aangezien hutch 's avonds ook los loopt ;wil ik hem zelf ook graag zien en dit werkt dus niet, ja of ik moet de hele weg met een zaklamp rond gaan lopen om hem te volgen als hij loopt :mrgreen:
Een lampje is dan een stuk duidelijker
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Afbeelding
Heb dit vestje voor naast de fiets/step

Afbeelding
Daarnaast heb ik dit lampje wat aan het vestje kan, maar ook gewoon aan de halsband.
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

C@rmen schreef:Bij de xenos hebben ze wel eens van die hoofdlampjes met led-licht. Het is een elastieken band die een mens dus om zijn hoofd doet en janus draagt hem om zijn hals (pver zijn halsband heen)Ding was helemaal niet duur..twee euro geloof ik :19: en hij geeft goed fel licht.Het nadeel van de reflecterende dingen vind ik dat er dus eerst licht op moet schijnen voordat je iets ziet, je ziet je hond dus niet als hij in het donker in de bosjes struint en dat zie je wel met zo'n lampje. :ok:
Deze heb ik ook. Werkt prima al is het wel een beetje een schijnwerper :N:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb deze:
Afbeelding
En die bevallen goed :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Van de Hema... :mrgreen:

Wit voor de jongens, rood voor de meiden.... en echt ze werken als een trein. Zit een elastiekje aan.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

een oranje hesje bij de lidl vandaan destijds.. erg handig voor naast de fiets! Of gewoon lopends.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Boutje schreef: Voor auto's zijn we wel goed zichtbaar, ik een fluojasje en de honden hun hesjes, iedereen vertraagt!
Hier viel iemand vorige week bijna van zn fiets af....Hij zag Bella lopen met dr lampje aan en geloofde zijn eigen ogen volgens mij niet...hij bleef maar naar dr kijken en reed pardoes tegen de stoeprand aan...kon mn lachen toen echt ff niet inhouden hoor..Gelukkig liep het wel goed af...Ze dragen die lampjes hier juist om ze ook duidelijk zichtbaar te maken voor fietsers en auto's maar soms zijn ze dus een ware bezienswaardigheid.. :smile:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

http://www.beestenspul.com/product/inde ... oduct=6806

die heeft vera tegenwoordig , met een mooie Reflecterende text .
werkt prima in het donker :)
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Carma schreef:
Thanx voor de goede tip! Ik heb gelijk een halsband met bijpassende riem besteld bij http://webwinkel.dierinbalans.nl/index.php?cPath=26 Wat zullen wij goed zichtbaar zijn! :ok:
Wat verschrikkelijk duur :N: als ik dat voor 2 honden moet aanschaffen ben ik 90 euro kwijt ex. verzendkosten.
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

http://www.doggystylehardenberg.nl/Safe ... rod-88.htm

De Safety Blinki, makkelijk te bevestigen aan elke halsband

of: Neonvestjes
Afbeelding

Afbeelding[/url]
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Die Blinky dingen blijven stoppen met werken bij mij :boos: Heb er al een aantal gehad en meestal willen ze of helemaal niet aan, of ze doen het maar 1 keer en daarna nooit meer, ook niet met nieuwe batterijen... Ik wil iets dat gewoon op AA of AAA batterijen werkt en ook nog eens maatje Jamey heeft...

Visiglo vind ik helemaal gaaf, maarja, ook al niet in maatje Jamey :boos: Nouja, beter gezegd, net wel, net niet... haar klikhalsband komt op ongeveer 24,5 cm :19:
Laatst gewijzigd door Jacksel op 02 nov 2007 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Fenneke en Baloe
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

alm@ schreef:
Carma schreef:
Wat verschrikkelijk duur :N: als ik dat voor 2 honden moet aanschaffen ben ik 90 euro kwijt ex. verzendkosten.
Jeetje die zelfde band hebben wij vorige week bij de Kwantum gekocht voor €6,- ipv €19,95. De glowtronic rood/wit/blauw. Hij is zo fel dat we de ledjes hebben afgeplakt. :smile:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Muis.. schreef:
alm@ schreef:
Carma schreef:
Jeetje die zelfde band hebben wij vorige week bij de Kwantum gekocht voor €6,- ipv €19,95. De glowtronic rood/wit/blauw. Hij is zo fel dat we de ledjes hebben afgeplakt. :smile:
Kijk dat scheelt even :ok:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Muis.. schreef:
alm@ schreef:
Carma schreef:
Ik ga van de week even naar de Kwantum :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier gewoon een reflecterend tuig voor paco en boris en allen een reflectie riem. Daarnaast loop ik zelf in een veiligheidsvest (en idd, bijna geen enkele auto rijdt 80 als ze in het donker mij zien :mrgreen: ) en paco krijgt ook nog (al 3 jaar lang) twee lichtbanden voor mensen aan elkaar vast rondom zijn hals met knipperlichtjes. Zijn er 10 en ze doen het prefect. Heb er 3 jaar geleden een euro voor gegeven. Uiteraard kan ik hem er niet aan uitlaten, maar in de winter in het donker is het koel zat om met een extra band aan te lopen. De lichtband gaat om de nek en de riem aan het tuig, dus geen centje pijn.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Muis.. schreef:
alm@ schreef:
Carma schreef:
ik wilde die thuis proberen en deed even alle rolluiken af en lampen uit, dacht dat ik gek werd, superfel en snel knipperen :smile2:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sita schreef:
Muis.. schreef:
alm@ schreef:
Carma schreef: Thanx voor de goede tip! Ik heb gelijk een halsband met bijpassende riem besteld bij http://webwinkel.dierinbalans.nl/index.php?cPath=26 Wat zullen wij goed zichtbaar zijn! :ok:
Ik ben gisteren geweest en ik hoef in het vervolg echt niet meer bang te zijn dat ik Shibby in het donker kwijt raak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Shibby schreef:
Sita schreef:
Muis.. schreef:
alm@ schreef: Wat verschrikkelijk duur :N: als ik dat voor 2 honden moet aanschaffen ben ik 90 euro kwijt ex. verzendkosten.
Ik ben gisteren geweest en ik hoef in het vervolg echt niet meer bang te zijn dat ik Shibby in het donker kwijt raak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Grinnnn allemaal mobiele disco's. :smile: :smile:
De kinderen vinden Myra nu een echte politiehond, zo met haar zwaailichten :pffff:
Carma
Zeer actief

Muis.. schreef:
alm@ schreef:
Carma schreef:
:wat: ... heb ik weer! Nou ja, ik ben wel erg blij met mijn nieuwe halsband en riem, als we nu niet zichtbaar zijn,..... :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”