Hoi allemaal,
Onze nieuwe aanwinst Bouncy doet het heel erg goed na twee weken.
Ze kent de nieuwe commando's al en is een erg vrolijk hondje.
Wat ze wel doet, ik denk uit nerveusiteit, is op haar pootjes bijten.
Ze heeft hele dunne haartjes en op haar roze varkenshuidje zie je zwarte vlekken (als bij een naakthondje). Nu hebben we op internet gezocht en haar postuur en koppie lijkt heel erg op dat van een naakthondje. Haar haartjes zijn heel dun, en wanneer ze nat is, is het net alsof ze geen haartjes heeft.
Ze bibbert niet, en gloeit altijd helemaal als je haar knuffelt of haar aanraakt. Ik maak me niet echt zorgen maar ik vraag me af hoe het komt dat haar haartjes zo dun zijn. In haar paspoort staat dat het een kruising is tussen een JRT en een Maltheser, maar dat geloof ik niet. Ze is namelijk veel tengerder van postuur. Haar haren lijkt meer op dat van een Westie.
Maar goed, mijn vraag is, denken jullie dat ik me zorgen moet maken om de weinig haartjes, en om het bijten? (het wordt wel al minder)
Groetjes, Nijn!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bouncy bijt veel op haar pootjes, dunne haartjes
Moderator: moderatorteam
- Apenijn
- Vaste gebruiker
Bouncy bijt veel op haar pootjes, dunne haartjes
Maak muziek en lach... zorgen voor een andere dag.

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik zou het als ik jullie was gewoon even goed in de gaten houden. Als de huid er niet rood en geirriteerd uitziet denk ik niet dat er echt iets aan de hand is . Die zwarte vlekjes zijn gewoon pigmentvlekken, die had onze maltezer trouwens ook ! ( als die nat was leek ze net een dalmatier..)
Gewoon even goed op blijven letten, als je hondje de pootjes echt stuk gaat bijten kan het zijn dat ze jeuk heeft !! Jeuk van vlooien, of een allergie zou ook kunnen, maar ik begrijp uit je verhaal dat het zo erg niet lijkt.. Succes ermee en veel plezier samen, en met een goede voeding komt er misschien vanzelf wat meer haar.
Gewoon even goed op blijven letten, als je hondje de pootjes echt stuk gaat bijten kan het zijn dat ze jeuk heeft !! Jeuk van vlooien, of een allergie zou ook kunnen, maar ik begrijp uit je verhaal dat het zo erg niet lijkt.. Succes ermee en veel plezier samen, en met een goede voeding komt er misschien vanzelf wat meer haar.
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Kenai
Op de pootjes bijten om stress af te reageren komt wel vaker voor.
Als je zegt dat het minder wordt, hoop ik voor jou dat dit het is.
Ik heb ook weleens gezien dat een hond op haar poten beet en het haar met plukken eruit trok omdat ze ergens anders in haar lichaam pijn had....
In de gaten houden, denk ik maar.
Veel succes met je nieuwe aanwinst.
Heb je ook een foto?
Als je zegt dat het minder wordt, hoop ik voor jou dat dit het is.
Ik heb ook weleens gezien dat een hond op haar poten beet en het haar met plukken eruit trok omdat ze ergens anders in haar lichaam pijn had....
In de gaten houden, denk ik maar.
Veel succes met je nieuwe aanwinst.
Heb je ook een foto?
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: