Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke KVV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Welke KVV

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik was van de week in de dierenwinkel. Al een tijdje ben ik aan het practiseren, wel of niet KVV. Dus ik uitgerekent wat ik kwijt zou zijn met verschillende merken.

Carnibest alleen zou mij €85,- kosten in de maand. Ik heb heel veel voor mijn hondje over, maar ik kan die kosten niet dragen. Dus zat ik te kijken naar Duck. Waarop de vrouw achter de kassa zei, daar hebben ze niet genoeg aan hoor. Moet echt afgewisseld worden met Carnibest.

Ik zat te kijken naar de lams & rijst van Duck. Nu hier mijn vraag. Heeft zij gelijk?

Hebben jullie alternatieven voor Carnibest die goedkoper zijn?
Afbeelding
Enoch

Ongelezen bericht door Enoch »

Als je de complete variant van Duck hebt dan komt je hond niets te kort hoor. Voor de afwisseling is het lekker om af en toe een ander merk te geven maar hoeft niet per se.

Ik geef mijn pup van 7 maanden Energique, dit bevalt mij heel goed.

groetjes Janette
Tinker

Re: Welke KVV

Ongelezen bericht door Tinker »

Gaia schreef:Ik was van de week in de dierenwinkel. Al een tijdje ben ik aan het practiseren, wel of niet KVV. Dus ik uitgerekent wat ik kwijt zou zijn met verschillende merken.

Carnibest alleen zou mij €85,- kosten in de maand. Ik heb heel veel voor mijn hondje over, maar ik kan die kosten niet dragen. Dus zat ik te kijken naar Duck. Waarop de vrouw achter de kassa zei, daar hebben ze niet genoeg aan hoor. Moet echt afgewisseld worden met Carnibest.

Ik zat te kijken naar de lams & rijst van Duck. Nu hier mijn vraag. Heeft zij gelijk?

Hebben jullie alternatieven voor Carnibest die goedkoper zijn?
De verkoopster heeft geen gelijk,want Duck is gewoon een complete voeding(zie ook website van Duck natuurvoeding).Ik gebruik zelf CB omdat Cb het beste uitpakt voor mijn honden.Een goedkoper alternatief is Smuldier compleet(verkrijbaar in pakjes van 400 gram bij oa C1000 voor 0,59 cent),je zou dit kunnen afwisselen met de wat duurdere kvv's.Ik heb gelukkig 3 kleine hondjes,want ik zou ook geen 85 euro per maand kunnen ophoesten.Ik ben nu al plm.50 euro per maand kwijt aan Cb,en dat vind ik meer dan voldoende. :wink:
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Dat vind ik zelf het enige nadeel aan CB; het kan aardig in de papieren lopen.
Heb je een grote vriezer? Want bij de meeste verkooppunten geldt dat je korting krijgt (en fiks vind ik..) als je meer dan 30, 50, 70 of 100 kilo (varieert per verkooppunt) koopt.
Mijn ervaring is overigens ook dat als je het in een dierenwinkel koopt, het vaak duurder is dan bij een particulier verkooppunt (hier in de buurt in elk geval...)
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Gaia
Zeer actief

kijk zoiets vermoedde ik al, maar ja, wilde het toch even zeker weten.

Weet iemand hoeveel een hond van 30 kilo ongeveer nodig zal hebben van Duck of Smuldier?

En welke zou ik het beste kunnen gebruiken?
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Kivo is een erg goedkope kvv. Moet je wel zelf gaan halen in Veldhoven.
4 dozen van 12 kilo is 48 kilo voor 52 euro. Verpakt per kilo of 500 gram.
mmmmm lief aangeboden, maar denk dat het toch wel een beetje ver is. Hebben ze geen bezorgdienst?

-edit- Weet iemand de voedingstabel van AHV? Zit even op i'net te speuren en kom er achter dat er een verkoop punt hier zowat om de hoek zit.

-edit edit- Bedoel niet de voedingstabel ,maar de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid..
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ongeveer 20 gram per kilo gewenst lichaamsgewicht staat voor KVV. Per merk en per hond zal het wat meer of minder zijn.
Tinker

Gaia schreef:
Mizzsylver schreef:Kivo is een erg goedkope kvv. Moet je wel zelf gaan halen in Veldhoven.
4 dozen van 12 kilo is 48 kilo voor 52 euro. Verpakt per kilo of 500 gram.
mmmmm lief aangeboden, maar denk dat het toch wel een beetje ver is. Hebben ze geen bezorgdienst?

-edit- Weet iemand de voedingstabel van AHV? Zit even op i'net te speuren en kom er achter dat er een verkoop punt hier zowat om de hoek zit.

-edit edit- Bedoel niet de voedingstabel ,maar de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid..
Er word meestal aanbeveolen om 20-25 gram per kilolichaamsgewicht te voeren bij volwassen honden.En voor pups tot plm.7-8 maanden 40-50 gram per kilolichaamsgewicht.Dus een volwassen van 30 kilo hond zou gemiddeld genoeg moeten hebben aan 600 gram kvv per dag.Maar dit verschilt ook weer per hond,ik voer bv minder dan aanbevolen omdat mijn honden niet erg aktief zijn.Je zult dus een beetje op het oog moeten voeren.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Carnibest is misschien wat duurder dan andere kvv's, maar echt sinds ik Shibby Carnibest geef, snap en zie ik ook overduidelijk waarom dat is.l

Shibby moest van de Kivo en Smuldier ongeveer een kilo per dag hebben. Nu krijgt hij Carnibest Actief en krijgt nog maar 500 gram op een dag. Doordat hij maar de helft eet in vergelijking met toen hij nog kivo/smuldier kreeg, ben ik nog geen 8 euro in de maand duurder uit. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gaia
Zeer actief

Shibby schreef:Carnibest is misschien wat duurder dan andere kvv's, maar echt sinds ik Shibby Carnibest geef, snap en zie ik ook overduidelijk waarom dat is.l

Shibby moest van de Kivo en Smuldier ongeveer een kilo per dag hebben. Nu krijgt hij Carnibest Actief en krijgt nog maar 500 gram op een dag. Doordat hij maar de helft eet in vergelijking met toen hij nog kivo/smuldier kreeg, ben ik nog geen 8 euro in de maand duurder uit. :wink:
Ja ok, maar ik ben met CB echt rond de €85,- kwijt (berekend) omdat ik een erg actieve hond heb. Ik zit nu op de FF en daar moet ik bij anderhalf keer de aanbevolen hoeveelheid voeren omdat ze anders te mager wordt.

Dus dan ga ik liever even kijken of ik het neit wat goedkopen afkan.
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Duck Compleet lijkt me niet het beroerdste alternatief als Carnibest te begrotelijk is.
Misschien kun je zo af en toe wat Carnibest tussendoor voeren en daarnaast een lekker vers bot o.i.d...?
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Gaia schreef:
Shibby schreef:Carnibest is misschien wat duurder dan andere kvv's, maar echt sinds ik Shibby Carnibest geef, snap en zie ik ook overduidelijk waarom dat is.l

Ja ok, maar ik ben met CB echt rond de €85,- kwijt (berekend) omdat ik een erg actieve hond heb. Ik zit nu op de FF en daar moet ik bij anderhalf keer de aanbevolen hoeveelheid voeren omdat ze anders te mager wordt.

Is de Aktief dan anders niet iets voor je om te proberen?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Gaia
Zeer actief

Moniek B. schreef:
Gaia schreef:

Is de Aktief dan anders niet iets voor je om te proberen?
Wat is daar precies het verschil in dan?
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Gaia schreef: -edit- Weet iemand de voedingstabel van AHV? Zit even op i'net te speuren en kom er achter dat er een verkoop punt hier zowat om de hoek zit.

Ik heb wel goede ervaringen met AHV. Toen ik nog gedeeltelijk zelf samenstelde en dus ook een paar dagen KVV gaf, wisselde ik zoveel mogelijk merken af en gaf ook AHV. De honden aten het heel graag, hadden ook goede ontlasting en zo.

Dat afwisselen kan ik je - als je dat zou willen - ook aanraden. Elk kvv is net weer anders, andere samenstelling van orgaan/bot/spiervlees, andere diersoorten, het ene merk bevat gemalen bot, het andere merk een calciumpreparaat.
Als ik jou was zou ik zowel AHV, als Carnibest als Duck inslaan. En misschien verkoopt je plaatselijk supermarkt wel Rodi of Smuldier. Nog meer afwisseling!
En zoals Annelies ook zegt: als je wilt kun je ook eens wat verse vis geven, of kippennekjes of pens. Wat extra spiervlees (riblap of zo) is ook een goede aanvulling. Evenals een rauw eitje.

Je zult zien hoe je hond gaat genieten van zijn eten.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Rami schreef:
Gaia schreef: -edit- Weet iemand de voedingstabel van AHV? Zit even op i'net te speuren en kom er achter dat er een verkoop punt hier zowat om de hoek zit.

Ik heb wel goede ervaringen met AHV. Toen ik nog gedeeltelijk zelf samenstelde en dus ook een paar dagen KVV gaf, wisselde ik zoveel mogelijk merken af en gaf ook AHV. De honden aten het heel graag, hadden ook goede ontlasting en zo.

Dat afwisselen kan ik je - als je dat zou willen - ook aanraden. Elk kvv is net weer anders, andere samenstelling van orgaan/bot/spiervlees, andere diersoorten, het ene merk bevat gemalen bot, het andere merk een calciumpreparaat.
Als ik jou was zou ik zowel AHV, als Carnibest als Duck inslaan. En misschien verkoopt je plaatselijk supermarkt wel Rodi of Smuldier. Nog meer afwisseling!
En zoals Annelies ook zegt: als je wilt kun je ook eens wat verse vis geven, of kippennekjes of pens. Wat extra spiervlees (riblap of zo) is ook een goede aanvulling. Evenals een rauw eitje.

Je zult zien hoe je hond gaat genieten van zijn eten.
Ik moet eerlijk zeggen ik ben nog al huiverig met afwisselen tussen verschillende merken. Mijn hond is dus echt heel erg teer en ik ben me al geestelijk aan het voorbereiden op deze switch. Heb namelijk het gevoel dat dit gewoon weer een dikke 5 maanden gaat duren voor ze hier aan gewend is...
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Gaia schreef:
Ik moet eerlijk zeggen ik ben nog al huiverig met afwisselen tussen verschillende merken. Mijn hond is dus echt heel erg teer en ik ben me al geestelijk aan het voorbereiden op deze switch. Heb namelijk het gevoel dat dit gewoon weer een dikke 5 maanden gaat duren voor ze hier aan gewend is...
Oh, oké, dat wist ik niet...
Maar bedoel je 'teer' qua spijsvertering (maag- darmklachten)? Of is het een lastige eter?
Afbeelding
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

ik vind dit ondderwerp iid ook heel erg lastig. weet het ook allemaal niet meer. ik heb ook geen 85 euro maar wil ook mwel graag kvv. heb eenas een dag smuldier geprobeert vond ze super maar kwam wel aan de schijt. nu heb ik voor de weekenden prins (van die hamburger dingen) maar die zijn weer erg duur vind ik. hoeveel zou ik kwijt zijn voor een hond 8 8 maand vab ongeveer 10 kg met een ander merk?
Gaia
Zeer actief

Rami schreef:
Gaia schreef:
Oh, oké, dat wist ik niet...
Maar bedoel je 'teer' qua spijsvertering (maag- darmklachten)? Of is het een lastige eter?
Spijsvertering is heel erg teer. Ze is bijna letterlijk om alles aan de race. Van een beetje teveel opwinding is zij al aan de dunne. Dus om dan te gaan switchen met merken. Ai, das een erg lastig onderwerp bij mij.

Wel gezegd dat ik nog nooit KVV ben gaan voeren en er dus wel een verschil kan wezen. Bij brok zit ik dan met 3 dagen bij de DA wegens een hond die helemaal over de rooie is intern.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Heb het even opgezocht van de website:

Aktief
Deze voeding is zeer geschikt voor honden die prestaties moeten leveren. Denkende aan Border Collies in training, politiehonden, sledehonden en windhonden. Tevens is Carnibest Aktief ideaal voor honden die herstellende zijn van operaties en ziekten. Honden met ondergewicht kunnen kunnen met dit voer weer zeer snel op hun normale gewicht worden gebracht. Carnibest Aktief is tevens zeer geschikt voor zogende teven. Voor pups is Carnibest Aktief niet geschikt in verband met het hogere energie-gehalte, vanaf 12 maanden kan Aktief gegeven worden aan jonge honden.

Bevat: Vers rundvlees, verse kip, rijst, verse fijngemalen groenten, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, vitaminen en mineralen.

Eiwit 15% Vocht 48%
Vet 16% Calcium 0,62%
As 3% Fosfor 0,57%
Celstof 1%

Usio conclusio, hier zou ze dus minder of de ADH van moeten hebben, weet iemand de advies prijs?
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Je hebt het zelf gevonden, gelukkig.. was even offline :wink:

Adviesprijs van Aktief is hetzelfde als Natuurvoer: 3,05 euro per kilo..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Gaia
Zeer actief

Moniek B. schreef:Je hebt het zelf gevonden, gelukkig.. was even offline :wink:

ouch dan kom ik met de ADH nog steeds op €85,- uit......
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

amos is 34 kilo ong en krijgt van kvv 800 tot 1000 gram per dag

ik wissel met brokdagen-cavom
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:Je hebt het zelf gevonden, gelukkig.. was even offline :wink:

Maar hoe kan dat dan? Je kunt hier toch minder van voeren?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus krijgt momenteel voor minder dan anders omdat hij de grote wandelingen moet missen.
Hij krijgt altijd KVV van smuldier, de complete variant, pens, kip, vlees en hart afgewisseld.
Momenteel krijgt hij 's ochtends een heel pakje smuldier compleet (400 gram) en 's avonds een half pakje (200 dus) kip, pens, vlees of hart.En dan komt hij dus op 600 gram, daarnaast krijgt hij nog elke dag een gevulde kong als we weggaan of zoals nu ik hele dagen thuis ben krijgt hij een kip of vleesribben of een hart, lever oid. 1 dag in de week krijgt hij alleen maar vis.Hij eet denk ik voor een euro per dag als ik hem geen (vlees)botten geef en dus echt alleen maar kvv voer.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Volgens mij wil die verkoopster je gewoon wat extra's aansmeren. Wij hebben juist meer mensen die voor Duck kiezen en Jip krijgt het ook. Ik adviseer altijd plusminus 2% van het volwassen gewicht (bij te zware honden het gewenste gewicht)
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Ik heb een Duitse Herder teef van 34 kg. Ik heb een maand of 5 Carnibest gevoerd. Wij konden de kosten drukken door groot in te kopen. Vorig jaar kostte Carnibest, als je 100kg afnam, €2,40 per kg. Ik voerde 700 gram per dag, dat is 21 kg in de maand. Wij kwamen toen uit op ongeveer 50 euro in de maand. Ik geef toe, dat dat nog steeds niet goedkoop is, maar ze deed het er erg goed op. Tegenwoordig geef ik Barf/rauw., dat kost maximaal 30 euro in de maand.
Gaia
Zeer actief

Ciske schreef:Ik heb een Duitse Herder teef van 34 kg. Ik heb een maand of 5 Carnibest gevoerd. Wij konden de kosten drukken door groot in te kopen. Vorig jaar kostte Carnibest, als je 100kg afnam, €2,40 per kg. Ik voerde 700 gram per dag, dat is 21 kg in de maand. Wij kwamen toen uit op ongeveer 50 euro in de maand. Ik geef toe, dat dat nog steeds niet goedkoop is, maar ze deed het er erg goed op. Tegenwoordig geef ik Barf/rauw., dat kost maximaal 30 euro in de maand.
Hey Ciske,

(even offtopic, sorry dat ik er niet was zondag, had een kotsende hond 's morgens en ik kon het nummer niet meer vinden :S)

On topic, klein nadeel, ik heb 1 keukentafel model vriezertje, daar krijg ik niet zoveel CB in... Dus groot inslaan gaat mij niet lukken.

Ik wil (nog) niet gaan barfen omdat ik daar nog te weinig vanaf weet. Echter ik merk wel dat Gaia brokken gewoon echt smerig vind. Als ik switch van smaakje gaat het prima, maar na een maand of wat gaat ze toch weer slechter eten.

KVV vindt ze heerlijk (keertje CB gehaald) en eet ze met veel plezier. Alleen ja, ik moet wel een beetje op de kosten letten. Zeker met deze hond die zeer regelmatig een tripje naar de DA wil.
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Grappig, bij mij is het dus precies andersom. Zowel van Bibi als van Carnibest bleef ik voeren en de honden vielen nog af. Mijn reuen kregen dik 750 gram per dag en werden nog steeds magerder. Nu inmiddels alweer tijden op de Kivo en met 400 gram Kivo per dag zijn ze tiptop in conditie! Sommige meiden zitten zelfs maar op 250 gram Kivo per dag.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Tinker

annika163 schreef:ik vind dit ondderwerp iid ook heel erg lastig. weet het ook allemaal niet meer. ik heb ook geen 85 euro maar wil ook mwel graag kvv. heb eenas een dag smuldier geprobeert vond ze super maar kwam wel aan de schijt. nu heb ik voor de weekenden prins (van die hamburger dingen) maar die zijn weer erg duur vind ik. hoeveel zou ik kwijt zijn voor een hond 8 8 maand vab ongeveer 10 kg met een ander merk?
Energique kost voor een doos van 12 kilo plm.35-38 euro.Daar zitten 120 schijven van 1 ons in(en is identiek aan de Prins die je nu voert).Voor een volwassen hond van 10 kilo adviseerd energique 200 gram per dag(1 ons per 5 kilo zeggen ze).Maar jouw hond is nog jong en mag er zeker wel 3 per dag.Je zou dan 40 dagen met een doos doen dat komt op:€ 0,87-0,95 per dag=€ 26,10-€28,50 per maand.Als hij dan volwassen is en te dik word,geef je er eentje minder en worden je kosten daarmee ook lager. :ok:
Gaia
Zeer actief

Ja, kijk dit is dus ook een beetje het verhaal. Die hond eet nu goed, gaat allemaal prima. Soms heeft ze gewoon geen trek. Prima sla ik die maaltijd over.

Ze krijgt nu dus bijna anderhalf keer de aanbevolen hoeveelheid en nog is ze wat aan de dunne kant. Een normale hond zou dus verschrikkelijk aan moeten komen.

Dit is het resultaat van 3 dagen iets meer inspanning dan normaal....

-Edit-Misschien moet ik KVV er maar gewoon bij gaan voeren. Echter dan heb ik weer de kans dat ze haar brokken dus niet meer vreet...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”