Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy voeren?
Moderator: moderatorteam
-
Jap
- Actief
puppy voeren?
hallo.
over 3 weken krijg ik mijn puppy, en ik zit al allemaal topics te lezen over wat het beste voer is, maar wat kan ik mijn puppy het beste geven?
ik lees allemaal goede berichten over RODI, maar kan ik dat al zo jong geven?
of kan ik daar beter eerst mee wachten?
en ik heb allemaal proef verpakkingen van bijvoorbeeld:
Eukanuba
Beneful
Science plan
zijn dat wel goede merken?
en hoe weet ik welke in mijn hondje het beste kan geven?
bedankt alvast
over 3 weken krijg ik mijn puppy, en ik zit al allemaal topics te lezen over wat het beste voer is, maar wat kan ik mijn puppy het beste geven?
ik lees allemaal goede berichten over RODI, maar kan ik dat al zo jong geven?
of kan ik daar beter eerst mee wachten?
en ik heb allemaal proef verpakkingen van bijvoorbeeld:
Eukanuba
Beneful
Science plan
zijn dat wel goede merken?
en hoe weet ik welke in mijn hondje het beste kan geven?
bedankt alvast
-
Golden Stanley
Ik vind brokken bij voorbaat al bagger en de 3 merken die je zelf noemt zou ik niemand aanraden.
Mijn pup wordt grootgebracht op geheel zelf samenstellen of in combi met KVV. Maar dan ook van een merk waar gemalen bot in zit en met het laagste graan- en zetmeelpercentage. Rodi is wat dat aangaat niet echt geschikt voor de opgroei van een pup.
Je kan je pup meteen omschakelen naar rauwe voeding. Hoe eerder hoe beter.
Mijn pup wordt grootgebracht op geheel zelf samenstellen of in combi met KVV. Maar dan ook van een merk waar gemalen bot in zit en met het laagste graan- en zetmeelpercentage. Rodi is wat dat aangaat niet echt geschikt voor de opgroei van een pup.
Je kan je pup meteen omschakelen naar rauwe voeding. Hoe eerder hoe beter.
-
Jap
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
kijk wat je zelf prettig vind.
de merken die je noemt vind ik niet geweldig. tip 1 is dat de brokken die je in de supermarkt kan kopen meestal erg commercieel en niet de beste zijn.
eerlijke brokken zijn bijvoorbeeld farmfood en cavom.
qua vlees moet je ook kijken wat je prettig vindt. natuurlijk zullen sommige merken voor de ene hond beter zijn dan voor de andere maar rodi bijvoorbeeld zijn hamburgers en dat is makkelijk veel andere merken vlees zijn zakjes of rollen maar daar raak je ook snel genoeg bedreven in.
als jij je hondje graag vlees wil geven in plaats van brok (waar ik zelf erg achter sta) en je kunt makkelijk rodi krijgen ga je dat lekker geven. ik persoonlijk vind niet dat brokken bagger zijn maar ik vind wel dat alle complete (opletten dat het wel compleet is, staat er altijd op als het zo is!) versvoeders beter zijn dan brok. en welk merk? dat moet je zelf bepalen.
de merken die je noemt vind ik niet geweldig. tip 1 is dat de brokken die je in de supermarkt kan kopen meestal erg commercieel en niet de beste zijn.
eerlijke brokken zijn bijvoorbeeld farmfood en cavom.
qua vlees moet je ook kijken wat je prettig vindt. natuurlijk zullen sommige merken voor de ene hond beter zijn dan voor de andere maar rodi bijvoorbeeld zijn hamburgers en dat is makkelijk veel andere merken vlees zijn zakjes of rollen maar daar raak je ook snel genoeg bedreven in.
als jij je hondje graag vlees wil geven in plaats van brok (waar ik zelf erg achter sta) en je kunt makkelijk rodi krijgen ga je dat lekker geven. ik persoonlijk vind niet dat brokken bagger zijn maar ik vind wel dat alle complete (opletten dat het wel compleet is, staat er altijd op als het zo is!) versvoeders beter zijn dan brok. en welk merk? dat moet je zelf bepalen.

-
Jap
- Actief
oke...
ik wist niet dat de merken die ik noemde niet zo goed zijn..
ik heb namelijk de probeerverpakkingen bij de dierenwinkel weg, ik wist niet dat ze ook in de supermarkt lagen..
maar zijn ze altijd nog wel beter als bijvoorbeeld pedigree?
of maakt dat niet uit?
maar jij vind dus wel dat ik rodi aan een pup kan geven?
ik heb namelijk de probeerverpakkingen bij de dierenwinkel weg, ik wist niet dat ze ook in de supermarkt lagen..
of maakt dat niet uit?
- M@scha
- Zeer actief
ja hoor geen probleem. er zijn vast merken die beter zijn maar wat is beter? een paar procentjes?Jap schreef:oke...
of maakt dat niet uit?
volgens velen is smuldier (ook een diepvriesvlees voor honden) de grootste rotzooi die je je hond kan geven want het is zo goedkoop daar kan niks goeds inzitten...
de pups van mijn teefje zijn nu net 9.5 week oud en als ik zie hoe mijn teefje de zwangerschap, bevalling en zware kraamtijd heeft doorstaan op die smuldierrommel... dan krijgt ze dus never nooit meer iets anders want ze staat er perfect bij.
ik ben zeer voor versvoeren en als jij dat ook wil doen dan ga je lekker voeren wat jij makkelijk kan krijgen. want de practische kant vind ik ook erg belangrijk en slecht is het helemaal niet!

-
Jap
- Actief
-
Golden Stanley
Je kan is kijken op mijn website onder 'Natuurlijke Rauwe Voeding'.
Linken van websites waar goeie info te halen is, zijn hier niet toegestaan.
Maar ik wil wel wat namen noemen. Barfplaats is het KVV en BARF forum en op Voernatuurlijk zijn ze tegenwoordig ook niet vies van het promoten van KVV.
De 3 merken die je noemde worden verkocht in de dierenspeciaalzaak, Beneful vind je ook in de supermarkt. Iets wat in een dierenspeciaalzaak wordt verkocht, is niet per definitie goed. Er zitten in alle 3 de merken heel wat kankerverwekkende anti-oxidanten en kleurstoffen, waar ik mijn honden niet aan zou blootstellen.
Een doodgekookt brokje enkel gebaseerd op graan en weinig vleesinhoud is NIET goed voor een hond. Merken als Acana en Biofood zou dan mijn voorkeur hebben, maar ook met Farmfood had ik goeie ervaring toen 1 van mijn honden nog op FF en KVV stond.
Voor een opgroeiende pup zou ik het belangrijk vinden, dat het botsupplement zo natuurlijk mogelijk is. Vandaar mijn voorkeur voor gemalen bot in KVV. Maar nog liever zelf samenstellen, zodat ik weet wat ik geef.
Linken van websites waar goeie info te halen is, zijn hier niet toegestaan.
Maar ik wil wel wat namen noemen. Barfplaats is het KVV en BARF forum en op Voernatuurlijk zijn ze tegenwoordig ook niet vies van het promoten van KVV.
De 3 merken die je noemde worden verkocht in de dierenspeciaalzaak, Beneful vind je ook in de supermarkt. Iets wat in een dierenspeciaalzaak wordt verkocht, is niet per definitie goed. Er zitten in alle 3 de merken heel wat kankerverwekkende anti-oxidanten en kleurstoffen, waar ik mijn honden niet aan zou blootstellen.
Een doodgekookt brokje enkel gebaseerd op graan en weinig vleesinhoud is NIET goed voor een hond. Merken als Acana en Biofood zou dan mijn voorkeur hebben, maar ook met Farmfood had ik goeie ervaring toen 1 van mijn honden nog op FF en KVV stond.
Voor een opgroeiende pup zou ik het belangrijk vinden, dat het botsupplement zo natuurlijk mogelijk is. Vandaar mijn voorkeur voor gemalen bot in KVV. Maar nog liever zelf samenstellen, zodat ik weet wat ik geef.
-
Jap
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat geeft de fokker van je hond voor voeding?
Dat is vaak ook wel een goede manier om mee te beginnen als je het niet goed weet.
Edit: blijkt bonzo te zijn, dus geen goed advies.
Dat is vaak ook wel een goede manier om mee te beginnen als je het niet goed weet.
Edit: blijkt bonzo te zijn, dus geen goed advies.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 04 okt 2007 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Golden Stanley
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dat kan je beter niet doen, verschillende soorten brok wisselen bij je puppy. rodi mag een pup wel hebben, net als duck, carnibrest, smuldier etc. etc. pet's place bijvoorbeeld heeft diverse merken in de vriezer maar is niet goedkoop.Jap schreef:hhhhmmmmmm oke.. nou dan voer ik eerst de probeerverpakkingen op, en dan kijk ik bij de dierenwinkel voor een merk dat je net noemde..
maar begrijp ik nou goed dat rodi dus ook voor een pup van 8 weken mag?
( sorry hoor)

-
Jap
- Actief
hhmmm mijn hondje komt niet bij een fokker weg maar gewoon mensen die eens een nestje wouden..Roelfien schreef:Wat geeft de fokker van je hond voor voeding?
ze geven bonzo.. maar daat was ik al achter dat dat niet goed is.. :N:
-
Jap
- Actief
hmmmmmm oke, dus geen verschillend voer.. maar hoe weet ik dan waar ik mee moet beginnen. de meningen zijn verdeeld..Hutsje schreef:dat kan je beter niet doen, verschillende soorten brok wisselen bij je puppy. rodi mag een pup wel hebben, net als duck, carnibrest, smuldier etc. etc. pet's place bijvoorbeeld heeft diverse merken in de vriezer maar is niet goedkoop.Jap schreef:hhhhmmmmmm oke.. nou dan voer ik eerst de probeerverpakkingen op, en dan kijk ik bij de dierenwinkel voor een merk dat je net noemde..
( sorry hoor)
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ohhh, dan heb ik niets maar dan ook niets gezegd!!!Jap schreef:hhmmm mijn hondje komt niet bij een fokker weg maar gewoon mensen die eens een nestje wouden..Roelfien schreef:Wat geeft de fokker van je hond voor voeding?
ze geven bonzo.. maar daat was ik al achter dat dat niet goed is.. :N:
Ga maar lekker op het diepvries vlees (afkorting hier op het forum = kvv, dan weet je dat
En inderdaad liever niet de verschillende brokken door elkaar voeren, meestal vinden de darmen van jonge honden dat niet zo prettig. Wat met versvlees wel kan trouwens.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- M@scha
- Zeer actief
inderdaad die brokjes niet geven.
weet je wat je doet? ga naar de winkel en kijk welke diepvriedvlessoorten ze hebben en kies 1 merk uit (zolang het compleet is kun je echt niet veel verkeerd doen)
als je je hondje hebt en je geeft hem dit voer dan ga je eens rustig kijken wat er nog meer te koop is.
zelf samenstellen zou ik echt niet doen nu. je hebt genoeg aan je hoofd met de komst van een pup en zelf samenstellen vergt veel kennis over de verscvhillende onderdelen van het voer. zonder gedegen voorbereiding kun je daardoor grote fouten maken in de voeding van je hond.
dus ga lekker eerst compleet diepvriesvlees geven en van daaruit maak je jezelf voerexpert!
weet je wat je doet? ga naar de winkel en kijk welke diepvriedvlessoorten ze hebben en kies 1 merk uit (zolang het compleet is kun je echt niet veel verkeerd doen)
als je je hondje hebt en je geeft hem dit voer dan ga je eens rustig kijken wat er nog meer te koop is.
zelf samenstellen zou ik echt niet doen nu. je hebt genoeg aan je hoofd met de komst van een pup en zelf samenstellen vergt veel kennis over de verscvhillende onderdelen van het voer. zonder gedegen voorbereiding kun je daardoor grote fouten maken in de voeding van je hond.
dus ga lekker eerst compleet diepvriesvlees geven en van daaruit maak je jezelf voerexpert!

- Hutsje
- Zeer actief
geen verschillende brok, verschillende soorten kvv ksan wel, dar zou ik mee beginnenJap schreef:hmmmmmm oke, dus geen verschillend voer.. maar hoe weet ik dan waar ik mee moet beginnen. de meningen zijn verdeeld..Hutsje schreef:dat kan je beter niet doen, verschillende soorten brok wisselen bij je puppy. rodi mag een pup wel hebben, net als duck, carnibrest, smuldier etc. etc. pet's place bijvoorbeeld heeft diverse merken in de vriezer maar is niet goedkoop.Jap schreef:hhhhmmmmmm oke.. nou dan voer ik eerst de probeerverpakkingen op, en dan kijk ik bij de dierenwinkel voor een merk dat je net noemde..
( sorry hoor)

-
Jap
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
-
Jap
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
als ik jou was zou ik vanaf dag 1 gewoon vlees voeren en helemaal geen brok.Jap schreef:na hoe lang kan ik dan wel veranderen van brokken als ik merk dat ze ze niet zo lekker vind?
moet ik dan een paar maanden door gaan met voeren tot ik een grote zak op heb?
ik ken verschillende puppy's die van brok bij de fokker meteen over gegaan zijn op vlees thuis en dat gaf geen problemen. andersom wel (vlees bij fokker, brok bij thuis) daarom hebben de pups van mijn teef ook allemaal het advies gekregen minimaal een week nog vlees te voeren maar die blijven ook allemaal bij het vlees omdat ze het zo prettig vinden.

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor een pup van 8 weken mag zeker vleesvoer hebben.
Hier krijgen de pups vanaf 4 weken ook kvv en af en toe kipfilee.
Ik zelf vind voor een pup Energique erg goed.
Wij wisselen af een paar dagen Rodi compleet en dan weer een paar dagen Energique.
Ook Carnibest voor puppen is erg goed.
Smuldier is idd de minste in kwaliteit van de kvv's, maar als je het straks probeert en je hondje doet het er goed op.....prima!!!
Altijd beter dan brok.
Wij wisselen af een paar dagen Rodi compleet en dan weer een paar dagen Energique.
Smuldier is idd de minste in kwaliteit van de kvv's, maar als je het straks probeert en je hondje doet het er goed op.....prima!!!
Altijd beter dan brok.
Elly

-
Jap
- Actief
oke en dan bedoel je met vlees de rodi?massam schreef:als ik jou was zou ik vanaf dag 1 gewoon vlees voeren en helemaal geen brok.Jap schreef:na hoe lang kan ik dan wel veranderen van brokken als ik merk dat ze ze niet zo lekker vind?
moet ik dan een paar maanden door gaan met voeren tot ik een grote zak op heb?
ik ken verschillende puppy's die van brok bij de fokker meteen over gegaan zijn op vlees thuis en dat gaf geen problemen. andersom wel (vlees bij fokker, brok bij thuis) daarom hebben de pups van mijn teef ook allemaal het advies gekregen minimaal een week nog vlees te voeren maar die blijven ook allemaal bij het vlees omdat ze het zo prettig vinden.
ze kunnen toch niet alleen op rodi leven?
-
Jap
- Actief
de kipfilee, moet je die koken?ellyenrob schreef:Ja hoor een pup van 8 weken mag zeker vleesvoer hebben.
Altijd beter dan brok.
- M@scha
- Zeer actief
-
Jap
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
in principe alles behalve varken ivm aujeski. er zijn wel mensen die het geven maar ik zou het niet aanraden. en alles rauw. als er bij jou een slachterij zit zou je daar vuile pens kunnen halen, dat vinden ze heerlijk.Jap schreef:echt?
ik dacht dat rauwe kipfilet ongezond en gevaarlijk was..welk vlees kan ik allemaal rauw geven? dan maak ik een lijst

- M@scha
- Zeer actief
alles behalve varkensvlees eigenlijk. al zijn daar de meningen over verdeeld maar zolang er geen uitsluitsel is geef ik het niet.
dus heb je wat rundergehakt voor de spagetti over? asteblief bello!
dat is natuurlijk geen volledige voeding maar dan heb je dan bijvoorbeeld de rodi voor. dat ontdooi je en geef je dan. dat is ook rauw. en daarbij ipv een koekje (wat natuurlijk ook mag) krijgen ze dan een beetje gehakt dat over is of een net gedraaid soepballetje.
kipfiletje snijden voor de nasi? afsnijdsels zijn hier standaard voor lola (sam is allergisch dus die niet anders kreeg hij het ook) etcetcetc.
dat is het leuke van vlees voeren. je hebt een gratis kliko!
een rauw eitje mag ook. dat is vooral leuk om naar te kijken. eerst denken ze dat het een balltje is en ineens splash! en dan maar oplikken (wel slim om ei buiten te geven dus!)
zolang hij gewoon zijn dagelijkse hoeveelheid rodi compleet heeft mag je hem ekker verwennen met wat anders erbij soms
dus heb je wat rundergehakt voor de spagetti over? asteblief bello!
dat is natuurlijk geen volledige voeding maar dan heb je dan bijvoorbeeld de rodi voor. dat ontdooi je en geef je dan. dat is ook rauw. en daarbij ipv een koekje (wat natuurlijk ook mag) krijgen ze dan een beetje gehakt dat over is of een net gedraaid soepballetje.
kipfiletje snijden voor de nasi? afsnijdsels zijn hier standaard voor lola (sam is allergisch dus die niet anders kreeg hij het ook) etcetcetc.
dat is het leuke van vlees voeren. je hebt een gratis kliko!
een rauw eitje mag ook. dat is vooral leuk om naar te kijken. eerst denken ze dat het een balltje is en ineens splash! en dan maar oplikken (wel slim om ei buiten te geven dus!)
zolang hij gewoon zijn dagelijkse hoeveelheid rodi compleet heeft mag je hem ekker verwennen met wat anders erbij soms

-
Jap
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
ik vond het ook doodeng hoor. daarom gewoon met rodi beginnen en dan ga je voor het weekend een keer een stukje runderhart ofzo bij de slager halen. in het begin maak je daar kleine stukjes van en namate je hond goed kauwt of niet kun je de stukjes groter laten de volgende keer.
gewoon als lekkere verwennerij.
wil je meer dan meld je je aan bij een BARF (zo heet het zelf samenstellen van de voeding voor je hond) forum en ga je je heel erg in voeding verdiepen tot je het vertrouwen hebt dat je je hond een volledige maaltijd kunt geven.
maar zolang jij gewoon rodi compleet geeft kun je niet veel verkeerd doen want de basis is dan gewoon goed. alles wat je extra geeft is gewoon lekker
gewoon als lekkere verwennerij.
wil je meer dan meld je je aan bij een BARF (zo heet het zelf samenstellen van de voeding voor je hond) forum en ga je je heel erg in voeding verdiepen tot je het vertrouwen hebt dat je je hond een volledige maaltijd kunt geven.
maar zolang jij gewoon rodi compleet geeft kun je niet veel verkeerd doen want de basis is dan gewoon goed. alles wat je extra geeft is gewoon lekker