Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afwasbaar hondenbed
Moderator: moderatorteam
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
Afwasbaar hondenbed
Ik ben op zoek naar een afwasbaar hondenbed voor Dalton.Nu vondt ik op google al het biabed maar de maten kloppen niet met het bed wat ie nu heeft.Zijn er ook nog andere kussens die je af kunt wassen met een sopje?Ik heb nu het kussen met die korreltjes maar het is zo'n gedoe om dat telkens te verschonen en het kussen zelf wordt na verloop van tijd ook erg smerig. :N:

Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb twee kussens waar volgens mij iets wol achtigs in zit.
Ik gooi ze gewoon in de wasmachine, niet teveel poeder en geen wasverzachter.
Ik zeg er wel bij dat ze niet meer zo 'fluffy' zijn als in het begin, maar Maddox heeft daar niet bijzonder veel klachten over
Even naar de labeltjes kijken als je er een aanschaft.
Ik gooi ze gewoon in de wasmachine, niet teveel poeder en geen wasverzachter.
Ik zeg er wel bij dat ze niet meer zo 'fluffy' zijn als in het begin, maar Maddox heeft daar niet bijzonder veel klachten over
Even naar de labeltjes kijken als je er een aanschaft.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Biabed op maat laten maken? Bij de paardendrogistheb ik ook wel een aardig kussen gekocht. Afspoelbaar. Leewsicht heeft matjes voor buiten die mij goed bevallen.
- DogDalton
- Zeer actief
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Biabed,ik hoop dat ze het op d ejuiste maat kunnen maken.Het lijkt me ideaal zo´n afwasbaar hondenbed.Ik bestel er dan wel zo´n fleece omtrek bij voor de winter.(Ja,het mannetje is verwend
)
Bedankt voor de tips
Bedankt voor de tips

- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb hier voor de honden een dik stuk schuimrubber gekocht en daar van sky-leer een hoes omheen laten maken (dit kan bij zaken waar ze bv ook kussens voor caravans of boten maken). Ideaal schoonmaken, in de zomer voelt het koel aan en in de winter (okee nu eigenlijk ook al
) hebben ze beide een lekkere fleecedeken waar ze in/op liggen. Hondenluchten trekken er ook niet in. Het principe is hetzelfde als een biabed, maar dan niet met de opstaande randen.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb in de huiskamer een houten hondenmand van leewsicht. www.leewsicht.nl In de garage van die plastic hondenmanden.
Daar doe ik dan in oude dekbedden met dekbedhoezen. Die was ik elke week, makkelijk en een stuk goedkoper dan een duur hondenbed.
Daar doe ik dan in oude dekbedden met dekbedhoezen. Die was ik elke week, makkelijk en een stuk goedkoper dan een duur hondenbed.
Groetjes van Charlotte

- DogDalton
- Zeer actief
Ik heb ook zo´n houten hondebed,zelf gemaakt.maar die dekbedden zijn niet dik genoeg voor een dog vindt ik en ik wil af van dat elke week wassen.Dalton kwijlt nogal en dat lekt dan door op het dekbed waardoor dat dus ook vaak gewassen moet worden.En hier elke week wassen is eigenlijk te weinig :N:Sjalot schreef:Ik heb in de huiskamer een houten hondenmand van leewsicht. www.leewsicht.nl In de garage van die plastic hondenmanden.

- boemerang
- Zeer actief
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb ook 3 bia bedden,vind ze echt ideaal,ik hoop dat je ze op maat kan laten maken,Mickey viel er ook net tussenin,het kleine waarin Kayleigh ligt zou hebben gegaan,maar dan kon ze niet uit gestrekt liggen,heb toen toch maar de grotere gekocht.Voorheen had ik eigen gemaakte houten bedjes,maar ik vind de bia bedden fijner.

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Afwasbaar hondenbed
Misschien is dit kussen wat? Is afneembaar en in drie maten verkrijgbaar:DogDalton schreef:Ik ben op zoek naar een afwasbaar hondenbed voor Dalton.Nu vondt ik op google al het biabed maar de maten kloppen niet met het bed wat ie nu heeft.Zijn er ook nog andere kussens die je af kunt wassen met een sopje?Ik heb nu het kussen met die korreltjes maar het is zo'n gedoe om dat telkens te verschonen en het kussen zelf wordt na verloop van tijd ook erg smerig. :N:
afneembaar kussen
Ik heb deze zelf ook, maar dan met een andere hoes, de workwear-versie. Die van mij zijn er dol op.
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
deze?hercujess schreef:Anders een andere tip: Dog Bags van Pet Joy, ook water- en vuilafstotend!
-
hercujess
Ja, die zijn voor in de bench en je hebt ze ook in kussens met vullingen van cederhout (anti-vlooien), de zgn. Doggy Baggs X-tremeRosita Compagner schreef:deze?hercujess schreef:Anders een andere tip: Dog Bags van Pet Joy, ook water- en vuilafstotend!
- DogDalton
- Zeer actief
- DogDalton
- Zeer actief
77 bij 117
beetje vreemde maat eigenlijk maar degene die het bed toen heeft gemaakt heeft geen rekening gehouden met maten dei doorgaans gebruikt worden voor kussen ed.
iets met schuimrubber heb ik al ooit gehad maar daar zat een stoffen hoes omheen,dat was een ramp met elke week verschonen omdat dat er zo strak omheen zat.
iets met schuimrubber heb ik al ooit gehad maar daar zat een stoffen hoes omheen,dat was een ramp met elke week verschonen omdat dat er zo strak omheen zat.