Puk krijgt nog maar sinds 2 weken volledig kvv en ze doet het er erg goed op! Vrijdag had ik kvv vergeten te laten ontdooien, dus ik dacht ik geef haar dan maar brokken vandaag.
's Avonds begon ze heel veel stinkscheten te laten en zaterdag heeft ze zeker 10 keer plat gekakt (niet echt water, maar eerder pudding zeg maar). Is dat een normale reactie of is het toeval geweest?
Mag ze nu nooit meer brokken eten? (vindt ze zelf vast niet erg, want als ze mag kiezen, kiest ze de kvv heb ik uitgeprobeerd)
En nog een vraagje: is kvv minder goed voor de tanden dan brokken?
Moet ze tussendoor botten krijgen voor haar tanden en wat voor soort botten?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
diarree na brokken
Moderator: moderatorteam
-
Puk en Bompa
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het toeval is, want een " kvv hond" heeft meestal een betere darmfunctie dan een brokkenhond en zou een dagje brokken gewoon moeten kunnen verdragen. Maar het kan een keer verkeerd gevallen zijn.
Gewoon weer twee weken kvv geven en dan nog een keer proberen. Dan weet je het snel genoeg.
Nee, kvv geeft niet meer aanslag op de tanden dan brokjes. Brokjes kauwen doen honden helemaal niet, dus ze houden daar hun tanden helemaal niet mee schoon. Integendeel, rauw vlees bevat enzymen die veel beter de tanden schoonhouden dan die enzymloze brokjes.
Maar het is altijd goed om een hond regelmatig lekker te laten kauwen op een bot of een rawhide. Het is ook heel ontspannend voor ze en het helpt de tanden verder schoon te houden. De ene hond krijgt sneller aanslag op de tanden dan de andere. Dus regelmatig een lekkere kluif is goed.
Nee, kvv geeft niet meer aanslag op de tanden dan brokjes. Brokjes kauwen doen honden helemaal niet, dus ze houden daar hun tanden helemaal niet mee schoon. Integendeel, rauw vlees bevat enzymen die veel beter de tanden schoonhouden dan die enzymloze brokjes.
Maar het is altijd goed om een hond regelmatig lekker te laten kauwen op een bot of een rawhide. Het is ook heel ontspannend voor ze en het helpt de tanden verder schoon te houden. De ene hond krijgt sneller aanslag op de tanden dan de andere. Dus regelmatig een lekkere kluif is goed.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby