Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooien

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

vlooien

Ongelezen bericht door Patrol »

Help de hondjes hebben vlooien... niet dat ik ze zie lopen of kan vinden, maar ze hebben ze wel. Ik zie ze ook niet overmachtig krabben, maar goed.... en nu??

Ik dus naar de winkel.... de meneer in de winkel adviseerde mij om mijn hele huis met een stel spuitbussen te bewerken.... Is dat echt nodig?? Ik kan me het bijna niet voorstellen....

Mijn idee: morgenochtend hondjes even goed wassen, daarna de manden, kleden en matrassen uit de schuur bespuiten met 'gif'. Als hondjes droog zijn inspuiten met Exil vlooien en tekenspul. Daarnaast wil ik het vloerkleed in de woonkamer met dat gif bespuiten en de achterbak van de auto.

De honden komen dus verder niet in huis en er ligt ook nergens vloerbedekking, oh ja in de andere woonkamer en daar zal ik ook spuiten.......en ik dan ook alleen op de plek waar ze liggen. Moet ik dus ook de rest van het huis door met dat gif?
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik zou niet meteen mijn hele huis vol gif spuiten. De honden ontvlooien, goed kammen met de vlooienkam, dekens etc. wassen en veel stofzuigen helpt meestal ook wel. Mijn huis vergiftigen doe ik pas als ik besprongen wordt. Het is en het blijft tenslotte gif.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Patrol schreef:Help de hondjes hebben vlooien... niet dat ik ze zie lopen of kan vinden, maar ze hebben ze wel. Ik zie ze ook niet overmachtig krabben, maar goed.... en nu??
Waarom denk je dan dat ze vlooien hebben? :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

ranetje schreef:
Patrol schreef:Help de hondjes hebben vlooien... niet dat ik ze zie lopen of kan vinden, maar ze hebben ze wel. Ik zie ze ook niet overmachtig krabben, maar goed.... en nu??
Ohmm omdat de hondjes van schoonmoeder ze wel hebben, daar heb ik ze ook zien lopen; Dodge heeft wondjes wat ik nu denk dat het vlooienallergie-achtig iets is.... en gisteren heb ik er één gevonden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Patrol schreef:
ranetje schreef:
Ohmm omdat de hondjes van schoonmoeder ze wel hebben, daar heb ik ze ook zien lopen; Dodge heeft wondjes wat ik nu denk dat het vlooienallergie-achtig iets is.... en gisteren heb ik er één gevonden.
Toch een gevonden :wink:
Blijf de honden even controleren en was hun spullen, waar ze op liggen.
Lijkt me voorlopig voldoende :ok:
Zoals Femia al zei: Het blijft gif wat je zou spuiten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”