Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trekken aan dxe riem

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

boyke
Vaste gebruiker

trekken aan dxe riem

Ongelezen bericht door boyke »

ik ook maar dat heb ik gedaan als ze trekten stil blijven staan terug lopen werkt allemaal niet
dus ik moet iets anders verzinnen
ga nog alle trektuigjes op een rij zetten
kijk wat ik doe

bedankt voor de informatie :ok:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Re: trekken aan dxe riem

Ongelezen bericht door Ianthe »

Waarom heb je een nieuw topic geopend?
:denken:
boyke schreef:ik ook maar dat heb ik gedaan als ze trekten stil blijven staan terug lopen werkt allemaal niet
dus ik moet iets anders verzinnen
ga nog alle trektuigjes op een rij zetten
kijk wat ik doe

bedankt voor de informatie :ok:
Dat stilstaan en teruglopen kost veel tijd en energie, je zult het minstends een paar weken concequent moeten doen. Dus elke keer dat de riem strak staat stil staan en wachten tot je hond naar jou kijkt en de riem weer slap komt te hangen. In het begin zal het waarschijnlijk een paar stappen en dan weer stilstaan zijn maar uiteindelijk werkt het wel. Bij de antitrek middelen is het soms (vaak!) zo dat zodra het tuigje of halter af is de hond weer net zo trekt als normaal. :19:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

XenaScence schreef:Waarom heb je een nieuw topic geopend?

Dat stilstaan en teruglopen kost veel tijd en energie, je zult het minstends een paar weken concequent moeten doen. Dus elke keer dat de riem strak staat stil staan en wachten tot je hond naar jou kijkt en de riem weer slap komt te hangen. In het begin zal het waarschijnlijk een paar stappen en dan weer stilstaan zijn maar uiteindelijk werkt het wel. Bij de antitrek middelen is het soms (vaak!) zo dat zodra het tuigje of halter af is de hond weer net zo trekt als normaal. :19:
Paar weken? Mijn hond trok vreselijk toen ik hem met 8 mnd kreeg, met een paar dagen was dat over nadat ik deze methode heb toegepast. Consequentie is hierbij wel heel erg belangrijk!
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Carma schreef:

Paar weken? Mijn hond trok vreselijk toen ik hem met 8 mnd kreeg, met een paar dagen was dat over nadat ik deze methode heb toegepast. Consequentie is hierbij wel heel erg belangrijk!
Behalve consequentie is ook het karakter van de hond van invloed op de minimale trainingstijd.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Carma schreef:

hardstikke mooi dat het bij jou wel gewerkt heeft, maar dat wil niet zeggen dat het bij een andere hond ook werkt, mijn Golden reu die flink sterk is boeide het geen hol, die wilde doorrrrrrrr, als het aan hem lag beleef je de godganse dag staan of omdraaien
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bij Baco was het op die manier met een paar keer over(slimme vent)
Ducain, heeft het aan moeten leren met de GL, die vond het niet erg om niet van het pad af te komen, dag na dag :N: :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik kan het bij Tirsa helemaal niet herinneren of ze getrokken heeft aan de riem. Ze doet het nu alleen als er iets is waar ze echt naar toe wil. Gelukkig is dat niet zo vaak.

En inderdaad bij de een valt het kwartje meteen, bij 'n ander kun je maanden trainen, maar ook hier de aanhouder wint.

Ga anders op 'n veld met 'n niet te lange lijn (1 m tot 1,5 m) kris kras lopen en de hond moet je gewoon volgen. Niet trekken aan de lijn, gewoon zachtjes mee lokken. De meeste gaan op 'n gegeven moment maar volgen want ze snappen er niets meer van.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”