Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brokken in de blauwe zak van de liddl

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

annika163
Zeer actief

brokken in de blauwe zak van de liddl

Ongelezen bericht door annika163 »

wat vinden jullie hier van. Ik heb er goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd naar nog meer ervaringen....
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zou het never nooit niet geven aan Jamey... Heb zo'n vermoeden dat het kwaliteit Pedigree of slechter zal zijn...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Wij zijn er zeer tevreden over.
Myra eet die brokken naast kvv en zo nu en dan vers. Haar ontlasting is mooi( voorzover je dat van poep kan zeggen :wink: ) van structuur, haar vacht glanst, geen tandsteen en ze stinkt niet uit d'r bek.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

ik heb ooit voor nood zo'n zak gekocht en ik vind t bagger, mn honden gingen er van stinken, en hadden flut ontlasting, zo snel mogelijk weggemikt dus
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Let wel... Aldi heeft 2 soorten brokken..
Die blauwe zakken met premium voer en een ander soort, die andere (goedkopere zakken) heb ikzelf geen goede ervaring mee. ( ging Myra van aan de diaree en de brokken hebben allemaal "leuke"kleurtjes, dus vol met kleurstoffen...)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zou je hier kunnen neerzetten wat er dan in die brokken zit? Dan kunnen we onderbouwd reageren of het wel of niet een goede brok is.
:pop:
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

ik ken iemand die de brok heeft opgestuurd en zal hem eens vragen wat daar is uit gekomen....

groetjes annika
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Op de zak staat ook precies wat erin zit hoor. Nou ja, precies... maar zo ongeveer toch wel. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Zal best dat sommige honden het er goed op doen maar zelf zal ik dat toch nooit voor mijn honden kopen. (misschien wel een onterecht vooroordeel? :denken: ) Ik wil dat mijn honden "goed' voer krijgen en daar past op een of andere manier de naam Lidl niet bij voor mijn gevoel....
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Some-one schreef:Zal best dat sommige honden het er goed op doen maar zelf zal ik dat toch nooit voor mijn honden kopen. (misschien wel een onterecht vooroordeel? :denken: ) Ik wil dat mijn honden "goed' voer krijgen en daar past op een of andere manier de naam Lidl niet bij voor mijn gevoel....
daar ben ik het mee eens
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

voer /brokken
de ene doet het supper op bonzo , de ander op carocroc ,die weer op prins

een westie is een gevoelige hond , toch weet ik dat er iemand bonzo geeft
en dat hondje is 13 jaar , en nooit problemen gehad

barf , ook voor de een werkt het goed ,maar ook daar heb je honden bij die het niet kunnen verdragen

gewoon proberen , je ziet van zelf waar je hond het goed op doet
zelf hebben we altijd best wel dure brok gegeven

van prins tot nutro bento kronen de laatste hebben ze hier het langst gehad
maar toch veranderden ze , alles werd minder haar dof en droog
en niet dikker worden

nu hebben we greenhaert ze krijgen minder dan de genoemde brokken
maar komen aan , beginnen er goed uit te zien
ik denk dat ze deze brok voledig op nemen , en daardoor minder nodig zijn
maar het gaat er mij om , ik wil gewoon zien dat ze er goed op doen
wat voor brok het ook mag zijn , zit je hond lekker in het vel
dan ben je als baas dik tevreden
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Ik zou nooit geen lidl of Aldi brokken voeren, zowiezo geen brokken :N:
Afbeelding
samson10
Actief

Ongelezen bericht door samson10 »

Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met brokken van aldi of lidl.
Is dat veel slechter dan.

Ik haal veel boodschappen bij lidl,is dat dan ook slechter omdat het geen merk is?

Samson krijgt vaak de kuipjes van allebei de winkels
Gr Hester
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007

Your dog loves you.When nobody else does.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

samson10 schreef:Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met brokken van aldi of lidl.

Ik haal veel boodschappen bij lidl,is dat dan ook slechter omdat het geen merk is?

Ik voer sowieso al geen brok meer, omdat ik de mening heb dat vers beter is voor mijn gond... Toen ik nog brok gaf (omdat ik niet wist wat ik nu weet) gaf ik eerst een door de dierenarts aangeraden brok, maar na meer kennis een zo natuurlijk mogelijke brok...

Merknamen zeggen me niet zo heel veel, behalve dat ik weet dat er slechte tussen zitten (zoals Pedigree/Bonzo), dat wist ik al voordat mn hond zelfs maar in huis kwam... Eigenlijk heb je wel een punt, dat ik mn eigen eten wel bij de Lidl haal (soms)... dus onlogisch om dan gelijk maar te zeggen dat de hondenbrokken daar niet goed zijn :denken:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

samson10 schreef:Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met brokken van aldi of lidl.

Het gaat er niet echt om dat het een slecht merk is ofzo, het nadeel van goedkoopvoer is dat je er meer van nodig hebt.
Het is namelijk van sommige goedkopere merken bekent dat de hond daar veel minder voedingsstoffen uithaalt dan uit de duurdere brokken.
Ze hebben dus meer voer nodig om wel hun dagelijkse benodigheden uit hun eten te halen.
Door dat je de hond meer moet voeren, moet je ook vaker een nieuwe zakvoer halen, als je dat zo bij elkaar optelt kom je vaak nogsteeds op het zelfde bedrag uit als dat je normaal aan duurdere brokken uitgaf.

Ook zou de hond meer ontlasting krijgen omdat ze dus niet alle voedings stoffen uit de brokken halen, de "hopen" worden groter, soms slapper, of de hond moet vaker voor zijn ontlasting.
Dusty&Lora
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dusty&Lora »

Wij geven het niet en zullen het ook nooit gaan geven, het heeft een prachtige zak maar de inhoud vinden we bagger.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Tja, ik heb voordat ik me begon te verdiepen in hondevoer ook een langere tijd de premium brok van de Aldi gevoerd... Mijn hond deed het daar uitstekend op, at het graag, glansde en had weinig ontlasting ! Ook hoefde ik daar maar weinig van te voeren ( in tegenstelling tot de goedkope variant van de Aldi, dat vind ik echt troep !) Het is in vergelijking met de merken in de dierenwinkel wel een stuk goedkoper maar om dan meteen te zeggen dat het slecht is... Bonzo en Pedigree vind ik idd bagger maar ik heb toch wel altijd het idee gahad dat de premium lijn van zowel de Aldi als de LIdl toch best goed zijn...Ik ben eigenlijk gestopt met dat te voeren omdat ik graag een brok wilde zonder anti oxidanten, maar ik heb nu verschillende merken geprobeerd en heb de juiste nog niet gevonden helaas...
Als je hond het goed doet op deze brokken...waarom niet ?!
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Misschien even uitproberen. Eke hond reageerd anders op een bepaald merk voer.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

als conserveermiddelen chemische anti oxidanten geur kleur en smaakstoffen, graan en andere chemische troep je niets uitmaken kun je idd dat soort brok geven
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

hier ook een poosje vanwege nood de premium lijn van de Lidl gegeven, idd mn eigen boodschappen komen er ook vandaan en sam deed het er best goed op....nou ja best goed? gewoon goed eigenlijk, en de eerste 2 zakken gingen er in als koek, en na 2 zakken van de een op andere dag, hij moest t nie meer :denken: , s morgens kreeg hij en s avonds KVV en s avonds at hij met t KVV mee de helft van de brokken die hij s morgens had laten liggen, en waar dat nou aan heeft gelegen? k weet t nog niet, :denken: maar ja op zich ben k best positief over de Lidll brokken, aldi durf k niet te zeggen, maar even vraagje tussen door, als er op staat dat t een premium voeding is, dan is het toch iig van dusdanige goede samenstelling? of mag een fabrikant er zomaar op zetten dat het een premium voeding is??

Niet meer aan de orde hier want sam krijg inmiddels volledig KVV maar was k benieuwd naar ....
Afbeelding
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

voor degenen die een beetje Duits kunnen lezen:
http://www.ciao.de/Erfahrungsberichte/L ... y__2287093
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

[quote="Trici]als er op staat dat t een premium voeding is, dan is het toch iig van dusdanige goede samenstelling? of mag een fabrikant er zomaar op zetten dat het een premium voeding is??

Niet meer aan de orde hier want sam krijg inmiddels volledig KVV maar was k benieuwd naar ....[/quote]

Premium is geen beschermde term, iedereen mag dat op zn voer zetten en het houd helemaal niks in, t staat alleen wat gewichtiger.
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Ik denk dat de brokken van de Lidl niet erger/slechter/verkeerder zijn dan de brokken van bv Albert Heijn of de dierenwinkel.Het is gewoon èèn van de vele merken die verkrijgbaar zijn,en er zullen idd zat honden zijn die het er prima op doen.Ik zou zelf niet voor dit merk kiezen omdat als ik brok voer daar toch wel eisen aan stel.Er zijn maar hooguit 3 merken brok die ik zou willen voeren.Maar iedereen voert waarvan ie denkt dat het goed is.En je moet soms ook kijken naar betaalbaarheid,en verkrijgbaarheid.
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Célie schreef:
boemerang schreef:

Nou zeg dat niet te hard, volgens 1 van de buurvrouwen doet haar "maltezer" het ook hartstikke goed op de bonzo maar ondertussen heeft ze niet door dat de hond helemaal rood is :denken: :denken:
Misschien is ze kleurenblind? :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Célie schreef:
boemerang schreef:

Nou zeg dat niet te hard, volgens 1 van de buurvrouwen doet haar "maltezer" het ook hartstikke goed op de bonzo maar ondertussen heeft ze niet door dat de hond helemaal rood is :denken: :denken:
Ja, "het goed doen" kunnen mensen heel ruim opvatten. Als het niet ligt te kreperen bij de da dan doen ze het goed :roll:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Moet eerlijk zeggen dat Janus voordat hij kvv kreeg ook op de lidl brokken stond, niet zozeer omdat ze goedkoop zijn (hij heeft ook RC gehad) maar omdat ik van meerdere mensen in mijn omgeving hoorde en zag dat hun hond het er erg goed op deden.Goede vacht, energiek, geen hele bergen poep enz. Ook janus deed het er prima op.Tegenwoordig voeren we al weer een hele tijd kvv en daar doet hij het nog beter op :mrgreen:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik voer sowieso geen brokken, maar zou al helemaal geen brokken geven waarvan het hoofdbestanddeel granen is. Het is en blijft een HOND, geen KIP... :roll:
Dus voornamelijk vlees, of dat nou in brokken zit, of in kvv oid. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”