Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik gebruik een KEBO-tuig. Dit heeft een band voor de borst. De hond hoeft nergens in te stappen met zijn poot. Het blijft erg goed zitten; trekt niet scheef ondanks dat het oog recht op Dante's rug zit en hij aan de springer zit. Ik ben er erg tevreden over
Moon schreef:Ik gebruik een KEBO-tuig. Dit heeft een band voor de borst. De hond hoeft nergens in te stappen met zijn poot. Het blijft erg goed zitten; trekt niet scheef ondanks dat het oog recht op Dante's rug zit en hij aan de springer zit. Ik ben er erg tevreden over
Ik vind dat ook een mooi tuig maar twijfelde om het te kopen omdat ik me afvroeg of die band voor de borst de hond niet in de weg zat met lopen.? Of dat het daar ging schuren ? Het is wel een plus dat het niet scheef gaan zitten dan want ik heb een gewoon tuig ( met een band om de nek en een achter de voorpoten ) en dat trekt hartstikke scheef en gaat tijdens de wandeling steeds losser zitten ! Max trekt ook wel behoorlijk maar toch... Misschien dan toch maar eens zo'n tuig aanschaffen dan.
Shibby schreef:Er is een tuig dat speciaal voor het fietsen is gemaakt.
Sterk en stevig, maar ook links en rechts nog een extra ring om de riem aan vast te maken.
Ik heb alleen echt geen flauw idee meer waar ik die heb gezien. Zodra ik het weer weet zal ik het hier wel neer zetten.
Overigens vind ik de tuigen van Furka ook echt ideaal om mee te fietsen en zowiezo in het algemeen. Super sterk, lekker zacht!
Moon schreef:Ik gebruik een KEBO-tuig. Dit heeft een band voor de borst. De hond hoeft nergens in te stappen met zijn poot. Het blijft erg goed zitten; trekt niet scheef ondanks dat het oog recht op Dante's rug zit en hij aan de springer zit. Ik ben er erg tevreden over
Ik vind dat ook een mooi tuig maar twijfelde om het te kopen omdat ik me afvroeg of die band voor de borst de hond niet in de weg zat met lopen.? Of dat het daar ging schuren ? Het is wel een plus dat het niet scheef gaan zitten dan want ik heb een gewoon tuig ( met een band om de nek en een achter de voorpoten ) en dat trekt hartstikke scheef en gaat tijdens de wandeling steeds losser zitten ! Max trekt ook wel behoorlijk maar toch... Misschien dan toch maar eens zo'n tuig aanschaffen dan.
Bij mijn hond zit de band totaal niet in de weg; de band is trouwens gevoerd met fleece; lekker zacht Ik had het grote voordeel dat ik zo'n zelfde tuigje kon lenen van iemand. Ik heb het dus een weekje uitgeprobeerd
Ik had ook eerst een tuig dat altijd helemaal scheef trok, maar deze niet, tot mijn verbazing.
Shibby schreef:Er is een tuig dat speciaal voor het fietsen is gemaakt.
Sterk en stevig, maar ook links en rechts nog een extra ring om de riem aan vast te maken.
Ik heb alleen echt geen flauw idee meer waar ik die heb gezien. Zodra ik het weer weet zal ik het hier wel neer zetten.
Overigens vind ik de tuigen van Furka ook echt ideaal om mee te fietsen en zowiezo in het algemeen. Super sterk, lekker zacht!
dat flappen doen mijn tuig ook, maar meer omdat het een juttuig is. Wat ik ook een super tuig vind is dat van Kebo. Degelijk, oersterk en makkelijk schoon te houden.