Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's heupen Kaya / update pag. 2

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Foto's heupen Kaya / update pag. 2

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb de heupfoto's van Kaya opgehaald bij de dierenarts, omdat ik er verder naar wil laten kijken door de orthopeed.
Deze foto's zijn van oktober vorig jaar.

Kan iemand met verstand hiervan, hier iets zinnigs van zeggen?
(zijn de foto's duidelijk genoeg? Ik heb geen scan, dus dit zijn foto's van de röngenfoto).

Afbeelding

Afbeelding

Edit: nog een extra foto. Deze komt qua contrast het dichtste bij de originele röntgenfoto:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Caro. op 11 sep 2007 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Wat ik nog zou kunnen zeggen is dat links nog vrij goed lijkt, maar rechts wel heel wat minder is (er staat geen links en rechts op de foto, dus ik zeg het gewoon zoals ik er naar kijk). Rechts zit de heup ook niet ver in de kom en is de heupkop ook niet mooi gaaf.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ik die foto`s zo bekijk, wat ik van de vorm kan zien, is er behoorlijk wat botwoekering, net onder de heupkop, en ik heb me laten vertellen dat dat voor pijn zorgt.
Baco heeft dat ook, behoorlijk :eek:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik durf er weinig over te zeggen, want wat echt belangrijk zou kunnen zijn ivm. pijn is de eventuele botwoekering door arthrose op de heupkom, maar daarvoor zijn de foto's niet scherp genoeg. er is duidelijk te zien dat de kop er niet diep genoeg inzit en dat de gewrichtsspleet niet mooi is, maar het meest essentiële (arthrose) is hier niet te zien (niet om mijn puter iig) :wink: .
Ik zal proberen duidelijkere foto's te maken.
Moeilijk van een röntgenfoto foto's maken :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

~Tine~ schreef:Wat ik nog zou kunnen zeggen is dat links nog vrij goed lijkt, maar rechts wel heel wat minder is (er staat geen links en rechts op de foto, dus ik zeg het gewoon zoals ik er naar kijk). Rechts zit de heup ook niet ver in de kom en is de heupkop ook niet mooi gaaf.
Het is links wat slecht is, maar ik snap je :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

het hele gedeelte wat slank behoort te zijn is weg,

Edit, dit is Baco`s foto, Die heeft ook heel weinig heup kom, enzo
Afbeelding
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 31 aug 2007 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
loving bulls schreef:als ik die foto`s zo bekijk, wat ik van de vorm kan zien, is er behoorlijk wat botwoekering, net onder de heupkop, en ik heb me laten vertellen dat dat voor pijn zorgt.
Baco heeft dat ook, behoorlijk :eek:
en dat is juist hetgene wat ik hier niet duidelijk genoeg kan zien :wink: .
Op de derde foto ook niet? (die heb ik er net nog bij gemaakt).

Ik moet zeggen dat ik ook niet heel veel artrose zie, terwijl het volgens de dierenarts wel aanwezig was. Hij had het er ook over dat vooral de randen erg gekarteld zijn, maar dat zie ik nu eigenlijk ook niet zo terug :denken: (al heb ik er bijzonder weinig verstand van hoor).

Wat mij vooral opvalt, behalve dat de kop niet diep in de kom ligt, is het randje tussen de kop en de kom bovenaan de foto (heb ik het over de derde foto). Eigenlijk dus onderaan richting staart, maar de foto ligt gedraaid dus op de foto bovenaan.
Daar zit een wijde opening en volgens mij zit daar wel artrose.

Maar goed, aan artrose valt niet te opereren, dus als dat het grootste probleem zou zijn, dan is er niks aan te doen.

Op basis van puur de kop en de kom, zou dan een operatie nodig zijn? Of is dit absoluut niet zo te zeggen en hangt dit van verder lichamelijk onderzoek van het gewricht af?
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dit stukje bedoel ik:
Afbeelding
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:ik zou op basis van deze fotoos niet veel durven zeggen caroline. de fotoos zijn niet scherp, ze ligt niet lekker en de poten zijn niet goed ingedraaid :wink: wacht gewoon eventjes af. fijn dat ze zich vandaag gelukkig weer wat lekkerder voelt! :ok:
Da's lekker dan :oeps:
Nog geen jaar geleden gemaakt mét roesje want ze moest ontspannen zijn en nu is de houding dus nog niet eens goed :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

~Tine~
Zeer actief

Caro. schreef:
~Tine~ schreef:Wat ik nog zou kunnen zeggen is dat links nog vrij goed lijkt, maar rechts wel heel wat minder is (er staat geen links en rechts op de foto, dus ik zeg het gewoon zoals ik er naar kijk). Rechts zit de heup ook niet ver in de kom en is de heupkop ook niet mooi gaaf.
Het is links wat slecht is, maar ik snap je :wink:
Jah idd, ik zat even raar te redeneren. Zoals de foto genomen is, is links inderdaad de slechte kant.

Maar ik vind dat het nog meevalt eigenlijk...
De foto is inderdaad niet genomen zoals het zou moeten.
~Tine~
Zeer actief

Een goede heupfoto zou er ongeveer zo moeten uitzien:

Afbeelding
~Tine~
Zeer actief

basil schreef:
~Tine~ schreef:Een goede heupfoto zou er ongeveer zo moeten uitzien:

Afbeelding
:ok: alleen heb jij hem verkeerdom gehangen :wink:
Dat klopt idd :wink: . Ik kan er geen nieuwe foto van maken omdat ik em zelf niet heb.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

~Tine~ schreef:
Dat klopt idd :wink: . Ik kan er geen nieuwe foto van maken omdat ik em zelf niet heb.
foto spiegelen kan altijd :wink:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:
Caro. schreef:
basil schreef:ik zou op basis van deze fotoos niet veel durven zeggen caroline. de fotoos zijn niet scherp, ze ligt niet lekker en de poten zijn niet goed ingedraaid :wink: wacht gewoon eventjes af. fijn dat ze zich vandaag gelukkig weer wat lekkerder voelt! :ok:
Da's lekker dan :oeps:
Nog geen jaar geleden gemaakt mét roesje want ze moest ontspannen zijn en nu is de houding dus nog niet eens goed :oeps:
de poten zijn niet ingedraaid :19:
wat betekent ingedraaid? Is dat dat ze recht naar beneden staan?
Kaya's poten waren volgens mij half naar buiten gedraaid, dus zijwaarts (als ik het me goed kan herinneren).

En ik heb ze niet nat laten worden :boos: dat komt omdat het een foto van een röntgenfoto is en daardoor vertekent er een hoop :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:overigens zegt die foto niet meer zoveel aangezien hij al heel oud is en du sniet vertelt hoe het nu gesteld is met haar heupen. nog even afwachten en dan weet je meer. en doe ze de groetjes :wink:
Nou ja... héél oud: één jaar oud (11 maanden eigenlijk).
Ik snap wel dat ik het af moet wachten hoor, want de klachten die ze nu heeft die waren toen lang zo erg nog niet. Destijds heb ik ernaar laten kijken omdat ze de auto ineens niet meer in kon springen, maar verder waren er nauwelijks klachten. Inmiddels helaas wel dus.
Ik was alleen benieuwd naar verdere meningen over deze foto, omdat toen gezegd werd dat er niks aan deze heupen gedaan hoefde te worden, behalve aangepaste beweging.
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ter vergelijking...dit is de foto van Biène (die volgens de DA prima in orde is)

Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
basil schreef:een foto die door scherpte meer detail laat zien, levert nogal eens toch een iets ander beeld :wink:
oh, jawel, scherper is zeker beter, maar ik doelde op de positie van de poten :wink: .
Ja maar de onscherpte hier wordt veroorzaakt doordat ze een foto van een röntgenfoto wil maken. Zonder lichtbak, denk ik.
Kun je niet iets fröbelen met een glasplaat voor een lichtbron Caroline?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Inge O schreef:
basil schreef:een foto die door scherpte meer detail laat zien, levert nogal eens toch een iets ander beeld :wink:
oh, jawel, scherper is zeker beter, maar ik doelde op de positie van de poten :wink: .
Ja maar de onscherpte hier wordt veroorzaakt doordat ze een foto van een röntgenfoto wil maken. Zonder lichtbak, denk ik.
Kun je niet iets fröbelen met een glasplaat voor een lichtbron Caroline?
De onderste (derde) foto is ongeveer net zoals de röntgenfoto. Dus niets van de scherpte die ik hier bij de andere twee foto's zie :oeps:

De bovenste twee zijn gemaakt tegen het raam aan met een zwakke zon erachter. De derde is gemaakt vastgehouden tegen de zon in en gaf nog het beste resultaat, bijna gelijk aan de röntgenfoto.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Caro. schreef:De onderste (derde) foto is ongeveer net zoals de röntgenfoto. Dus niets van de scherpte die ik hier bij de andere twee foto's zie :oeps:

De bovenste twee zijn gemaakt tegen het raam aan met een zwakke zon erachter. De derde is gemaakt vastgehouden tegen de zon in en gaf nog het beste resultaat, bijna gelijk aan de röntgenfoto.
Brrrr, echt zo vaag? Toen de plaatselijke dierenarts hier foto's van de rechtervoet van Saar maakte, zonder verdoving - weliswaar helemaal foute poot - was die zelfs stukken scherper :eek:

Nou ja, hoe dan ook. Ik begrijp uit de reacties hier dat je binnenkort naar Amsterdam gaat? Daar kunnen ze je vast beter adviseren dan wat mensen hier op het forum met deze foto's kunnen :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Caro. schreef:De onderste (derde) foto is ongeveer net zoals de röntgenfoto. Dus niets van de scherpte die ik hier bij de andere twee foto's zie :oeps:

Brrrr, echt zo vaag? Toen de plaatselijke dierenarts hier foto's van de rechtervoet van Saar maakte, zonder verdoving - weliswaar helemaal foute poot - was die zelfs stukken scherper :eek:

Nou ja, hoe dan ook. Ik begrijp uit de reacties hier dat je binnenkort naar Amsterdam gaat? Daar kunnen ze je vast beter adviseren dan wat mensen hier op het forum met deze foto's kunnen :wink:
Ja, 11 september is de afspraak met de orthopeed :wink:
Ik heb de indruk dat ze veel en veel meer last heeft gekregen. Ze is narrig, ligt veel, hijgt veel.
Sinds gisteravond staat ze op de volle dosis pijnstilling en gelukkig is ze vandaag weer enorm opgeknapt.
Ik vrees dus dat het veel erger is geworden of iig dat ze er toch wel veel pijn aan heeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Caro. schreef:Ja, 11 september is de afspraak met de orthopeed :wink:
Ik heb de indruk dat ze veel en veel meer last heeft gekregen. Ze is narrig, ligt veel, hijgt veel.
Sinds gisteravond staat ze op de volle dosis pijnstilling en gelukkig is ze vandaag weer enorm opgeknapt.
Ik vrees dus dat het veel erger is geworden of iig dat ze er toch wel veel pijn aan heeft.
Ach arme. Goed dat je een afspraak bij de orthopeed hebt gemaakt. Hondjes mogen geen pijn hebben :jank:
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Hoi Caroline,
Op zich is de ene kant een stuk minder dan de ander dat is duidelijk. Op de aangetaste kant zie je duidelijk botwoekering het kuiltje dat normaal te zien is als je langs de buitenkant van het midden van de kop buitenlangs gaat is gewoon bijna dichtgewoekerd..... dat geeft pijnklachten. Dat de heupen niet volledig uitgedraaid zijn is duidelijk en als dat wel zo zou zijn dan komt de kop meer uit de kom dus ze lijken zo nog wat beter dan ze in feite zijn. Bij Spyro van Leane heeft het doorsnijden van het peesje veel verlichting gegeven..... het hoeft niet altijd maar een dure oplossing te zijn hoor....
Ik denk dat de toename van pijn wat te maken heeft met het vochtige toch koudere weer....we horen veel klachten op het moment....
Nog even over de foto's....dit is normaal voor gewone foto's, dat is nou eenmaal geen digitale kwaliteit zoals nu bij een groot aantal praktijken wordt gebruikt.....bij ons zien ze er dus ook zo uit dus niks schokkends hoor.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eastmoor schreef:Hoi Caroline,
Op zich is de ene kant een stuk minder dan de ander dat is duidelijk. Op de aangetaste kant zie je duidelijk botwoekering het kuiltje dat normaal te zien is als je langs de buitenkant van het midden van de kop buitenlangs gaat is gewoon bijna dichtgewoekerd..... dat geeft pijnklachten. Dat de heupen niet volledig uitgedraaid zijn is duidelijk en als dat wel zo zou zijn dan komt de kop meer uit de kom dus ze lijken zo nog wat beter dan ze in feite zijn. Bij Spyro van Leane heeft het doorsnijden van het peesje veel verlichting gegeven..... het hoeft niet altijd maar een dure oplossing te zijn hoor....
Ik denk dat de toename van pijn wat te maken heeft met het vochtige toch koudere weer....we horen veel klachten op het moment....
Nog even over de foto's....dit is normaal voor gewone foto's, dat is nou eenmaal geen digitale kwaliteit zoals nu bij een groot aantal praktijken wordt gebruikt.....bij ons zien ze er dus ook zo uit dus niks schokkends hoor.
Groetjes Angela
Hé Angela, bedankt voor je reactie :ok:

Ik heb er dus zeer weinig verstand van en dacht dat de kom aan de ene kant veel kleiner was (van nature of zo), maar die kom is veel ondieper door botwoekering. Begrijp ik je zo goed?

Aan de mogelijkheid van een pees doorsnijden, heb ik zeker in gedachte. Ik weet dat dit bij Spyro gedaan is. Gister even kort met de dierenarts besproken en die zei dat er ook nadelen aan zitten. Ik heb geen idee... ik weet ook niet of deze orthopeed dit doet of niet, maar zal het zeker bespreken.
We moeten ook reeël zijn: ze heeft twee slechte voorpoten vol met artrose en ze is bijna 6 jaar. Een zware heupoperatie zou haar voorpoten belasten. Daarnaast loopt hier nog een drukke jonge hond rond, dus een revalidatie van maanden zou een kleine ramp zijn om dit in redelijke banen te leiden (ik kan ze niet scheiden of niets).

We gaan het bespreken bij de orthopeed allemaal. Ik hoop dat de uitslag meevalt, maar eerlijk gezegd denk ik dat ze er echt veel pijn aan heeft en dat er iets gedaan moet worden. Hopelijk kán er iets gedaan worden, wat niet teveel belasting geeft voor haar en geen lange revalidatie periode.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Hoi Caroline,
Omdat de kop door aanleg of beschadiging niet mooi rond is groeit daar als het ware bot bij (zo zie ik het) en bij een ondiepe kom komt als het ware een haakje wat de kom groter maakt en dus het luxeren van de kop (uit de kom schieten) probeert te voorkomen. Dat peesje doorsnijden is een ouderwetse oplossing en de goedkoopste.....bij deze behandeling wordt de spanning als het ware uit het gewricht gehaald.... de kop wordt niet meer strak in de kom getrokken.....dat kan natuurlijk weer luxatie tot gevolg hebben maar tot nu toe heb ik dat nog nooit meegemaakt...... je snapt wel dat als de kop niet meer in de kom getrokken wordt er ook minder wrijving is en dus minder pijn.... Het is geen genezen maar gewoon pijnverlichting....... enne vraag maar aan Leane wat ze er voor betaald heeft voor je naar de orthopeed gaat voor het geval het het driedubbele is.........als hij de operatie al wil doen..... de specialisten zijn zo bezig met de oplossingen die er zijn dat ze zo'n simpele vaak vergeten of niet van deze tijd vinden......... maar soms moet je reeel zijn.......
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Inge schreef:Ter vergelijking...dit is de foto van Biène (die volgens de DA prima in orde is)

Afbeelding
die zien er inderdaad mooi uit zeg. :ok:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Bij Spyro was de enige oplossing twee nieuwe heupen van 5000 euro. Omdat Spyro ook ED heeft had dat dus geen zin want dan komt ong een half jaar lang dus tijdens de revalidatie alles op de voorpoten aan. En dan gaat niet want dan is het heup probleem verholpen en dan waren de voorpoten een groot probleem. Je weet bij Spyro ging het toen zo hard achteruit dat ze een spuitje zou krijgen. Angela kwam toen aan met die peesjes operatie. Ik ben hier na mijn dierenartsenpraktijk gaan en gevraagd na de operatie en die deden ze 400 a 500 euro was die. Prima :ok: doen we meteen voor dat geld hadden we niks te verliezen. . . Tot Angela zei dat het bij haar praktijk maar ik weet het niet meer zeker 135 euro of zo met alle medicatie erbij. . . Ze is toen daar geopereerd en het vervold weet je. . We zijn nu al 2 jaar verder. . Ze begint nu af en toe wel weer wat slechter te lopen na hele lange wandelingen maar die 2 jaar hebben we toch alweer in onze zak
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Leane schreef:Bij Spyro was de enige oplossing twee nieuwe heupen van 5000 euro. Omdat Spyro ook ED heeft had dat dus geen zin want dan komt ong een half jaar lang dus tijdens de revalidatie alles op de voorpoten aan. En dan gaat niet want dan is het heup probleem verholpen en dan waren de voorpoten een groot probleem. Je weet bij Spyro ging het toen zo hard achteruit dat ze een spuitje zou krijgen. Angela kwam toen aan met die peesjes operatie. Ik ben hier na mijn dierenartsenpraktijk gaan en gevraagd na de operatie en die deden ze 400 a 500 euro was die. Prima :ok: doen we meteen voor dat geld hadden we niks te verliezen. . . Tot Angela zei dat het bij haar praktijk maar ik weet het niet meer zeker 135 euro of zo met alle medicatie erbij. . . Ze is toen daar geopereerd en het vervold weet je. . We zijn nu al 2 jaar verder. . Ze begint nu af en toe wel weer wat slechter te lopen na hele lange wandelingen maar die 2 jaar hebben we toch alweer in onze zak
Ik wilde je al een pb sturen om te vragen hoe deze operatie verder bevallen was en of Spyro een redelijk pijnvrij leven hierdoor kan leven.
Maar ik begrijp dat jullie over het resultaat dus tevreden zijn?

Bij Kaya is hetzelfde probleem van haar voorpoten + dat ik haar eigenlijk niet meer zo'n lange revalidatie periode aan wil doen. We hebben dat toen gehad bij haar voorpoten en dat kwam uit tot 10 weken revalidatie.
Ik wil haar dit op deze leeftijd eigenlijk niet meer aandoen, ook nog eens met Puchu in huis (wat gaat dit doen met hun verstandhouding als Puchu alles mag en Kaya niets? om maar een voorbeeld te noemen).

Daarbij gaat de artrose haar een keer opbreken. Een Rottweiler van 10 jaar is vaak al redelijk op leeftijd, Kaya is bijna 6 jaar mét in 3 poten artrose. Moet ik haar voor 3 jaar ofzo nog zo'n zware operatie met zo'n lang herstel aandoen?

Misschien is er ook geen sprake van allemaal hoor en valt het mee, maar ik bereid me erop voor dat het niet meevalt en dat er iets aan gedaan moet worden. Dan moet uiteraard besproken worden wat de mogelijkheden zijn, want ik weet niet eens of ze voor zo'n pees-operatie in aanmerking zou komen of wat voor (en óf) operaties er überhaupt in aanmerking zouden komen.
Kan zij 2 á 3 jaar pijnvrij met deze heup doorlopen door de pees-operatie, dan teken ik hiervoor.

Een beetje oriënteren alvast kan geen kwaad, want met pijn door laten lopen is sowieso geen optie. Dus óf definitief pijnstilling óf een operatie met een relatief korte herstelperiode, daar gaat absoluut mijn voorkeur naar uit dan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Vanmiddag zijn we dan naar de orthopeed geweest.
Een uur binnengeweest, over de klachten gesproken, uitgebreid lichamelijk onderzoek en daarna nagepraat.

Bij strekking van de linkerachterpoot naar achter toe, gaf Kaya pijn aan. Verder eigenlijk niet, maar de klachten zijn natuurlijk duidelijk. Zo ook de foto, er hoefden geen nieuwe foto's gemaakt te worden.
Er was duidelijk op te zien dat het niet goed is, hd + flinke artrosevorming ook om de kop heen (tegen de lichtbak aan was het idd veel duidelijker dan hier op de foto's te zien is).

Maar, géén operatie. De orthopeed vindt dat als een hond het nog goed doet op pijnstilling (en dat deed ze de afgelopen 2 weken) dat er in principe niet geopereerd wordt. En omdat de HD éénzijdig is, vangt de andere kant heel veel op.
Daar komt het eigenlijk in het kort op neer.

Advies is om haar nu zo'n twee maanden volledige pijnstilling te geven en daarbij ander voer ( :N: ) : Hills J/D. Hierbij is aangetoond dat 85% van de honden 5% beter gaan lopen. Tja.... ik ben allergisch voor voerpraatjes, máár dit is een orthopeed die bakken met geld had kunnen verdienen met een operatie die hij afraadt én dit voer is bij iedere dierenarts verkrijgbaar, dus hun schieten er niets mee op want je hoeft het helemaal niet daar te kopen.
Dus, nou ja.... toch maar doen dan :19: (en we hebben haar net een paar maanden volledig op rauw gezet tot volle tevredenheid :(: ).
Het gaat om iets met 'korte vetzuren' en al het andere is 'lange vetzuren' (met nog een heleboel termen er omheen, maar dat heb ik niet onthouden). Dit is voer met 'korte vetzuren' of zoiets :oeps: .

Na twee maanden de Rimadyl langzaam afbouwen en kijken of ze eventueel op een lagere dosis ook kan.

Zolang ze het goed doet op pijnstilling, geen operatie dus.

Ik heb het ook gehad over de operatie van pees doorsnijden en over nog een andere operatie van zenuwen doorsnijden, maar beiden operaties doen hun niet en ze staan hier ook totaal niet achter. Volgens deze orthopeed is hier absoluut niets in bewezen, hooguit een zeer kortdurende pijnverlichting.
Mocht Kaya het niet meer goed doen op pijnstilling, dan is daar de mogelijkheid tot een totaal nieuwe heup. Maar de orthopeed ziet dit niet gebeuren eigenlijk in de goede staat waarin ze nu is.

Vol lof over haar bespiering én slankheid. Ze weegt nu 36 kg en is prima schraal zo. Zo dus houden, de bespiering zo behouden (rekening houdend met wat ze aan kan en dit moeten we bepalen op basis hoe ze opstaat na rust na een lange wandeling) en haar gewicht zo houden.

Tja, ergens blij dat een operatie nu echt afgeraden wordt. Aan de andere kant had ik gehoopt op een definitieve pijn-oplossing anders dan Rimadyl, maar we volgen voorlopig de raad op van de Rimadyl en het voer.
Het voer moet ook binnen 3 weken resultaat geven, dus zak opmaken en heeft het geen baat dan hoeft er niet doorgegaan te worden.

Nou ja.... de toekomst moet het dus maar uitwijzen :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik hoop dat het allemaal helpt :ok: . Beterschap!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik duim ook voor haar hoor, als het maar werkt :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”