Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stinkende adem

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

ayla

stinkende adem

Ongelezen bericht door ayla »

Onze shih-tzu stinkt :mrgreen: en niet zo'n beetje uit zijn mond.
3 keer per week poets ik zijn tanden , maar het komt van diep binnen uit.
Zijn tanden zijn nagekeken en er is ook niets bijzonders bij hem gevonden door de DA.
Volgens ons ligt het niet aan het eten, hij krijgt seniorvoer al een tijd want hij is negen, van pedigree, ander voer kan hij niet hebben want dan heeft hij konstant diarréé .
heeft iemand zijn hond daar ook mischien last van en wat doen jullie er aan

groetjes yvonne :cheer:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

zit het van binnen allemaal wel goed?
misschien mankeert ie wel wat aan darmen of maag?

of zit er toch ergens een rotte tand/kies.

groetjes eefje
ayla

Nee maar hij heeft wel vaak diarréé , da denkt stress

yvonne
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Het hondje van mijn schoonmoeder stinkt ook zo uit d'r bek. Echt een strontlucht. Maar ze eet geen stront en krijgt goed voer. DA heeft haar nagekeken (gebit goed, maag en darmen ook goed).
We hebben nu een soort mondwater meegekregen wat door het water moet. En ik moet zeggen, het helpt! Maar nu vertikt ze om binnen water te drinken, grrrr
Wie weet helpt het ook bij jouw hondje :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

De Jack Russel van m'n moeder ook..die stinkt of ze van binnenuit aan het rotten is, echt een akelig luchtje. Maar bij haar kon de dierenarts ook niets vinden :?.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Het klinkt alsof het van binnenuit komt. Dus van de maag/darmen. En aangezien hij ook veel last heeft van diarree, denk ik toch dat ie het niet zo goed op dat voer doet. Misschien is het een idee om vers voer te gaan geven, ook voor de opbouw van de darmflora, en daarnaast probiotica te geven.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Eef schreef:Het klinkt alsof het van binnenuit komt. Dus van de maag/darmen. En aangezien hij ook veel last heeft van diarree, denk ik toch dat ie het niet zo goed op dat voer doet. Misschien is het een idee om vers voer te gaan geven, ook voor de opbouw van de darmflora, en daarnaast probiotica te geven.
hihi je bent me voor,ik had precies hetzelfde vermoeden.
en zelfs als er geen kvv gevoerd gaat worden is probiotica aan te raden denk ik.

groetjes eefje
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Onze kat begon heel erg uit zijn bek te stinken en toen bleek hij suikerziekte te hebben. Ik zeg niet dat dat het is hoor, maar dat bedacht ik me. Daarnaast is Pedigree natuurlijk ook niet echt bevorderlijk, weet je zeker dat hij ook geen KVV of iets dergelijks verdraagt?
ayla

[We hebben nu een soort mondwater meegekregen wat door het water moet. En ik moet zeggen, het helpt! Maar nu vertikt ze om binnen water te drinken, grrrr
Wie weet helpt het ook bij jouw hondje :ok:[/quote]

Het zou super zijn, weet je hoe het mondwater heet (merk of zo)

groetjes yvonne
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou niet aan mondwater beginnen hoor. Dat lost het probleem tenslotte niet op. Het zorgt er alleen voor dat je zelf geen last hebt van de adem van de hond, maar bij de hond zit er nog steeds iets niet lekker van binnen... Daar zou ik dus wat mee doen.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik denk bij stank uit de bek ook meteen aan het voer hoor !! Vooral in samenhang met die diarree. De hond van mijn zus had dit ook, ander voer loste het probleem op. Is alleen even zoeken wat voor jou hond het juiste is .
ayla

Ja het voer is volgens mij niet het probleem we hebben al heel veel ander voer geprobeerd maar als we terug gaan naar pedigree, is de diaréé gelijk haast weg, maar hij heeft altijd wel wat gesukkeld ermee.
Ik vraag me af in hoevere de hart pilletjes er aan me werken, want hij is hartpatientje. :denken:

groetjes yvonne
Eef
Zeer actief
Contacteer:

ayla schreef:Ja het voer is volgens mij niet het probleem we hebben al heel veel ander voer geprobeerd maar als we terug gaan naar pedigree, is de diaréé gelijk haast weg, maar hij heeft altijd wel wat gesukkeld ermee.

groetjes yvonne
Maar heb je ook vers geprobeerd? Dat ie niet goed reageert op verschillende soorten brokken en/of blikvoer vind ik niet vreemd, dus daar kun je niet uit afleiden dat het niet aan het voer ligt. Je weet pas zeker dat dat er niets mee te maken heeft, wanneer je hem op vers voer zet en kijkt naar het resultaat. :wink:
ayla

Met vers bedoel je pens,en hart en dat soort voer
:denken:
yvonne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

ayla schreef:Met vers bedoel je pens,en hart en dat soort voer
yvonne
Je hebt het ook gewoon in de diepvries, kvv :wink:

Bv. Rodi, Duck, Energique, Smuldier, Carnibest, Bibi, KIVO etc :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Eef
Zeer actief
Contacteer:

ayla schreef:Met vers bedoel je pens,en hart en dat soort voer
yvonne
Met vers bedoel ik rauw voer, dat kan pens, hart etc zijn, maar dan moet dit wel worden aangevuld tot volledig voer (met groente, spiervlees en vleesbotten in de juiste verhoudingen), maar dat kan ook kant en klaar zijn, zoals Duck, Energique, Carnibest etc. Het kantenklare vers voer is het handigst om mee te beginnen :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

kan aan de nieren liggen, is dat al bekeken?
ayla

Met vers bedoel ik rauw voer, dat kan pens, hart etc zijn, maar dan moet dit wel worden aangevuld tot volledig voer (met groente, spiervlees en vleesbotten in de juiste verhoudingen), maar dat kan ook kant en klaar zijn, zoals Duck, Energique, Carnibest etc. Het kantenklare vers voer is het handigst om mee te beginnen :ok:[/quote]

bedankt ik ga het proberen

yvonne[/quote]
ayla

Pak-de-bal schreef:kan aan de nieren liggen, is dat al bekeken?
nee dat niet ik zal het vragen aan de DA

yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”