Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenlucht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

hondenlucht

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

hoi,

heb hier 2 honden waarvan de kussens regelmatig worden gewassen en verschoond daarnaast elke dag 2 keer stofzuigen en om de dag dweilen toch kan ik er niet omheen dat het in mijn huis toch ruikt naar hond mensen die hier dan binnenkomen zeggen het ook geregeld van het ruikt naar hond, wat kan ik daar naast dat wat ik al doe en regelmatig ventileren nog meer aan doen?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Eh .. nieuwe stofzuigerzak in je stofzuiger stoppen? :denken: .. geen flauw idee. Ik heb hier 5 honden, en krijg nooit de opmerking dat het hier naar hond ruikt, en ik vind het zelf ook gewoon lekker fris ruiken... totaal niet naar hond... Kussens worden zo'n beetje elke 3 dagen gewassen op het moment (ja fijn joh, een pup die nog niet zindelijk is, die houd je wel bezig ;) ) ... en :denken: stofzuigen gebeurt hier 1 x per dag.. ook alles goed onder de kasten elke dag. Verder heb ik altijd ventilatie luikjes open, behalve als het echt koud is, en elke week wordt er gedweild, en grondig schoongemaakt door de schoonmaakster...

Dus wat je verkeerd doet, geen idee.. meer luchten misschien?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

zijn het de honden zelf niet die wat sterk rieken?
Gordonsetter23
Zeer actief
Contacteer:

P!nki schreef:Eh .. nieuwe stofzuigerzak in je stofzuiger stoppen? :denken: .. geen flauw idee. Ik heb hier 5 honden, en krijg nooit de opmerking dat het hier naar hond ruikt, en ik vind het zelf ook gewoon lekker fris ruiken... totaal niet naar hond... Kussens worden zo'n beetje elke 3 dagen gewassen op het moment (ja fijn joh, een pup die nog niet zindelijk is, die houd je wel bezig ;) ) ... en :denken: stofzuigen gebeurt hier 1 x per dag.. ook alles goed onder de kasten elke dag. Verder heb ik altijd ventilatie luikjes open, behalve als het echt koud is, en elke week wordt er gedweild, en grondig schoongemaakt door de schoonmaakster...

Dus wat je verkeerd doet, geen idee.. meer luchten misschien?
ik heb een dyson stofzuiger zonder zak.
luchten doe ik elke dag wellicht is het toch dat de bedden nog vaker gewassen moeten worden van de honden.
ze hebben allebei een lange vacht die ik elke dag kam.
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Gordonsetter23
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:zijn het de honden zelf niet die wat sterk rieken?
ff gecheckt maar die ruiken gewoon normaal naar hond wel was ik ze met enige regelmaat omdat ze bij de oksels nogal eens wat willen ruiken gewoon door huidsmeer wat blijft hangen in hun lange vacht
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ik heb zo'n ambi puur luchtverfrisser die je in het stopcontact stopt.
Ik vond het ook af en toe naar mijn hond ruiken, en nu niet meer :wink:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising

Ongelezen bericht door Ireen »

ruik je het zelf ook, of ruiken alleen anderen het?
Ik vind het hier ook niet naar hond ruiken, maar mijn vader, die zelf geen honden heeft, vindt het hier ook naar hond ruiken.
Gordonsetter23
Zeer actief
Contacteer:

Ireen schreef:ruik je het zelf ook, of ruiken alleen anderen het?
Ik vind het hier ook niet naar hond ruiken, maar mijn vader, die zelf geen honden heeft, vindt het hier ook naar hond ruiken.
soms ruik ik het zelf ook maar vaak zijn het inderdaad anderen
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tja, als je honden hebt dan is het bijna niet te vermijden dat het huis naar hond gaat ruiken. Als je er zelf geen last van hebt, dan is er toch ook geen probleem :wink:?
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising

Ongelezen bericht door Ireen »

Gordonsetter23 schreef:
Ireen schreef:ruik je het zelf ook, of ruiken alleen anderen het?
soms ruik ik het zelf ook maar vaak zijn het inderdaad anderen
gewoon lekker laten dan...als het echt stinkt ruik je het echt zelf ook wel, en een beetje hondenlucht hou je toch altijd. En als je bezoek krijgt wat zich er echt aan stoort kun je mss een olielampje neerzetten ofzoiets (hoewel is dat zelf ongelooflijk vind meuren, maar goed, ieder zijn meug)
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

Herken het wel hoor .
Hier staan dag en nacht de klapramen open ,de hele dag de achterdeur of het moet heel koud zijn .

Maar sinds Chyta er is ruikt het hier naar HOND .
En ze weegt 8 kilo , wordt regelmatig gewassen ,, we hebben geen vloerbedekking ,een leer bankstel , wordt ieder dag gezogen en gedweild ....

Persoonlijk kan ik niet tegen lucht verfrissers ,,,maar af en toe een wierrook stokje branden helpt hier goed .

Met Amber ( Rottweiler ) hadden we hetzelfde .
Met Dommel alleen als hij nat is ,iets .
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Misschien wat minder vaak wassen? (de hond dan eh ;))

Bij ons ruikt het volgens mij normaal gesproken niet naar hond. Als Kiera heeft gezwommen wel, maar dan moet ze in de garage liggen op te drogen (wij hebben een houten vloer).
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik dacht ook gelijk,dat wassen,dat is niet goed voor de hond........
mijn honden stinken ook als ze gewassen zijn of gezwommen hebben,probeer dus ook het wassen zoveel mogelijk te voorkomen.
enne het zou ook aan het voer kunnen liggen maar als ze niet overmatig stinken zal dat wel loslopen.

groetjes eefje
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik hoor nooit dat het hier naar hond ruikt,wassen doe ik ze nooit.Ik ruik het wel ooit bij anderen,maar soms ook aan honden zelf,die zulke hele vette vacht hebben en dat voel je dan echt en dat ruik je ook.Enige keer wanneer ik ze ruik,is wanneer ze hebben gezwommen.
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Bij mijn schoonzusje en zwager ruikt het echt ontzëttend naar hond. Zo erg dat als je thuiskomt het zelfs in je kleren zit :N:

Maargoed daar heb jij niks aan :wink: Zou het kunnen dat ze extra gaan ruiken als ze (te) vaak gewassen worden?
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

[soms ruik ik het zelf ook maar vaak zijn het inderdaad anderen[/quote]

Ik doe altijd een geurstaafje in de stofzuigerzak, of een watje met een geurtje(een monstertje)

En ook een geurtje in het stopcontact, maar honden ruik je toch altijd is het niet zelf, de mensen die langskomen zeggen van wel je kan niet meer doen als de boel schoon houden

groetjes yvonne
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier ruikt het niet naar honden, en Xena ruikt ook niet naar hond, ze stinkt ook niet uit haar bek. Scence heeft nog een beetje een puppengeurtje en stinkt uit haar bekkie naar KVV :wink: Maar van anderen krijgen we ook nooit opmerkingen :denken:
En Xena wassen we in de tijd dat we veel naar het strand gaan ook best veel en daarvan gaat ze niet stinken (ph neutrale Jean Peau shampoo)
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

De hond van mijn schoonzus heeft zulke zweetvoeten, dat als je binnenkomt bijna moet :kotz: En dat is echt niet prettig.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Zenda schreef:Ik heb zo'n ambi puur luchtverfrisser die je in het stopcontact stopt.
Ik vond het ook af en toe naar mijn hond ruiken, en nu niet meer :wink:
Ik denk dat honden met hun goede reuk daar niet echt op zitten te wachten... :wink:

Ik denk dat wanneer je honden hebt, het altijd wel iets te ruiken is. Wanneer het echt erg is, lucht je misschien niet genoeg, zou je de kussens vaker moeten wassen, misschien moet je de gordijnen een keer wassen. Als de honden zelf erg onfris ruiken zou je ze sowieso kunnen wassen. Ik gebruik zelf petsilk en daarna ruiken ze heerlijk! En zijn ze lekker zacht. Ook kan een sterke lichaamsgeur komen door het verkeerde voer.
naadje

Ongelezen bericht door naadje »

dammon ruikt ook veel sterker dan de jack en mensen die geen honden gewend zijn zeggen ook wel dat je het lichtjes ruikt maar vinden het niet storend

vinden ze dat wel? dan moeten ze maar gewoon niet meer langs komen bij me :pffff:

ik heb er zelf geen last van en mijn vrienden die ze wel waarderen ook niet :wink:

en wanneer ik hem zelf begin te ruiken ( na een fijne poedelbad bij de paarden of de sloot) was ik hem even met zwitsal (vind ie nog lekker ook ) en dan is het zo weer verdwenen
ook is stofzuig gewoon maar 1 x per dag hoor :mrgreen:
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

kan het niet zo zijn dat de vulling van de kussens stinken.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Bea. schreef:Ik hoor nooit dat het hier naar hond ruikt,wassen doe ik ze nooit.Ik ruik het wel ooit bij anderen,maar soms ook aan honden zelf,die zulke hele vette vacht hebben en dat voel je dan echt en dat ruik je ook.Enige keer wanneer ik ze ruik,is wanneer ze hebben gezwommen.
Ik was mijn honden ook nooit en heb nog nooit van iemand een opmerking gekregen. Laatst was ik zelf 10 dagen weg en toen ik weer thuis kwam rook ik vanalles maar geen hond
Ik weet niet wat je ze voert, maar wellicht kan vers en niet meer wassen helpen :19:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

cindy1986 schreef:Misschien wat minder vaak wassen? (de hond dan eh ;))

Bij ons ruikt het volgens mij normaal gesproken niet naar hond. Als Kiera heeft gezwommen wel, maar dan moet ze in de garage liggen op te drogen (wij hebben een houten vloer).
Ik geloof ook niet zo in wassen. Die twee van mij zijn nog nooit in bad geweest en ruiken gewoon lekker fris, behalve als ze in de regen hebben gelopen. (Of ergens in hebben gerold, en dan maak ik alleen die gore plek schoon.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey ruikt eigenlijk ook niet echt... Geurtjes (zowel stopcontact als wierook) kan ik niet hebben, krijg ik het mega benauwd van, maar heb hier wel altijd raam open staan... Maar da's maar omdat ik niet tegen warmte kan als ik slaap... Liever te koud dan te warm 's nachts...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

hier ruiken ze alleen als ze nat zijn, normaal gesproken hebbenz e alle drie een fris eigen geurtje ( Oz heeft een vaag citroenachtig luchtje en Lilo ruikt zoetig, Danne dr puppengeurtje verdwijnt nu :jank: en ruikt gewoon lekker fris) de kleden was ik regelmatig uit met een klein scheutje wasverzachter erbij en na het drooghangen doe ik ze tien minuten in de droger om te luchten en het haar eruit te krijgen, dan ruiken ze echt niet meer naar hond
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Zenda schreef:De hond van mijn schoonzus heeft zulke zweetvoeten, dat als je binnenkomt bijna moet :kotz: En dat is echt niet prettig.
Is het dan misschien niet een beetje te warm voor de hond dan? Aangezien honden alleen met hun voetkussentjes en tong hun overige warmte kwijt kunnen.

@TS
Heb je de verwarming miss aan? Wellicht ligt het daar aan.

Verder heb ik de ervaring zoals ook al eerder gepost dat honden met een vettige vacht vaak iets meer ruiken dan anderen en natuurlijk als een teefje loops is...

Voor de rest zou ik me er niet zo heel erg druk om maken hoor!
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

aschra schreef:kan het niet zo zijn dat de vulling van de kussens stinken.
Ja, de vulling van kussens gaat op den duur ook wel wat ruiken, dus die was ik ook geregeld. Ook daarom ben ik zo blij met het comfort-kussen. Grote kussens passen normaal niet in de wasmachine, maar omdat het comfort-kussen een rits in het binnenkussen heeft, kan de vulling worden verdeeld over de binnen- en de buitenhoes, zodat alles in de wasmachine kan, erg handig!
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Met mijn ex had ik een collie en rook het ook naar hond
Elke dag stofzuigen en dweilen
Geurstaafje in de stofzuiger
Veel luchten maar het bleef ruiken naar hond
Nu heb ik een jr en ruikt helemaal niet naar hond
Afbeelding
boutcha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door boutcha »

Hier worden de honden NOOIT gewassen :neenee: .

Enkel als ze erg stinken (ergens inrollen ofzo :evil: ) dan worden ze gewassen maar da is bij men teefje van 6 nog maar 2 maal gebeurd en bij de reu van 2 nog nooit nodig geweest.

En 1 a2 maal per jaren worden ze behandelt met lotion .

De dekens worden gewassen met een geutje dettol in.
En stofzuigen elke dag, en dweilen om de 2 dagen (met bruine zeep of met dettol ) en alles ruikt lekker fris :mrgreen: .

En regelmatig luchten , en de hondjes lekker bij droog weer buiten laten luchten :smile: ..
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik weet als mensen hun voeten met zeep wassen of oksels dat je juist meer gaat stinken
honden vind ik dat eigelijk ook wel als ze met zeep gewassen woorden
die van mij gaan bijna nooit in de was en als ik het doe met baby shampo is heel mild
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”