Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doggy ride mini
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Doggy ride mini
De Doggy Ride mini is te klein voor Bram he?
Laadruimte = 56 x 38 x 50 cm
Ik heb even gemeten. Hij kan er wel in zitten, maar niet in liggen. Nou ga ik de kar niet voor urenlange fietstochten gebruiken. Wat vinden jullie? Te klein of niet? (Bram is 41,5 cm)
Laadruimte = 56 x 38 x 50 cm
Ik heb even gemeten. Hij kan er wel in zitten, maar niet in liggen. Nou ga ik de kar niet voor urenlange fietstochten gebruiken. Wat vinden jullie? Te klein of niet? (Bram is 41,5 cm)

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Zelf had ik ook iets van, 'bij een volgende hond wil ik een fietskarretje'. Totdat ik laatst met mijn ouders door Drenthe fietste. Veel fietspaden zijn erg smal en als je dan een fietskarretje hebt, dan kun je niet eens een andere fietser passeren! Toen had ik iets van 'bij mijn volgednde hondje toch maar weer een fietsmand'.Zoek stok! schreef:marye schreef: Maar fiets jij ooit wel eens dan![]()
Het is voor de vakanties in eigen land
Ik weet dus niet of je veel fietst, maar ik denk dat de mooiste fietspaden (bijv. bospaden) niet echt geschikt zijn voor een doggyride. Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?
- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar kun je die grote een beetje fatsoenlijk in een auto meenemen?Moos schreef:Het prijsverschil vind ik zo minimaal tussen de mini en de grotere dat ik voor de grotere zou gaanKan Bram even wat beter in gaan liggen enzo. Ik heb zo'n grote en ik heb daar ook geen last van met fietsen en bochten maken enzo verder.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Hij klapt in tot een plat pakket(je) en de wielen kunnen erafZoek stok! schreef:Maar kun je die grote een beetje fatsoenlijk in een auto meenemen?Moos schreef:Het prijsverschil vind ik zo minimaal tussen de mini en de grotere dat ik voor de grotere zou gaanKan Bram even wat beter in gaan liggen enzo. Ik heb zo'n grote en ik heb daar ook geen last van met fietsen en bochten maken enzo verder.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee helaas, Bram in een mandje is een drama. Hij blijft niet stil zitten en kiepert zo met mand en al van de fiets af. Er is geen manier om een mand zo stevig vast te zetten dat het Brambestendig is.Renske schreef: Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ow, de wielen kunnen eraf? Kijk, dat wist ik niet. Dan wordt het die grotere inderdaad. Kan ik ook nog even tweedehands shoppen.Moos schreef:Hij klapt in tot een plat pakket(je) en de wielen kunnen erafZoek stok! schreef:Maar kun je die grote een beetje fatsoenlijk in een auto meenemen?Moos schreef:Het prijsverschil vind ik zo minimaal tussen de mini en de grotere dat ik voor de grotere zou gaanKan Bram even wat beter in gaan liggen enzo. Ik heb zo'n grote en ik heb daar ook geen last van met fietsen en bochten maken enzo verder.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Je hebt pbZoek stok! schreef:Ow, de wielen kunnen eraf? Kijk, dat wist ik niet. Dan wordt het die grotere inderdaad. Kan ik ook nog even tweedehands shoppen.Moos schreef:Hij klapt in tot een plat pakket(je) en de wielen kunnen erafZoek stok! schreef:Maar kun je die grote een beetje fatsoenlijk in een auto meenemen?Moos schreef:Het prijsverschil vind ik zo minimaal tussen de mini en de grotere dat ik voor de grotere zou gaanKan Bram even wat beter in gaan liggen enzo. Ik heb zo'n grote en ik heb daar ook geen last van met fietsen en bochten maken enzo verder.
(en ik dacht echt dat de wielen eraf konden, maar dat kan ik checken!)

- Renske
- Zeer actief
Ook niet met een tuigje? Beetle heeft totdat ze een jaar of 8 was altijd in een tuigje in de fietsmand gezeten en die zetten we dan aan beide kanten van het mandje vast. Zij bleef ook niet rustig zitten.Zoek stok! schreef:Nee helaas, Bram in een mandje is een drama. Hij blijft niet stil zitten en kiepert zo met mand en al van de fiets af. Er is geen manier om een mand zo stevig vast te zetten dat het Brambestendig is.Renske schreef: Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat voor bevestiging zit er dan aan jouw mandZoek stok! schreef:Nee helaas, Bram in een mandje is een drama. Hij blijft niet stil zitten en kiepert zo met mand en al van de fiets af. Er is geen manier om een mand zo stevig vast te zetten dat het Brambestendig is.Renske schreef: Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Moos
- Zeer actief
Dat vroeg ik me ook afLysette schreef:Wat voor bevestiging zit er dan aan jouw mandZoek stok! schreef:Nee helaas, Bram in een mandje is een drama. Hij blijft niet stil zitten en kiepert zo met mand en al van de fiets af. Er is geen manier om een mand zo stevig vast te zetten dat het Brambestendig is.Renske schreef: Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?Hier zit die mand zo stevig dat nog eerder de mand van het onderstel afgaat dan dat de complete mand eraf dondert
Mijn fietsmand zit met een beugel vast een de stang van mijn fiets die naar mijn zadel loopt. Als er vreselijk gewiebeld wordt zal die mand hoogstens verschuiven van positie (hangt ie naast de bagagedrager ipv erboven), maar eraf vallen is onmogelijk volgens mij.
En Moos en Saar gaan enorm tekeer in die mand, qua wiebelen, als we een vriendjes tegenkomen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Thuis fiets ik niet, maar op Vlieland hebben ze (van de fietsenverhuur) verschillende manieren geprobeerd, maar het lukte niet met Bram en de mand.Lysette schreef:Wat voor bevestiging zit er dan aan jouw mandZoek stok! schreef:Nee helaas, Bram in een mandje is een drama. Hij blijft niet stil zitten en kiepert zo met mand en al van de fiets af. Er is geen manier om een mand zo stevig vast te zetten dat het Brambestendig is.Renske schreef: Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?Hier zit die mand zo stevig dat nog eerder de mand van het onderstel afgaat dan dat de complete mand eraf dondert

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
Heb je de mandjes toen ook met de bouten versteld zodat deze echt goed zat? Bij Ewout zijn fiets hebben we er een klein handoekje onder het mandje, ander zit deze ook niet stevig vast.Zoek stok! schreef:
Thuis fiets ik niet, maar op Vlieland hebben ze (van de fietsenverhuur) verschillende manieren geprobeerd, maar het lukte niet met Bram en de mand.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als je thuis niet fietst, neem ik aan dat de kar bedoeld is voor een huurfiets ( of als je je fiets mee neemt op vakantie natuurlijk) op een huurfiets zit natuurlijk niet standaard de koppeling die je nodig hebt en niet op elke fiets gaat die er zo makkelijk aan ( of mag het van een verhuur bedrijf)Zoek stok! schreef:Thuis fiets ik niet, maar op Vlieland hebben ze (van de fietsenverhuur) verschillende manieren geprobeerd, maar het lukte niet met Bram en de mand.Lysette schreef:Wat voor bevestiging zit er dan aan jouw mandZoek stok! schreef:Nee helaas, Bram in een mandje is een drama. Hij blijft niet stil zitten en kiepert zo met mand en al van de fiets af. Er is geen manier om een mand zo stevig vast te zetten dat het Brambestendig is.Renske schreef: Bram zou in een fietsmandje passen, dus misschien dat dat een idee voor jou is?Hier zit die mand zo stevig dat nog eerder de mand van het onderstel afgaat dan dat de complete mand eraf dondert
maar uh, ik heb een hele mooie doggy ride te koop hoor
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, dat kan ik me niet herinneren. Maar bedenk je wel dat Bram echt een forse Kooiker is heRenske schreef:Heb je de mandjes toen ook met de bouten versteld zodat deze echt goed zat? Bij Ewout zijn fiets hebben we er een klein handoekje onder het mandje, ander zit deze ook niet stevig vast.Zoek stok! schreef:
Thuis fiets ik niet, maar op Vlieland hebben ze (van de fietsenverhuur) verschillende manieren geprobeerd, maar het lukte niet met Bram en de mand.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ow sjips, het was idd de bedoeling om hem op een huurfiets te koppelen. Ik ga ze even mailen.yamie schreef: als je thuis niet fietst, neem ik aan dat de kar bedoeld is voor een huurfiets ( of als je je fiets mee neemt op vakantie natuurlijk) op een huurfiets zit natuurlijk niet standaard de koppeling die je nodig hebt en niet op elke fiets gaat die er zo makkelijk aan ( of mag het van een verhuur bedrijf)
Waarom willen jullie allemaal van de doggy ride af, ik vind het verdacht

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
Kooikers zijn slim en vaak liever lui dan moe, dus ik denk dat je het Bram (als je het zelf wilt) nog wel kunt lerenZoek stok! schreef:Nee, dat kan ik me niet herinneren. Maar bedenk je wel dat Bram echt een forse Kooiker is heRenske schreef:Heb je de mandjes toen ook met de bouten versteld zodat deze echt goed zat? Bij Ewout zijn fiets hebben we er een klein handoekje onder het mandje, ander zit deze ook niet stevig vast.Zoek stok! schreef:
Thuis fiets ik niet, maar op Vlieland hebben ze (van de fietsenverhuur) verschillende manieren geprobeerd, maar het lukte niet met Bram en de mand.Als hij zoiets niet wil, is het erg lastig om hem stil te laten zitten. Ik had hem van jongs af aan in een mandje moeten doen.
Zowel Bente als Beetle was/ is een flinke kooiker, allebei tussen de 12,5-13,5 kilo en schofthoogte 40 en 41,5 cm.
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil niet van mij doggyride afZoek stok! schreef:Ow sjips, het was idd de bedoeling om hem op een huurfiets te koppelen. Ik ga ze even mailen.yamie schreef: als je thuis niet fietst, neem ik aan dat de kar bedoeld is voor een huurfiets ( of als je je fiets mee neemt op vakantie natuurlijk) op een huurfiets zit natuurlijk niet standaard de koppeling die je nodig hebt en niet op elke fiets gaat die er zo makkelijk aan ( of mag het van een verhuur bedrijf)
Vind het echt een superding

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb er twee, 1 nep doggy ride en 1 echte, tja twee is een beetje onzin, de nepperd is zeer duidelijk gebruikt en ollie heeft een gaatje in het gaas gebeten, de echt DR heeft 1 keer een hond ingezeten, dus die verkoopt beterZoek stok! schreef:Ow sjips, het was idd de bedoeling om hem op een huurfiets te koppelen. Ik ga ze even mailen.yamie schreef: als je thuis niet fietst, neem ik aan dat de kar bedoeld is voor een huurfiets ( of als je je fiets mee neemt op vakantie natuurlijk) op een huurfiets zit natuurlijk niet standaard de koppeling die je nodig hebt en niet op elke fiets gaat die er zo makkelijk aan ( of mag het van een verhuur bedrijf)
- Zoek stok!
- Zeer actief
Natuurlijk kan ik hem dat leren. Maar hop erin en wegrijden, dat gaat niet lukkenRenske schreef: Kooikers zijn slim en vaak liever lui dan moe, dus ik denk dat je het Bram (als je het zelf wilt) nog wel kunt leren.
Zowel Bente als Beetle was/ is een flinke kooiker, allebei tussen de 12,5-13,5 kilo en schofthoogte 40 en 41,5 cm.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik ken mensen die een mand hebben met zo'n korf met een gat erin. Ik heb ook zo'n korf, en dan hoeven Moos en Saar niet meer vast in de mand, want door die korf kunnen ze er niet uit.
Ik ken mensen met honden formaat Bram die een gat waar de kop door kan in die korf geknipt hebben zodat de hond wel onder de korf zit, maar niet helemaal opgefrommeld
(die korfen zijn niet zo hoog).
Dan kan Bram ook al veel minder wiebelen volgens mij.
Ik ken mensen met honden formaat Bram die een gat waar de kop door kan in die korf geknipt hebben zodat de hond wel onder de korf zit, maar niet helemaal opgefrommeld

- Zoek stok!
- Zeer actief
Die zijn toch alleen voor op het stuur? Of heb je die ook voor achterop?Moos schreef:Ik ken mensen die een mand hebben met zo'n korf met een gat erin. Ik heb ook zo'n korf, en dan hoeven Moos en Saar niet meer vast in de mand, want door die korf kunnen ze er niet uit.
Ik ken mensen met honden formaat Bram die een gat waar de kop door kan in die korf geknipt hebben zodat de hond wel onder de korf zit, maar niet helemaal opgefrommeld(die korfen zijn niet zo hoog).

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee ook voor achterop ( witjes verzend huis heeft ze bv)Zoek stok! schreef:Die zijn toch alleen voor op het stuur? Of heb je die ook voor achterop?Moos schreef:Ik ken mensen die een mand hebben met zo'n korf met een gat erin. Ik heb ook zo'n korf, en dan hoeven Moos en Saar niet meer vast in de mand, want door die korf kunnen ze er niet uit.
Ik ken mensen met honden formaat Bram die een gat waar de kop door kan in die korf geknipt hebben zodat de hond wel onder de korf zit, maar niet helemaal opgefrommeld(die korfen zijn niet zo hoog).
maar ik vind Bram net een tikkie te groot, om echt lekker wat langer te gaan fietsen en dan relaxed in zo'n mand te zitten.