Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kom je dr achter of een trimmer goed is?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Hoe kom je dr achter of een trimmer goed is?

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Naar aanleiding van een verhaal op een ander forum wil ik van de mensen hier weten hoe jullie weten dat de trimmer waar je met je hond komt een goeie is.

Het verhaal op het andere forum was schokkend. Er was een hondje bij de trimmer geweest en daar waren ook de nageltjes geknipt. Het hondje liep mank na de trimbeurt en na een DA bezoek bleek dat er kruisbanden afgescheurd waren door het tegenstribbelen tijdens het nagelknippen.
Goed, hondje werd geopereerd en de mensen dachten dat daarna alles beter zou worden. Maar helaas het ging heel niet goed met hondje en na nader onderzoek en bezoeken bij de Da in Wageningen bleek dat alle vier de pootjes kapot waren. Ze hebben toen alle 4 de poten gespalkt met de hoop op verbetering. Vier weken later bleek het allemaal nog niet beter te gaan, eerder slechter, het hondje had ondragelijke pijnen en uiteindelijk hebben de eigenaren besloten het hondje te laten inslapen.
De gene die dit verhaal vertelde bracht haar honden ook ter goede trouw bij die zelfde trimmer en was er altijd erg tevreden over totdat ze dit hoorde (het hondje was van haar buren).

Ik heb Kobus ooit bij een trimmer gebracht en was idd ook best tevreden over hoe hij eruit zag en ik merkte er ook niets aan dat hij bang was geweest ofzo maar hoe kom je er nou achter of een trimmer je hondje ook goed behandeld. Ik weet van Kobus dat hij erg bang is voor electrische aparaten maar ook bijvoorbeeld voor vreemde voorwerpen. Dus naar mijn idee zal hij heus wel bang zijn geweest in die salon alleen kom ik daar dus nooit achter want je mag nooit blijven en als je bij een trimmer gaat kijken zullen ze misschien niet zo zakelijk met een hond omgaan als dat ze het doen als ze alleen zijn?
Ik pluk Ko al jaren zelf maar soms denk ik wel eens ach ik laat hem eens vakkundig plukken maar toch is er altijd iets wat me dan tegenhoud.
Na dit verhaal durf ik het eigenlijk helemaal niet meer :(

Hoe hebben jullie de trimmer uitgekozen?
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

De reclame voor een trimmer loopt op straat....... Van alle honden waarvan jij vind dat ze er goed uitzien kun je de baasjes aanspreken en vragen naar hoe of wat. Uiteindelijk zal er een gemene deler uitkomen neem ik zo aan.

Ik vind het verhaal over kruisbanden aan 4 poten gewoon erg sterk en ik denk niet dat de trimmer dat veroorzaakt heeft. De DA zal dit ook niet gezegd hebben want dat kan alleen als je er naast heb gestaan en wéét wat er gebeurt is.

In mijn salon mag je altijd binnen lopen om te kijken wat ik uitspook. Daar is inderdaad 1 beperking aan, dat mag niet als je eigen hond bij mij is. lor1_1984 noemt de reden al.

Wel een vervelend verhaal, voor het hondje, de eigenaren maar ook voor de trimsalon want diens reputatie wordt te grabbel gegooid. Zijn de eigenaren hierover met de trimmer in contact geweest?
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Welke trimmer het was, dat moet ik dan aan die gene vragen, ik weet niet of zij dat wil zeggen maar ik denk het wel.

Ik weet idd dat ze liever niet hebben dat de eigenaar erbij blijft en ik snap dat ook, al zou ik zelf niet moeilijk doen als hij gecorrigeerd word door een ander. En het laten wennen aan bijvoorbeeld de tondeuse dat zal bij Kobus helaas nooit lukken. Hij is van pup afaan heel wat gewend in onze garage, wij werken er met luchtsleutels enzo maar hij vind alles erg eng en is een erg nerveus hondje.

Ik heb idd aan verschillende mensen gevraagd waar zij hun hond lieten trimmen omdat hij of zij er zo mooi uit zag maar dan nog weet je niet hoe een hond word behandeld tijdens de trimbeurt. Het lukt me gelukkig zelf wel om hem zijn jasje uit te doen maar soms is er te weinig tijd en laat ik het liever eens goed doen.b :mrgreen:

Ik las dat de DA contact had opgenomen met de desbetreffende trim(mer)ster.
Hoe het verder af gaat lopen weet ik niet.

En verder vond ik het ook een erg bizar verhaal, maar ja er gebeuren wel vaker bizar gekke dingen in de wereld.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik vind het verhaal over kruisbanden aan 4 poten gewoon erg sterk en ik denk niet dat de trimmer dat veroorzaakt heeft. De DA zal dit ook niet gezegd hebben want dat kan alleen als je er naast heb gestaan en wéét wat er gebeurt is.

Ik vind het geen sterk verhaal en zie helaas al helemaal voor me hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Een hoop trimmers gaan helaas inderdaad niet zachtzinnig met honden om.

Hoe vind je een goede trimster?
In mijn ogen is het flauwekul dat de baas er niet bij mag blijven omdat de hond niet te hanteren zou zijn; gewoon afspreken met het baasje dat deze zich rustig houdt en niet tegen de hond gaat staan jengelen en tutten, dan is er vaak niets aan de hand.
Het werkt misschien niet altijd even makkelijk maar als dat het baasje meer vertrouwen in een trimster geeft zie ik het probleem niet.

Verder denk ook eens aan de manier waarop je bij de trimmer ontvangen word; neemt deze de tijd voor je en is ze/hij vriendelijk enz.
Dat zegt al heel veel, als jij al niet eens het gevoel hebt dat iemand oprecht vriendelijk tegen jou is, hoe zijn ze dan met jouw hond?

Ga gewoon eens langs bij diverse trimsalons en kijk hoe de sfeer is, ook als ze met honden bezig zijn.
Volg vooral je gevoel, als je het niet vertrouwd, ook vooral niet doen :ok:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

als ik bij de trimmer zou blijven , dan zal er niet getrimt kunnen worden
rex is dan heel anders , en als dit verhaal veroorzaakt is door een trim salon
had ik er wel meer over willen weten , aan je hond merk je snel genoeg
of die het daar naar zijn zin heeft gehad
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Re: Hoe kom je dr achter of een trimmer goed is?

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

hondeponnetje schreef:Naar aanleiding van een verhaal op een ander forum wil ik van de mensen hier weten hoe jullie weten dat de trimmer waar je met je hond komt een goeie is.

Hoe hebben jullie de trimmer uitgekozen?
Toen Hannes een jaar oud was heb ik ook al eens een poging gedaan om een trimster te zoeken, doordat een stagaire met mij had afgesproken dat ik er bij mocht zijn, mocht het maar het ging met tegensputteren..in de trimruimte lag een westie, platgespoten, die werd geschoren..
Ik zag al helemaal voor me hoe dat met mijn enthousiaste flatcoat zou gaan..

Tussentijd, heb ik nog een meisje aan huis gehad, dat ging ook prima.
Zij was net voor zichzelf begonnen en deed ook wat klantjes aan huis.
Helaas verhuisde ze waardoor het te veel reistijd werd.

Ik heb daarna net zo lang gezocht tot ik een trimster vond, die er geen problemen mee had dat ik in elk geval de eerste paar keer erbij zou blijven....Tijdens het hele gebeuren bemoei ik me niet met hem.
En hij geniet met volle teugen van de aandacht :cheer:
We zijn inmiddels een aantal keren geweest, en de trimster vind het prima als ik er altijd bij blijf, ze vind het wel gezellig :wink:

Ik laat mijn hond niet zomaar bij een vreemde achter, ook al hangen er nog zoveel diploma's aan de muur.. ik wil eerst een beetje een indruk hebben van hoe er met mijn hond omgegaan wordt.

Groetjes Mirjam (flatcoat Hannes & jrt Bella)
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:Ehm, over die gemene deler:
In Harderwijk en Ermelo zitten al zeker 6 trimsalons (Kwifani, Jeanette, Duffy, en nog een paar).
Waarvan de honden er zo'n beetje allemaal prachtig bij lopen.
Dat wordt dus al moeilijker bij het uitzoeken van je trimmer, lijkt mij...
wowie, wat een keus! En ze lopen er allemaal mooi bij. De mensen in die buurt kunnen gewoon hun handjes dichtknijpen en op de prijs gaan letten :cheer:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik ga dinsdag met Kira voor het eerst naar een trimsalon, maar ik mag er dus bijblijven. Het was geen probleem toen ik het vroeg, staat ook op haar site, dat eigenaren er bij mogen blijven als ze dat willen. :19:
Suuz
Zeer actief

Ik ga dinsdag met Kira voor het eerst naar een trimsalon, maar ik mag er dus bijblijven. Het was geen probleem toen ik het vroeg, staat ook op haar site, dat eigenaren er bij mogen blijven als ze dat willen

Zo hoort het vind ik :ok:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik mocht het ook bij mn nieuwe trimsalon onder de voorwaarde dat ik me totaal niet met Jamey bemoeide... Geen lieve woordjes, geen correcties, niets... Heb dus gezellig met de trimster gekletst :mrgreen: Jamey heeft geen probleem gegeven...

Volgende keer dump ik Jamey gewoon en haal ik haar op als het klaar is :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Suuz
Zeer actief

Die York heb ik dus ook gewoon aangepakt zodra de eigenaar weg was en hij weer begon te grommen enzo.
Hier erger ik me dus groen en geel aan.
Dat is dus precies het bezwaar van een hoop mensen; wat gebeurt er als ik weg ga?
Jij geeft al aan dat je dan de hond wel even 'aanpakt' zodra de eigenaar weg is.
Ik weet niet wat jij onder 'aanpakken' verstaat maar lijkt me niet zuiver als je dat niet kunt doen waar de baas bij is.

En als baasje denkt dat het hondje lacht, dan leg je toch even netjes uit hoe het wel zit?

Ik negeer de enkeling die gromt en doe of ik gek ben :pffff:
Werkt prima.
En zeker het verwende grut, 1 x een strenge NEE zijn ze al van onder de indruk omdat ze dat thuis nooit horen :wink:
Zoals Jacksel :mrgreen: aangeeft: zolang het baasje er zich niet mee bemoeit is er niets aan de hand.

Ook op de trimtafel wordt veel te weinig naar het individu gekeken.
Als trimmers daar net iets meer de tijd voor zouden nemen zouden een hoop honden makkelijker te behandelen zijn en er ook niet zo'n hekel aan hebben.
Er zou ook in de trimsalon meer met beloningen moeten worden gewerkt.
Ik werk met piepkleine stukjes gekookte kipfilet (wel in overleg met baasje ivm eventuele allergieen)
Moet je die hoofdjes zien, vinden ze geweldig en wedden dat alles net wat makkelijker gaat en je heel veel nieuwe vriendjes maakt? :mrgreen:

Je hoeft echt niet te overdrijven en je mag best streng zijn indien nodig maar het is een hele kleine moeite om ook hier goed gedrag te belonen.

Maar ja tijd is geld, he?!
Dat is het probleem gewoon, alles moet snel maar je werkt wel met levende wezens die ook nog is gewoonweg niet houden van stilstaan/zitten :pffff:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

De trimmer waar wij met Benthor en Iarik komen maakt er geen probleem van als je blijft.
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

om al die (negatieve) dingen die hierboven zijn genoemd trim ik m'n honden dus allemaal zelf, sowieso omdat ik het leuk vind en anders het wel een hele dure hobby zou worden omdat ze een week voor elke show bijgetrimd moeten worden.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Suuz schreef:
Dat is het probleem gewoon, alles moet snel maar je werkt wel met levende wezens die ook nog is gewoonweg niet houden van stilstaan/zitten :pffff:
Ah, zeg je dat nu van die trimsters waarvan de meeste nog geen tientje per uur omzetten? Ik geloof niet dat ook maar iemand aan het trimvak begonnen is om er eens een fijne financiële slag mee te slaan.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

lor1_1984 schreef:Bovenstaande is voor mij ook reden om een cursus hondentrimmen te gaan volgen ipv mijn hond bij een trimmer te brengen.
Het op 1 lengte scheren kan ik al, ik weet ook welke shampoo ik moet gebruiken voor welke kleur hond, ik weet hoe ik moet borstelen/kammen en dat je de coatking zo weinig mogelijk mag gebruiken.
Ik kan overweg met de effileerschaar, dus effileren kan ik ook.
wat voor hond moet jij naar de trimmer brengen dan?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Een goede trimmer kun je herkennen aan een joggingbroek zonder scheuren.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Rosita Compagner schreef:
Suuz schreef:
Ah, zeg je dat nu van die trimsters waarvan de meeste nog geen tientje per uur omzetten? Ik geloof niet dat ook maar iemand aan het trimvak begonnen is om er eens een fijne financiële slag mee te slaan.
37 euro voor 2 uur werk... Bij Jamey...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Suuz
Zeer actief

Waarschijnlijk niet nee, maar, helaas zijn de meeste behoorlijk hun doel (wat dat dan ook geweest moge zijn) aardig voorbij gestreefd.

Kwantiteit is voor een hoop belangrijker geworden dan kwaliteit en het welzijn van de honden.
En je kunt gewoon fijn een berg stagaires laten aanrukken die vervolgens bij gebrek aan goede stageplekken het fijn op die wijze voort zullen zetten.

Klanten die op hun beurt voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en daarbij voorbij gaan aan kwaliteit en omgang met de hond ben je toch liever kwijt dan rijk.
Het zegt genoeg over hoe ze zelf zijn met hun hond.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Suuz schreef:
Kwantiteit is voor een hoop belangrijker geworden dan kwaliteit en het welzijn van de honden.
Nou, ik geloof niet dat je dit met feiten kunt onderbouwen. De trimsalons met ´een berg stagiaires´ zijn ook op 1 hand te tellen.
Suuz
Zeer actief

Zonder dat ik het rot bedoel, als je eens een rondje trimsalons zou doen, en dan met name in het westen van Nederland, kan je het met eigen ogen constateren...
Het is gewoon helaas allemaal niet zo rooskleurig.

Ik merk dat een hoop trimmers en dan met name van de 'oude garde' het idee hebben dat het allemaal wel meevalt of het is ontkenning en de zaken beter voordoen dan ze zijn om te voorkomen dat de branche een slechte naam krijgt.
Dat idee krijg ik wel eens.
Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten :wink:

Feit is toch ook dat er gewoon een gebrek is aan goede trimsalons waar stagaires ingezet kunnen worden en belanden er dus veel op dezelfde grote hoop.
Ja en wat is goed, daar valt dan natuurlijk weer over te twisten :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Snoepies trimster komt gewoon aan huis, vind ik ideaal.
Ze zet haar tafel op in de garage, met een groot zeil eronder en je kunt er gewoon bijzijn als je wil. Meestal staat één van ons dan ook gezellig te keuvelen met haar. Paar jaar geleden nam ze ook nog haar (toen) australian cattledogpup mee, Danco had gelijk de dag van zijn leven. :mrgreen: Als ze klaar is ruimt ze alles netjes op :wink:
Anita is maar een klein vrouwtje maar ze heeft een uitstraling waarbij de honden hun gemak wel houden. :wink: De dierenarts durfde Danco's nagels bv. niet te knippen zonder hem eerst een roesje te geven (vanwege zijn gedrag), Anita draaide haar had er niet voor om en keek dus steevast als ze voor Snoepie kwam Danco's nagels even na. Als Danco haar auto zag zocht ie al een verstopplekje hahaha, maar zodra ze binnen was kon ie het ook niet nalaten om haar toch even uitgebreid op zijn boxers te begroeten. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hier zijn maar twee hondekappers in de stad.
Mijn hondekapper weet wie Luka is en ik heb het gevoel dat ik haar kan vertrouwen.
Luka is een bange hond, maar hij krijgt van haar altijd een rustgevende massage als ie ter plaatse is.
Ze heeft zelf twee Lakense Herders en heel wat ervaring met honden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Lizzy scheer ik sinds kort zelf, maar we moesten noodgedwongen op zoek naar een nieuwe trimster voor Mickey. Heb diverse salons gebelt/gemaild en uitgelegt dat een van ons er graag (sowieso de eerste keer) bij wilden blijven en ook waarom. Dat we dat voorheen ook deden, ons nooit met het trimmen/hondje bemoeiden en dat dat altijd goed ging... En toch is er geen een die het goed vind :denken:
Heb net zolang doorgezocht en heb er nu een gevonden die het geen enkel probleem vind :ok:
Volgende week hebben we onze eerste afspraak :cheer:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

Hmm, ik blijf er altijd bij. Ik breng mijn kat en hond naar de trimster, en weggaan is zelfs nog nooit ter sprake gekomen. Ik help ook altijd mee met vasthouden enzo.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”