Het verhaal op het andere forum was schokkend. Er was een hondje bij de trimmer geweest en daar waren ook de nageltjes geknipt. Het hondje liep mank na de trimbeurt en na een DA bezoek bleek dat er kruisbanden afgescheurd waren door het tegenstribbelen tijdens het nagelknippen.
Goed, hondje werd geopereerd en de mensen dachten dat daarna alles beter zou worden. Maar helaas het ging heel niet goed met hondje en na nader onderzoek en bezoeken bij de Da in Wageningen bleek dat alle vier de pootjes kapot waren. Ze hebben toen alle 4 de poten gespalkt met de hoop op verbetering. Vier weken later bleek het allemaal nog niet beter te gaan, eerder slechter, het hondje had ondragelijke pijnen en uiteindelijk hebben de eigenaren besloten het hondje te laten inslapen.
De gene die dit verhaal vertelde bracht haar honden ook ter goede trouw bij die zelfde trimmer en was er altijd erg tevreden over totdat ze dit hoorde (het hondje was van haar buren).
Ik heb Kobus ooit bij een trimmer gebracht en was idd ook best tevreden over hoe hij eruit zag en ik merkte er ook niets aan dat hij bang was geweest ofzo maar hoe kom je er nou achter of een trimmer je hondje ook goed behandeld. Ik weet van Kobus dat hij erg bang is voor electrische aparaten maar ook bijvoorbeeld voor vreemde voorwerpen. Dus naar mijn idee zal hij heus wel bang zijn geweest in die salon alleen kom ik daar dus nooit achter want je mag nooit blijven en als je bij een trimmer gaat kijken zullen ze misschien niet zo zakelijk met een hond omgaan als dat ze het doen als ze alleen zijn?
Ik pluk Ko al jaren zelf maar soms denk ik wel eens ach ik laat hem eens vakkundig plukken maar toch is er altijd iets wat me dan tegenhoud.
Na dit verhaal durf ik het eigenlijk helemaal niet meer
Hoe hebben jullie de trimmer uitgekozen?