Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb begrepen dat black and tan honden zoals de rottweiler en de doberman veel last kunnen hebben van demodex-schurft. Daarbij zie je vaak kale oogranden. Bij andere rassen is dat een puppenkwaal maar bij de dober en de rottweiler zie je het ook vaak bij volwassen honden.
Ik zou dus een schraapsel laten maken als dit doorzet.
Ik ben even gaan zoeken maar kan nergens vinden dat het meer voorkomt bij B&T honden. Misschien vergis ik me dus wel. Maar wat ik wel zag staan is dat het een probleem is van jonge honden en zover ik weet is Xavier nog geen jaar oud toch?
Ik zelf kwam op dit artikel uit. Erg interessant. Xavier is 11 maanden nu en de eerste keer dat hij dit nu heeft. Ik kon er ook niks over vinden eigenlijk dat het bij black and tan honden meer voor komt. Er staat ook dat het in principe vanzelf moet genezen maar dat je het kan ondersteunen met een homeopatisch middel Echinaea purpurea dat heb ik nog wel staan omdat ik dat zelf wel eens heb gebruikt. Blijft het toch aanhouden kan ik altijd nog even richting dierenarts.
Ik zou inderdaad echinacea of cats claw gaan gebruiken om de weerstand te verbeteren en daarnaast omega 3 (visolie) geven voor de vacht en kijken hoe het dan gaat.
Wat voor voer geef je? Ben je misschien onlangs van voer veranderd?
Nu lees ik over de visolie dat heeft hij altijd gehad. Maar ong een maandje geleden was het op en eigenlijk ben ik nog steeds vergeten om dat te bestellen. Ga ik meteen weer even doen
En ik voer vers daar zit Xavier zijn hele leven al op.
Als ik demodex hoor denk ik meteen aan Sharpei's en jeugdschurft zoals het ook genoemd wordt.
En alle ellende die ik over demodex gelezen heb is NIET Leuk.....
PLUS dat het NIET vanzelf overgaat en vrij heftig en vaak ook langdurig behandeld moet worden...
Misty 2 schreef:Ben je kort geleden nog met de hond in Frankrijk of omringende landen geweest? Er is daar een zandvliegje wat ook deze klachten kan veroorzaken.
Eind Juli zijn we een klein stukkie over de grens van Belgie geweest verder niet in het buitenland geweest !!
Leane schreef:Nu lees ik over de visolie dat heeft hij altijd gehad. Maar ong een maandje geleden was het op en eigenlijk ben ik nog steeds vergeten om dat te bestellen. Ga ik meteen weer even doen
En ik voer vers daar zit Xavier zijn hele leven al op.
Aan het voer kan het dus niet liggen
Visolie werkt super, het kan zo maar zijn dat het haar snel terug is wanneer je hier weer mee verdergaat.