Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gedroogd pens. hoe vaak voeren aan hond die op dieet is?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

gedroogd pens. hoe vaak voeren aan hond die op dieet is?

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Hallo,

Ik heb donderdag van een client een hele pak vol gedroogd pens gekregen, dit omdat haar hondje het niet lust en die van mij is er gek op.

Maar hoe vaak kan ik dit voeren? En moet ik dan minderen op de brokken?

Ik moet er wel bijvertellen dat hij door de da op dieet is gezet. Ik had ook voor donderdag een afspraak met da, maar nu is hij ziek dus kan het niet vragen.

ik hoop dat jullie kunnen helpen!

alvast bedankt!

Groetjes,

Nicole en Billy
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Gedroogde pens is tussendoortje, maar omdat je hond al op dieet zit zou ik het als een soort toetje geven, dus wel aftrekken van het maaltijd en dan als toetje geven, volgens mij is jou hond niet zo groot dus heeft die ook even wat om aan te kauwen!
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: gedroogd pens. hoe vaak voeren aan hond die op dieet is?

Ongelezen bericht door starfleet »

billyboy2 schreef:Hallo,

Ik heb donderdag van een client een hele pak vol gedroogd pens gekregen, dit omdat haar hondje het niet lust en die van mij is er gek op.

Maar hoe vaak kan ik dit voeren? En moet ik dan minderen op de brokken?
Ik gaf dat Buffy een of hooguit twee keer in de week toen ze aan de lijn was, en nog eigenlijk. Ik heb dan pensstaafjes op een centimeter of tien knip ik ze af als het grote zijn. Als je vaker geeft zou ik het zeker minderen op het voer als hij aan de lijn is zijn juist die extra dingen de pest. Buffy kreeg eerder bijvoorbeeld elke dag wel een pensstaaf, maar daar ben ik vanaf gestapt.

Het is volgend mij wel niet erg dikmakend omdat in de light versie van bijvoorbeeld Carnibest veel meer pens zit dan in de normale versie. Het aantal kcal. heb ik nooit ergens kunnen ontdekken, daar doen ze bij honden niet aan lijkt het wel. :boos:

Anne
MoniqueDM
Zeer actief

Re: gedroogd pens. hoe vaak voeren aan hond die op dieet is?

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Volgens mij bevatten gedroogde producten niet zoveel calorieën.
starfleet schreef: Het aantal kcal. heb ik nooit ergens kunnen ontdekken, daar doen ze bij honden niet aan lijkt het wel. :boos:
Ik heb gebeld naar Carnibest en ik heb een heel overzicht gekregen met het aantal kilocalorieën per kilo vlees.
Ik denk niet dat ik het hier mag neerzetten, dus stuur maar even een PB als je het overzichtje ook wilt hebben.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”