Hallo,
Ik heb nog een vraagje..
Ik open even een nieuw onderwerp hiervoor, de rest over Gunda staat gewoon hier.
Even wat kort samengevat:
Gunda heeft sinds mei last van haar poot, de 1e DA dacht aan artrose. bij een secondopinion zijn er foto's gemaakt, er was niks van artrose te zien!
De keer daarna merkte de DA dat ze pijn had als je op haar rug drukte, weer een foto gemaakt en nu blijkt dat ze een hernia in haar rug heeft.
Gunda kreeg 3 prednison + glucosamine per dag. Met glucosamine konden we stoppen en met de prednison langzaam afbouwen (ivm op langere termijn bijverschijnselen)
Gunda kreeg gisteren voor de laatste keer 2 prednison.. Vandaag mag ze 5 dagen lang één gaan slikken en daarna metacam gaan gebruiken.
Alleen merken we dat het weer wat slechter met haar gaat.
De DA had gezegd dat we beter konden wachten tot ze helemaal afgebouwd was en dan pas metacam gaan geven. Het zou maag-darm klachten kunnen veroorzaken als ze prednison én metacam zou krijgen. Gunda heeft begin dit jaar een maag-darm ontsteking gehad na het gebruiken van een anti vlooien middel..
Maar wat als het steeds slechter gaat? Heeft iemand ervaring met het geven van (1) prednison en metacam?
Alvast bedankt,
Anne
P.S. Rimadyl heeft bij Gunda niet goed genoeg geholpen..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prednison in combinatie met metacam?
Moderator: moderatorteam
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Ciske
De dierenarts heeft hierin gelijk. Een NSAID en een corticosteroide combineren geeft een verhoogde kans op bijwerkingen.
In de humane geneeskunde worden deze middelen wel gecombineerd (gebruik ze al jaren
) Ik heb het wel eens bij een kat gecombineerd bij een kat, deze had een kaaktumor, waar al huid "verdwenen" was. Deze kat gebruikte in de laatste maanden dexamethason en amoxicilline. Voor de zekerheid wlde ik metacam bijgeven, maar door de combi metacam en dexamethason ging de wond bloeden. De dierenarts had gelijk, het is dus geen goede combi.
Wat zou ik doen als ik mijn hond steeds slechter zou zien worden? Ik weet het niet. Ik denk dat ik de risico's zou afwegen. Ik lees dat jou hond al een maag-darmontsteking heeft gehad door een middel. Dan zou ik het risico te groot vinden, maar als de pijn te erg zou worden, dan zou ik het misschien toch doen.
Hier heb je vast niet veel aan.................
In de humane geneeskunde worden deze middelen wel gecombineerd (gebruik ze al jaren
Wat zou ik doen als ik mijn hond steeds slechter zou zien worden? Ik weet het niet. Ik denk dat ik de risico's zou afwegen. Ik lees dat jou hond al een maag-darmontsteking heeft gehad door een middel. Dan zou ik het risico te groot vinden, maar als de pijn te erg zou worden, dan zou ik het misschien toch doen.
Hier heb je vast niet veel aan.................