Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
antivlooienpipetjes van Kruidvat en andere antivlomiddelen
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
antivlooienpipetjes van Kruidvat en andere antivlomiddelen
Kent iemand deze?
Ik zou graag ervaringen horen.
Heb ooit Frontline gebruikt, de laatste keer ging mijn hond daar van overgeven. Bovendien las ik negatieve verhalen hierover.
Daarbij is het veel duurder.
Dan heb je nog Exil (volgens dierenspeciaalzaak hier de beste antiteek+vlo) ooit iets gelezen dacht ik dat het slecht was voor malthesers(??)
Advantage (alleen via dierenartsen) Program (tabletjes) ook via dierenarts
en dan heb je nog Bolfo.
Prijstechnisch is Kruidvat erg voordelig.....
Vlooienshampoo werkt dat goed?
Heb ooit Frontline gebruikt, de laatste keer ging mijn hond daar van overgeven. Bovendien las ik negatieve verhalen hierover.
Dan heb je nog Exil (volgens dierenspeciaalzaak hier de beste antiteek+vlo) ooit iets gelezen dacht ik dat het slecht was voor malthesers(??)
en dan heb je nog Bolfo.
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Persoonlijk ben ik erg huiverig voor Exil, aangezien ik al een paar keer vergiftigingsverschijnselen heb meegemaakt.
Programm bestaat niet meer, maar misschien heeft je DA nog een oude voorraad. Dit middel maakt de vlo alleen onvruchtbaar en doodt dus niet de vlooien die op je hond lopen.
Frontline was een erg goed middel, maar er is helaas al veel resistente.
Advantage vind ik zelf erg goed, maar werkt niet tegen teken.
Pipetjes van het Kruidvat e.d. en Bolfo vind ik vaak onvoldoende werken.
Ik ben zelf erg fan van Scalibor (band of shampoo) in de zomer en het voorjaar en Advantage in de winter (als er geen teken meer zijn).
Programm bestaat niet meer, maar misschien heeft je DA nog een oude voorraad. Dit middel maakt de vlo alleen onvruchtbaar en doodt dus niet de vlooien die op je hond lopen.
Frontline was een erg goed middel, maar er is helaas al veel resistente.
Advantage vind ik zelf erg goed, maar werkt niet tegen teken.
Pipetjes van het Kruidvat e.d. en Bolfo vind ik vaak onvoldoende werken.
Ik ben zelf erg fan van Scalibor (band of shampoo) in de zomer en het voorjaar en Advantage in de winter (als er geen teken meer zijn).
-
AnneMarie
- Zeer actief
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
AnneMarie
- Zeer actief
Heb nu Tick-off gebruikt, werkt voor geen meter.
Het enige middel wat je daarbij mag gebruiken tegen vlooien is Advantage of Frontline.
Frontline is geen optie, mijn hond ging braken na gebruik.
Advantage is Bolfo Gold, misschien dat maar eens gaan halen.
Bij Kruidvat eens kijken wat voor werkzame stof daarin zit....als het imidacloprid is dan is het hetzelfde als Advantage en Bolfo Gold
Het enige middel wat je daarbij mag gebruiken tegen vlooien is Advantage of Frontline.
Frontline is geen optie, mijn hond ging braken na gebruik.
Advantage is Bolfo Gold, misschien dat maar eens gaan halen.
Bij Kruidvat eens kijken wat voor werkzame stof daarin zit....als het imidacloprid is dan is het hetzelfde als Advantage en Bolfo Gold
- Chione
- Zeer actief
- crazyjanita
- Actief
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Scalibor blijkt ook tegen vlooien te werken, maar dat staat niet geregistreerd.pia zz schreef:Volgens mij alleen tegen teken,AnneMarie schreef:Scalibor werkt ook tegen vlooien?
Een goed anti vlooien en teken middel is PracTic, verkrijgbaar bij de DA
Practic is inderdaad een fijn vlooienmiddel.
Shibby heeft helemaal geen vlooien of teken meer en reageert er erg goed op, in tegenstelling tot de Frontline.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Ody
- Zeer actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Die van Exil zijn echt de allerberoerdste die ik ooit gebruikt hebt, wat een waardeloze overpriced meuk is dat! Frontline helpt hier ook niet meer. Ik had nu Bolfo gold maar die koop ik ook nooit meer. Die vreet stof en leer aan zolang de behandelde plek nat is, en aangezien die pipetten op oliebasis zijn volgens mij is dat dus erg lang
Had de bijsluiter niet helemaal gelezen helaas dus ik had de vlekken al in m'n nieuwe leren bank zitten 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
Djinny
- Zeer actief
-
Essy
Ik heb altijd pipetjes van het kruidvat. Nooit geen vlooien en ook geen allergische reacties. Er staat op de verpakking dat er geen insecticide in zit, maar wat er wel in zit weet ik niet.
Vroeger had ik excil, maar kruidvat werkt net zo goed.
Ik heb een keer Bolflo Gold gebruikt en daar zat ik zelf helemaal van onder de uitslag :N:
De honden niet, maar ik heb het nooit meer gebruikt.
Joep kreeg vroeger frontline, maar had daarmee net zoveel teken als met kruidvat pipetjes.
Vroeger had ik excil, maar kruidvat werkt net zo goed.
Ik heb een keer Bolflo Gold gebruikt en daar zat ik zelf helemaal van onder de uitslag :N:
De honden niet, maar ik heb het nooit meer gebruikt.
Joep kreeg vroeger frontline, maar had daarmee net zoveel teken als met kruidvat pipetjes.
-
Essy
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
geen ervaring met kruidvat anti-vlo.
Ik heb, ALS ik het gebruik Frontline, maar gebruik het dus niet consequent... als ik het gebruik werkt het ook uitstekend... Exil heb ik ooit eens gebruik, nooit weer... hond werd er ziek van. Advantage vind ik veel te duur en het werkt niet is mijn ervaring... daarnaast werkt ie niet tegen teken en daar heb ik het voornamelijk voor.
Ik heb, ALS ik het gebruik Frontline, maar gebruik het dus niet consequent... als ik het gebruik werkt het ook uitstekend... Exil heb ik ooit eens gebruik, nooit weer... hond werd er ziek van. Advantage vind ik veel te duur en het werkt niet is mijn ervaring... daarnaast werkt ie niet tegen teken en daar heb ik het voornamelijk voor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik had ook pipetjes van het Kruidvat, maar na verloop van tijd kwam ik er achter dat ze dus helemaal niet werken bij rico. Heb nog wel het vervolg geprobeerd, maar het helpt allemaal niets.
Nu een vlooienband van Beaphar erbij, maar nog kan ik elke dag enkele vloien vangen. heb alle kussens waar hij op ligt en het vetbed al vervangen door nieuw. Goed gezogen en gespoten, maar ze blijven komen.
Maar die vloeistof uit de pipetjes zitten meer in zijn haar dan op de huid. Hij heeft veel te veel onderhaar om het goed aan te kunnen brengen denk ik.
Nu een vlooienband van Beaphar erbij, maar nog kan ik elke dag enkele vloien vangen. heb alle kussens waar hij op ligt en het vetbed al vervangen door nieuw. Goed gezogen en gespoten, maar ze blijven komen.
Maar die vloeistof uit de pipetjes zitten meer in zijn haar dan op de huid. Hij heeft veel te veel onderhaar om het goed aan te kunnen brengen denk ik.
- moon-C
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Program kan gewoon via de dierenwinkel, maar werkt alleen tegen de voortplanting. Ik gebruik momenteel toch weer Frontline i-v-m- teken en die heeft Buffy ook niet meer gehad gelukkig. Tegen vlooien eigenlijk Advatange en ik geef er toch ook nog Programm bij. Ik heb een kat die buitenkomt en vlooien aantrekt ik moet dus wel.
Die dingen van het kruitvat zijn gewoon minder van kwaliteit maar als er geen hoge besmettingsdruk is vanuit de omgeving (katten) zou ik gerust die wat goedkopere middelen proberen.
Dit jaar zijn er gelukkig heel wat minder vlooien dan de afgelopen 30 graden zomers.
Anne
Die dingen van het kruitvat zijn gewoon minder van kwaliteit maar als er geen hoge besmettingsdruk is vanuit de omgeving (katten) zou ik gerust die wat goedkopere middelen proberen.
Dit jaar zijn er gelukkig heel wat minder vlooien dan de afgelopen 30 graden zomers.
Anne
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is al gezegd, maar Scalibor werkt ook tegen vlooien. Ik heb hierover een tijdje terug de fabrikant gebeld en zij bevestigden mij dit.pia zz schreef:Volgens mij alleen tegen teken,AnneMarie schreef:Scalibor werkt ook tegen vlooien?
Een goed anti vlooien en teken middel is PracTic, verkrijgbaar bij de DA
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: antivlooienpipetjes van Kruidvat en andere antivlomiddel
Ik heb geen ervaring met kruidvat-pipetjes. Wat is de werkzame stof? Dat is wel belangrijk om te weten.AnneMarie schreef:Kent iemand deze?
en dan heb je nog Bolfo.
Ik gebruik zelf normaliter niets tegen vlooien/teken, maar alleen als er echt veel teken zijn gebruik ik exil. Daar ben ik tevreden over. Van vlooien hebben we nog nooit last gehad.
Dat exil slecht zou zijn voor maltezers, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het zou zo maar kunnen dat sommige honden er niet goed op reageren, dat heb je bij al dat chemische spul. De een kan hier niet tegen, de ander is daar gevoelig voor. Het is een kwestie van proberen waar jouw hond het best op reageert (oftewel niet op reageert).
Advantage werkt trouwens goed tegen vlooien. En Advantage is niet alleen bij de da verkrijgbaar hoor
Voor frontline is al veel resistentie. En als je hond er van over heeft gegeven, zou ik het sowieso niet weer gebruiken.
- lachus
- Vaste gebruiker
Kruidvat druppels.
De ingredienten van de vlooiendrupels zijn:
-neem zaad extract (margosa extract)
-merck ir3535 butylated hydroxytoluene (bht) antioxidant)
-methyldiglycol (drager)
"neem "is het actieve ingredient.
Neem wordt al heel lang ,sinds mensenheugenis, gebruikt om mensen, dieren en voedsel te beschermen tegen insecten.
Neem voorkomt het binnenkomen van voeding bij vlooien (en teken) doordat het de mond irriteert bij deze insecten.
De vlooien verdwijnen om van deze hinderlijke irritatie af te zijn (=zijn afgeweerd).
Het product is niet een gelicenseerd geneesmiddel en doodt geen vlooien of teken
-methyldiglycol (drager)
Neem wordt al heel lang ,sinds mensenheugenis, gebruikt om mensen, dieren en voedsel te beschermen tegen insecten.
Neem voorkomt het binnenkomen van voeding bij vlooien (en teken) doordat het de mond irriteert bij deze insecten.
De vlooien verdwijnen om van deze hinderlijke irritatie af te zijn (=zijn afgeweerd).
Het product is niet een gelicenseerd geneesmiddel en doodt geen vlooien of teken
-
kim bloemen
- Actief
- Contacteer:
Advantage werkt toch ook tegen teken???
Anders is het puur toeval. onze honden hadden vaak teken en de afgelopen maanden niet meer, dit is volgens mij zo nadat we met adavantage zijn gaan behandelen.
Wij gaan in duitsland naar de dierenarts en daar heet dat advantix maar heeft de zelfde verpakking als hier. misschien dat deze dan toch anders zijn en ook tegen teken beschermen.
Anders is het puur toeval. onze honden hadden vaak teken en de afgelopen maanden niet meer, dit is volgens mij zo nadat we met adavantage zijn gaan behandelen.
Wij gaan in duitsland naar de dierenarts en daar heet dat advantix maar heeft de zelfde verpakking als hier. misschien dat deze dan toch anders zijn en ook tegen teken beschermen.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ahh, neem, ja daar heb ik wel eens van gehoord. Je zou het kunnen proberen. Of het echt goed zal werken moet je dan afwachten.lachus schreef:Kruidvat druppels.
-methyldiglycol (drager)
Mijn ervaring is dat natuurlijke anti-parasiet middelen wel goed helpen, maar tot op een zekere hoogte. Bij veel vlooien en teken is mijn ervaring dat er toch gif bijgehaald moet worden, helaas..
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Advantage werkt volgens de verpakking alleen tegen vlooien.kim bloemen schreef:Advantage werkt toch ook tegen teken???
Advantix is wat anders. Dit werkt inderdaad wel tegen teken.
- Takkie_Teckel
- Zeer actief