Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

brinta pap voor pups???

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik weet niet of het vaker gebeurd, het lijkt me in ieder geval weinig toegevoegde waarde hebben voor pups.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: brinta pap voor pups???

Ongelezen bericht door Ennath »

Boutje schreef:Overschakelen geen probleem, alleen was ik benieuwd of dat vaak gebeurt, dat bijvoederen van de zogende pupjes en die brinta pap.
Ik wist niet dat het nog gebeurt.
Is wel een beetje ouderwets, stamt nog van de tijd van voor de puppenbrokken.

Onze eerste honden werden als pup ook allemaal bijgevoerd met Brinta.
En ik weet zeker dat een aantal van de fokkers bij ons op de KC in begin jaren tachtig allemaal Brinta bijvoerden.
Misschien deden ze het allemaal wel maar ik kwam niet bij iedere fokker op pupvisite dus dat weet ik niet.:19:
En zogende pups bijvoeren..... tja er heerst nu eenmaal het beeld dat je teven met een groter nest moet helpen met voeden omdat anders de pups te weinig voeding krijgen. Is misschien ook een tikje ouderwets.
Ik kwam het in ieder geval wel regelmatig tegen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heb ik met mijn vorige hondje ook gedaan, en kan geen kwaad denk ik(is wel redelijk ouderwets :N: )
puppy brok, enzo, kan ook gewwon :wink:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Boutje schreef:James werd bij de fokker bijgevoerd met brinta pap, is dit iets wat vaak gebeurd?
Ook terwijl de teef nog zoogde (9 pups, schotse herder) werden de pups enkele keren per dag bijgevoerd. Waren allemaal grote en dikke pups.

Ik heb pupbrokken voor hem meegekregen (weet niet meer welk merk, kan het hier in Belgie toch niet krijgen en wil toch kvv geven) dus het doet er niet toe), hij had daar de ganse dag eten staan en als ik zag welke enorme hoeveelheden hij per dag kreeg...
Hij poept en drinkt ook erg veel, zeker in vergelijking met mijn kvv honden.

Overschakelen geen probleem, alleen was ik benieuwd of dat vaak gebeurt, dat bijvoederen van de zogende pupjes en die brinta pap.
Dat werd bij het nestje van Xena ook gedaan, toen wilde ze al geen graan eten :mrgreen: Ik vind het niets, ik heb het liefst dat pupjes afgespeend worden op KVV.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

waarom zou graan een goede toevoeging zijn op het menu van een carnivoor?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

[quote="Boutje"]James werd bij de fokker bijgevoerd met brinta pap, is dit iets wat vaak gebeurd?
Ook terwijl de teef nog zoogde (9 pups, schotse herder) werden de pups enkele keren per dag bijgevoerd. Waren allemaal grote en dikke pups.[quote]
Broodfokkers doen dat vaak. Puppenkopers zien namelijk wel de dikke buik, maar niet de schirielige pootjes die eronder zitten en denken dan dat de pups 'gezond' zijn. :mrgreen:
Routinematig brinta voeren is niet goed voor pups - en al helemaal niet wanneer ze nog melk drinken bij de moeder. Hun spijsvertering is niet in staat om lichaamsvreemde eiwitten te verteren en te benutten. Gevolg is, dat er altijd zo'n gistend diarreeluchtje om dergelijke pups hangt.
James zo snel mogelijk overschakelen op BARF. :ok:
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het wordt nog heel vaak gedaan, Buffy heeft ook nog Brinta gehad, afgewisseld met Rodi. Was ook een wat oudere fokker en als die het altijd zo hebben gedaan dan blijven die het vaak zo doen :wink: Ik heb zelfs wel gehoord van fokkers die de nieuwe pupeigenaren nog aanraden een maaltijd Brinta te geven in het begin.

Anne
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ennath schreef: En zogende pups bijvoeren..... tja er heerst nu eenmaal het beeld dat je teven met een groter nest moet helpen met voeden omdat anders de pups te weinig voeding krijgen. Is misschien ook een tikje ouderwets.
Ik kwam het in ieder geval wel regelmatig tegen.
Ik denk niet dat je de pups moet bijvoeren, omdat ze anders te weinig voer krijgen, maar wel om de moederhond een beetje te sparen :wink: . Voorbeeldje, Bente had een keer een nestje van 5 pups, waarvan er op de leeftijd van 8 weken 4 gemiddeld 4 kilo waren en eentje 2 kilo. Zelf woog de moederhond 12 kilo. Een hondje van 12 kilo kan lijkt mij geen 18 kilo pups voeren.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wandor en Yindra kregen als pup ook brinta bij de fokker. Bij wandor hebben we dat nog even doorgegeven toen we hem hadden, gecombineerd met brokken van de fokker, maar na ongeveer drie weken brokken zijn we overgegaan op vers.

Bij Yindra zijn we direct overgegaan op kvv toen we haar kregen, ze heeft dus ook geen brinta meer gehad.

Ik denk dat brinta niet nodig is en inderdaad gewoon ouderwets is, de fokker van wandor en yindra is de 70 al gepasseerd dus die is nog van de oude stempel :mrgreen:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

de calcium en fosfor verhouding in brinta is niet goed , nutrix rijstebloempap is beter.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

jip007 schreef:de calcium en fosfor verhouding in brinta is niet goed , nutrix rijstebloempap is beter.
Ik vind het ook nogal een aanslag op die puppendarmen. Baby's krijgen ook pas na het jaar Brinta en ze beginnen met rijstebloem.

Anne
Jorda
Actief

voer

Ongelezen bericht door Jorda »

Toen mijn honden puppies waren kregen ze naast de voeding ook lammerenmelk met rijstenbloem. Hat zal geen onwijze voedingswaarde hebben, maar ze vonden het erg lekker en een lekker warm buikje voor het slapen gaan, hahaha. Ik geef het nu ook nog af en toen gewoon omdat ze het lekker vinden.

Greetz van Jorda.
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik had nu een lastig nest en daarmee ben ik dus niet met KVV begonnen maar met pup-melk en nutrix en dat gaat super.
Maar afspenen is tot 6 weken en daarna kunnen ze vers/kvv of voor de brokliefhebber brokken.

gr. Maria
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ook hier gaan de pups straks brinta krijgen geweekt met puppymelk.

van de 5 maaltijden gaat er 1 brinta worden, 1x rodi vlees, 2x geweekte starterbrokjes en 1 maal beetje pedigree pal puppyblik.

dit om de pups van huis uit al te laten wennen aan verschillende soorten eten, immers bij de nieuwe baasjes zullen ze vaak niet hetzelfde blijven eten als dat ze hier krijgen.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

mijn puppen hebben helemaal geen brinta gehad,
ze kregen puppenmelk en vanaf 3 weken rodi en geweekte puppiebrokken
en vanaf 5 weken 4x per dag op vaste tijden rodi en puppiebrokken (niet meer geweekt) en soms ook nog een slokje melk bij moeders.
ze zijn afgelopen zaterdag de deur uitgegaan en eten nu 3x per dag op vaste tijden rodi en/of puppiebrokken dat laat ik de baasjes zelf uitzoeken wat ze het liefst voeren.
Groetjes Patries
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Op de voedingslijstjes die ik mee kreeg bij mijn eerste puppy's stond als laatste voeding ook brinta. En verder vlees, groente en bruinbrood met een lepeltje gistocal.
Dat is een tijd geleden en vanuit nu bekeken nogal ouderwets.
Maar ze zijn er prima groot mee geworden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Onze AmStaff kreeg het ook, hadden idd ook een voedingslijstje gekregen van de fokker en dit aangehouden.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

het nestje bouviers wat ik 9 jaar geleden gefokt heb kreeg ook brinta vanaf de 3e week tot de 5e afgewisseld met puppiebrokken maar vanaf 5 weken alleen nog maar puppiebrokken in de bouvierkennel waar ik gewerkt heb kregen ook alle pups brinta en ze zijn er groot en sterk meegeworden maar bij het nestje havanezers heb ik het niet gedaan en dit ging ook prima.
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”