Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding teckel pup

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chant
Zeer actief

voeding teckel pup

Ongelezen bericht door chant »

Wij krijgen over 3 weekjes een klein teckeltje van 10 weekjes.
OVer de voeding hebben we nog niet echt nagedacht. heeft iemand misschien suggesties over wat we het beste kunnen geven en hoeveel?

Bedantk alvast :)
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: voeding teckel pup

Ongelezen bericht door EstherK »

chant schreef:Wij krijgen over 3 weekjes een klein teckeltje van 10 weekjes.
OVer de voeding hebben we nog niet echt nagedacht. heeft iemand misschien suggesties over wat we het beste kunnen geven en hoeveel?

Weet je al wel of je brokken, diepvriesversvoeding of vers wil geven?
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

in ieder geval brokken. en waarschijnlijk af en toe vers, of is dit niet verstandig?
Hebben ook een kitten die hele dag door brokjes tot zijn beschikking heeft en smorgens natvoer krijgt. is zoiets ook voor een puppy verstandig?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Als je met natvoer blikvoer bedoelt: dat vind ik niet verstandig. Volgens mij is het niet goed voor het gebit van de hond.

Onze pup geven we farmfood brokken gecombineerd met complete voeding van Rodi en Smuldier. Dat is diepvriesversvlees. Rodi en Smuldier zijn verkrijgbaar bij veel supermarkten.
Onze volwassen hond krijgt overigens precies hetzelfde. :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

er staan hier ontzettend veel voedingstopics
ook wat mensen hier voeren
dus lekker lezen en je eigen conclusie trekken :ok:
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Ik ben door blijven voeren met wat ze bij de fokker ook kreeg, de Dachshund Junior brokjes van Royal Canin, Nina vindt ze in ieder geval erg lekker en ze zit mooi in de vacht en poept goed, dus bij 10 maanden stappen we dan ook gewoon over naar Dachshund Adult voer hiervan.

Je zult zien dat een klein teckelpupje nog best erg moeite heeft met grote brokjes/koekjes!

De hoeveelheid, tja ik weet natuurlijk niet wat de pup nu aan eten krijgt, misschien kan je dat navragen?
maar ik vind de hoeveelheden die Royal canin op de verpakkingen zet wel erg veel, toen Nina net bij ons was hebben we op advies van fokker 50 gram per dag gegeven (dus niet per keer!) en dat eet ze nu nog, maar ik heb ook maar een kleine teckel, een standaard zal al gauw meer nodig hebben neem ik aan.

Maar ieder hondje is verschillend, wat ik ook al zei in teckeltopic, misschien kun je wat puppakketten aanvragen bij fabrikanten? Gewoon mailen naar een mailadres voor consumenten en je krijgt echt van alles toegestuurd.
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Scence is nu 9 weken (langhaar dwergteckel) en ze eet nu afgewisseld carnibest, bibi, AHV en Rodi (CB het meest, Bibi iets minder en zo verder)
Ze krijgt 50 tot 75 gram (afhankelijk van de mate van inspanning) van CB en BIBI, AHV heeft ze nog niet op en Rodi vond ze niet zo lekker. Ook krijgt ze 2 keer per week een beetje kip of parelhoen erbij (vleesbot) Dan krijgt ze op die dag maar 20 gram KVV en 30 tot 40 gram parelhoen/kip. Ze doet wel lang over de vleesbotjes daarom zetten we haar nog niet helemaal over, maar ze verteerd het al erg goed en het knagen gaat ook steeds beter. Ze doet nu over een stukje kippennek van 35 gram tussen de 10 en 15 minuten en over een paar parelhoen ribbetjes ook zoiets.

Scence kreeg de eerste 3 dagen hetzelfde als bij de fokker Daschund junior en Rodi, maar dat at ze zo slecht en ze ging stukjes stelen van Xena dus nu hebben we maar een wat gevarieerder menu. overigens vinds ze CB en bibi véél lekkerder dan rodi, maar de vleesbotjes zijn een echte traktatie voor haar. :cheer:
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: voeding teckel pup

Ongelezen bericht door Eef »

chant schreef:Wij krijgen over 3 weekjes een klein teckeltje van 10 weekjes.

Die van mij hebben van pup af aan vers gekregen. Ze vonden (vinden) het heerlijk en zijn er mooi en gelijkmatig van gegroeid. Nu krijgen ze barf en genieten ook hier volop van. Ze zitten ook (al zeg ik het zelf :pffff: :wink: ) hartstikke goed in de vacht.

Er zijn diverse meningen over wat je het beste kunt geven, ieder zo zijn eigen mening. Je kunt het best je erin verdiepen, evt google het voor jezelf en lees de informatie, zodat je voor jezelf een goede beslissing kunt nemen wat jij wilt voeren.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

In ieder geval starten met dezelfde brokken die de fokker ook geeft.
Bakje niet de hele dag laten staan zoals bij de kitten.
En het bakje van de kitten op een plaats zetten waar de pup niet bij kan :mrgreen: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”