Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Specific met varken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Specific met varken

Ongelezen bericht door EstherK »

Specific schrijft op hun site:
SPECIFIC (dieet)voedingen worden uitsluitend via de dierenartsen verkocht, omdat wij geloven dat zij u het beste voedingadvies kunnen geven.
:mrgreen:

Iemand op een ander forum schreef dat hun pup Specific krijgt. Ik had daar nog nooit van gehoord dus ging ff op de site van specific neuzen.
Nu lees ik bij de ingridienten van het voer regelmatig dat er gehydrolyseerd varkenseiwit inzit en in sommige producten zit zelfs varkensvlees.

Verder zit in geen van de droge brokken vleesmeel. Er zit vismeel in en uiteraard gehydrolyseerd varkenseiwit . :denken:

Iemand goede ervaringen met deze brokken voor een (gezonde) pup?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Specific is vrij duur, hoewel niet veel in prijs verschillend van eucanuba o.i.d.
Rana heeft het jaren gegeten.
Maar dat was vooral omdat ze behoorlijke darmproblemen had als pup en jonge hond. Mede daardoor was ze broodmager.
Op zich prima voer hoor :ok:

Ik ben sinds kort over gegaan op ander voer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Varkensvlees is in principe prima hoor, niks mis mee. En zolang het verhit is geweest, zoals in brokken, dan is het ook niet meer 'potentieel gevaarlijk' ivm de ziekte van Aujezski. Die mais vind ik eerder storend.

Dat dierenartsen het beste voedingsadvies kunnen geven betwijfel ik, maar verkopers in dierenwinkels vaak ook niet... Het is een kwestie van uitproberen hoe je hond het er op doet. Ik vind in dit geval het belangrijker of er geen chemische antioxidanten in de brok zitten en goedkope troepvulling zoals mais of graan, zoals in de puppybrokken van Specific:

SPECIFIC® Puppy Large & Giant Breed is de optimale voeding voor uw pup van een groot of reuzenras.

Ingrediënten:

Rijst, tarwe, vismeel, maïseiwit, dierlijk vet, gehydrolyseerd varkenseiwit, gist, mineralen,

eieren, cellulosepoeder, vitaminen, zonnenbloemolie, plantago psyllium husk, L-carnitine

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”