Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kunstof voerbak niet goed ??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

kunstof voerbak niet goed ??

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik lees net op de website van Prins een stukje waar in staat dat je geen kunstof voer en drinkbak moet gebruiken...Wat er niet bij staat is waarom niet... Is er hier iemand die dat weet ?? Zou het met bacterien te maken kunnen hebben ofzo ( die in dat plastic blijven zitten ??). Ik heb al jaren lang kunstof bakken, en heb trouwens een tijdje terug net weer nieuwe gekocht voor Gizmo... :roll:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

HMm mij lijkt het gewoon kunnen wij hebebn zelf ijzeren bakken en dat vind ik wel fijner. Als je de kunstof voerbakken te vaak in de vaatwasser doet dan gaat de beschermlaag eraf en misschien kan dat tussen het eten komen te zitten ofzo?
Ik heb eigenlijk geen idee maar bij de kunstof bakken die wij ergens anders voor gebruiken gaat de laag er weel vanaf!!
Verder weet ik het niet :roll:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik gebruik al jaren kunststof bakken.
Ik was ze alleen niet af in de vaatwasser.
Kokend water er overheen, afdrogen en klaar :ok:

Waarom die bakken slecht zouden zijn is mij een raadsel :denken:
Verkopen ze die soms niet? :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben metalen en kunstofbakken en we gebruiken ze zoals het uitkomt. Ik was ze gewoon af met heet water en dreft. :|
Geen idee wat daar slecht aan kan zijn eerlijk gezegd :19:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het enige wat ik kan bedenken is dat kunststof op den duur iets poreuze wordt en dus meer vuil en bacterien zal vast houden.
Maar mijn honden leven al jaren uit kunststof bakken waar zelfs nog de puppietand beetjes van Toby in staan, dus absoluut bacterie absorbeerders. En ze krijgen er niets van. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

misschien omdat sommige honden nogal wild eten en met de tanden over het plastic/kunststof schrapen ofzo???
geeeen idee hoor hahaha
ik gebruik stenen bakken
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wij gebruiken zelf rvs bakken.

Ik kan me voorstellen dat plastic bakken wat minder hygienisch zouden kunnen zijn, maar ik denk niet dat honden daar erg veel last van zullen hebben...
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Een van mijn vorige honden leek allergisch voor kunststof voerbakken. Ze kreeg allemaal wratachtige pukkels rond haar bek en volgens de dierenarts kon het door de voerbak komen. Ik heb roestvrijstalen gekocht en het ging over. Misschien toeval, maar misschien kwam het inderdaad door de kunststof bak.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:Een van mijn vorige honden leek allergisch voor kunststof voerbakken. Ze kreeg allemaal wratachtige pukkels rond haar bek en volgens de dierenarts kon het door de voerbak komen. Ik heb roestvrijstalen gekocht en het ging over. Misschien toeval, maar misschien kwam het inderdaad door de kunststof bak.
Dit heb ik ook al wel eens andersom gehoord. Een dober had last van pukkels rond de bek, de mensen hebben toen hun kunststof voerbak ingewisseld voor een rvs bak en weg waren de pukkels.

Geen enkele hond is hetzelfde en het kan natuurlijk zijn dat ze allergisch reageren op een bepaald product. Maar ik denk dat het bij helemaal gezonde honden met goede weerstand niet zo veel uitmaakt of je kunststof of rvs gebruikt.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij hebben alleen maar rvs bakken, veel makkelijker schoon te houden :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:wij hebben alleen maar rvs bakken, veel makkelijker schoon te houden :wink:
Ik heb met kunststofbakken geen ervaring, wij hebben altijd rvs gebruikt en daar ben ik ook erg tevreden over, wordt inderdaad goed schoon!
samson10
Actief

Ongelezen bericht door samson10 »

Eef schreef:
Belle schreef:Een van mijn vorige honden leek allergisch voor kunststof voerbakken. Ze kreeg allemaal wratachtige pukkels rond haar bek en volgens de dierenarts kon het door de voerbak komen. Ik heb roestvrijstalen gekocht en het ging over. Misschien toeval, maar misschien kwam het inderdaad door de kunststof bak.
Dit heb ik ook al wel eens andersom gehoord. Een dober had last van pukkels rond de bek, de mensen hebben toen hun kunststof voerbak ingewisseld voor een rvs bak en weg waren de pukkels.

Geen enkele hond is hetzelfde en het kan natuurlijk zijn dat ze allergisch reageren op een bepaald product. Maar ik denk dat het bij helemaal gezonde honden met goede weerstand niet zo veel uitmaakt of je kunststof of rvs gebruikt.
Volgens mij zeggen jullie hetzelfde :mrgreen:

Wij hebben rvs bakken
Gr Hester
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007

Your dog loves you.When nobody else does.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Hier eten ze van porselein met een gouden randje.
Als alles vies is nemen ze ook genoegen met RVS.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb graag dat mijn honden gewend blijven aan de heersende bacterietjes.
Het water zit in de kunsstof bak (of uit de plee, of uit het ornament in de tuin). Ze doen heel zelden mee aan heersende kennelhoest-golven, net zoals wij niet meedoen aan de griepgolven.
Misschien doen we ergens iets wel goed :19:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Uit de plee, Marion :N: .
Vóór of na het doortrekken?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Hier ook gewoon kunstof bakken om de Duck in te doen, 1 van die bakken is ondertussen zo'n 25 jaar oud en nog zo goed als nieuw. En nooit geen problemen mee gehad. Voor de brokken zijn het RVS bakken.
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

De reden dat kunststof wordt afgeraden is volgens mij inderdaad simpelweg dat er toch altijd krassen in komen waar wat etensresten in achterblijven. Als je iets als vlees geeft kunnen daar toch flink wat bacterien in komen. Meestal zal je hond daar geen last van hebben (overdreven hygiene is ook niet nodig), maar als je pecht hebt zit er net de verkeerde.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Inge O schreef:
Palmuk schreef:De reden dat kunststof wordt afgeraden is volgens mij inderdaad simpelweg dat er toch altijd krassen in komen waar wat etensresten in achterblijven. Als je iets als vlees geeft kunnen daar toch flink wat bacterien in komen. Meestal zal je hond daar geen last van hebben (overdreven hygiene is ook niet nodig), maar als je pecht hebt zit er net de verkeerde.
en wetende dat te weinig weerstand meer kwaad doet dan teveel bacteriën neem ik graag dat risico :wink: .

of hoe dacht je dat aaseters (waaronder ook honden) hun half vergane prooien kiemvrij maken?
Scheutje Dreft...? :idea:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”