Ik had haar nu sinds 3 weken op minder Carnibest gezet, namelijk 120 gram per dag, dat is 20 gram minder dan het minimum wat op de Carnibest rol aangegeven staat. Volgens de verpakking moet ze namelijk minstens 140 gram per dag krijgen. Ik heb het toen dus verminderd tot wat ze zou moeten krijgen als ze 6 kilo zou wegen i.p.v. 7. Ze was alleen nog niets afgevallen, zelfs 2 ons aangekomen weer
Ik las hier afgelopen week over groenten toevoegen aan het eten en dat heb ik de laatste dagen ook gedaan. Ik heb verschillende groenten gemixt en dit ingevroren, daarvan doe ik nu steeds ongeveer 3 eetlepels bij haar vlees (wel ontdooid natuurlijk). Het vlees heb ik geminderd, ze krijgt nu 2x40 gram vlees met groente. Dat is dus maar tweederde van wat ze eerst kreeg aan vlees, maar ik geef er dus wel groentenmix bij en daar zit ook fruit in, dus ook fruitsuikers en ik had begrepen dat die ook meetellen.
Maar wat ik me nu afvroeg: Krijgt ze zo wel alle voedingsstoffen binnen? Ik neem aan dat er niet voor niets richtlijnen op de Carnibest staan. Ik wil haar natuurlijk wel verantwoord doen afvallen. Ik las dat er ook een dieetvariant van Carnibest is. Mag je daarvan dan wel de normale portie geven, terwijl ze dan wel afvallen? Ze krijgt overigens ook al meer beweging.