Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dieetvraag (Carnibest)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Dieetvraag (Carnibest)

Ongelezen bericht door Yunyah »

Suus moet op dieet. Ik ben sinds een tijdje overgestapt op Carnibest en blijkbaar is dit gemakkelijker dikmakend dan Rodi, want mevrouw is nu bijna een kilo te zwaar (nu 7,5 en ze moet tussen de 6 en 7). Ik gaf van Carnibest aanvankelijk dezelfde hoeveelheid als van de Rodi, ongeveer 150 gram per dag. Dat was 's morgens een halve Rodi en 's avonds een hele. Hier heeft ze het anderhalf jaar prima op gedaan, ze kwam niet aan. Maar met 150 gram Carnibest per dag is het er langzaamaan toch aangekomen. Ze krijgt niet meer (juist minder) snacks dus daar ligt het niet aan.
Ik had haar nu sinds 3 weken op minder Carnibest gezet, namelijk 120 gram per dag, dat is 20 gram minder dan het minimum wat op de Carnibest rol aangegeven staat. Volgens de verpakking moet ze namelijk minstens 140 gram per dag krijgen. Ik heb het toen dus verminderd tot wat ze zou moeten krijgen als ze 6 kilo zou wegen i.p.v. 7. Ze was alleen nog niets afgevallen, zelfs 2 ons aangekomen weer :boos:

Ik las hier afgelopen week over groenten toevoegen aan het eten en dat heb ik de laatste dagen ook gedaan. Ik heb verschillende groenten gemixt en dit ingevroren, daarvan doe ik nu steeds ongeveer 3 eetlepels bij haar vlees (wel ontdooid natuurlijk). Het vlees heb ik geminderd, ze krijgt nu 2x40 gram vlees met groente. Dat is dus maar tweederde van wat ze eerst kreeg aan vlees, maar ik geef er dus wel groentenmix bij en daar zit ook fruit in, dus ook fruitsuikers en ik had begrepen dat die ook meetellen.

Maar wat ik me nu afvroeg: Krijgt ze zo wel alle voedingsstoffen binnen? Ik neem aan dat er niet voor niets richtlijnen op de Carnibest staan. Ik wil haar natuurlijk wel verantwoord doen afvallen. Ik las dat er ook een dieetvariant van Carnibest is. Mag je daarvan dan wel de normale portie geven, terwijl ze dan wel afvallen? Ze krijgt overigens ook al meer beweging.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je hoeft niet bang te zijn voor tekorten, want ze krijgt een complete voeding (Carnibest) alleen wat minder. Dus de ingredienten blijven hetzelfde alleen iets minder.
En het klopt dat Carnibest zwaarder is en je daar minder van nodig hebt dan van Rodi. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”