Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glucosemine/chondroïtine
Moderator: moderatorteam
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Glucosemine/chondroïtine
Regelmatig lees ik dat honden met artrose een supplement krijgen van glucosemine met chondroïtine.
Bij Donna is er gisteren lichte artrose in haar polsjes en teentjes van de voorpoten geconstateerd. Ook zij heeft glucosemine met chondroïtine voorgeschreven gekregen met daarnaast nog homeopatische druppeltjes die specifiek op artrose in de teentjes werkt.
Hoe lang duurt het voordat je resultaat gaat zien van de glucosemine/chondroïtine en wie kan me vertellen in welke opzichten jullie verschil hebben gezien na de start met dit supplement.
Zijn jullie dan tussentijds wel eens gestopt en welke verschijnselen vielen dan weer als eerste op?
Bij voorkeur zou ik ervaringen willen lezen van mensen die er geen pijnstilling bij geven, want dat krijgt Donna ook niet.
Bij Donna is er gisteren lichte artrose in haar polsjes en teentjes van de voorpoten geconstateerd. Ook zij heeft glucosemine met chondroïtine voorgeschreven gekregen met daarnaast nog homeopatische druppeltjes die specifiek op artrose in de teentjes werkt.
Hoe lang duurt het voordat je resultaat gaat zien van de glucosemine/chondroïtine en wie kan me vertellen in welke opzichten jullie verschil hebben gezien na de start met dit supplement.
Zijn jullie dan tussentijds wel eens gestopt en welke verschijnselen vielen dan weer als eerste op?
Bij voorkeur zou ik ervaringen willen lezen van mensen die er geen pijnstilling bij geven, want dat krijgt Donna ook niet.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
GuardianAngel
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
Ik gebruik Gl/Ch zelf omdat ik reuma heb en heb er na lange tijd in gebruik er wel baat bij. Ik heb het ook een tijd aan mijn oudste hond gegeven (versleten knie en rug) maar zag niet veel verbetering, ik ben nu over gegaan op de chinese kruiden en moet zeggen dat dit perfect werkt.
A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
De orthopeed waar Dante onder behandeling is vind Glucosamine-prepararaten goed voor de economie
Hij is van mening dat je beter geregeld een vers bot aan je hond kan geven.
(Hij is wel iemand met eigenzinnige meningen
)
Maar ik hoor hier op het forum vaak dat honden er baat bij hebben. Ik geef nu dus verse botten..
(Hij is wel iemand met eigenzinnige meningen
Maar ik hoor hier op het forum vaak dat honden er baat bij hebben. Ik geef nu dus verse botten..
Gr. Marijke

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
We hebben eerst Primeval aan Kaya gegeven en zagen eigenlijk geen resultaat hiervan. Toen zijn we overgegaan op Glucobest en in eerste instantie (na een week of twee) zagen we wel wat verbetering, maar dat bleek echt heel tijdelijk te zijn.
Nu geven we alweer een hele tijd, ik denk zo'n 1.5 jaar, Glucosamine Complex van de Groene Os en daar zagen we het beste resultaat bij.
Resultaat wat inhoudt, dat Kaya veel minder stram opstaat en veel soepeler loopt. Sinds een maand of 8 zijn we overgestapt op de 'Speciale' uitvoering met daarbij nog apart Teunisbloemolie, dit omdat Kaya ook HD bleek te hebben en dit dan geadviseerd wordt door de Groene Os. Ook hierbij prima resultaten.
Heel af en toe krijgt ze pijnstilling, maar meestal is dat omdat ze dan overbelast is (toch even achter die stok of bal aan of te gek/wild gedaan), maar dat zijn echte korte periodes van een paar dagen per jaar.
Kaya heeft dus ED + HD en in 3 poten behoorlijke artrose.
Nu geven we alweer een hele tijd, ik denk zo'n 1.5 jaar, Glucosamine Complex van de Groene Os en daar zagen we het beste resultaat bij.
Resultaat wat inhoudt, dat Kaya veel minder stram opstaat en veel soepeler loopt. Sinds een maand of 8 zijn we overgestapt op de 'Speciale' uitvoering met daarbij nog apart Teunisbloemolie, dit omdat Kaya ook HD bleek te hebben en dit dan geadviseerd wordt door de Groene Os. Ook hierbij prima resultaten.
Heel af en toe krijgt ze pijnstilling, maar meestal is dat omdat ze dan overbelast is (toch even achter die stok of bal aan of te gek/wild gedaan), maar dat zijn echte korte periodes van een paar dagen per jaar.
Kaya heeft dus ED + HD en in 3 poten behoorlijke artrose.
-
Golden Stanley
Monique, ik heb het daar toen met die Leida over gehad. Zij raadt aan te ondersteunen met Primeval. Dat schijnt de juiste bouwstoffen voor het skelet te bevatten en veel huisdieren, ook paarden, reageren daar erg goed op volgens haar.
Ik weet niet of ze dit bedoelt.
http://www.toedelss.com/assets/s2dmain. ... dae5f.html
Ik weet niet of ze dit bedoelt.
http://www.toedelss.com/assets/s2dmain. ... dae5f.html
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 17 jul 2007 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
De orthopeed van Kaya was er ook niet enthousiast over, maar ik merk toch echt goed verschilMoon schreef:De orthopeed waar Dante onder behandeling is vind Glucosamine-prepararaten goed voor de economie![]()
(Hij is wel iemand met eigenzinnige meningen)
Overigens wordt het door de reuma-stichting (voor mensen uiteraard) toch echt wel aangeraden/ondersteund deze voedingssupplementen.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Wat hebben al die orthopeden toch? De orthopeed van Lana zei zelfs dat Arthroluxyl C (het voedingssupplement wat ik voor Lana altijd gebruikt heb) meer een placebo voor de baas was dan dat het zou helpen voor de hond...!? Ik ben in het totaal drie keer gestopt met het geven van Arthroluxyl C aan Lana en alle drie de keren had ze een enorme terugval in het bewegen. Op een gegeven moment had ik besloten haar het gewoon te blijven geven en ze deed het er echt super op.Caro. schreef:De orthopeed van Kaya was er ook niet enthousiast over, maar ik merk toch echt goed verschilMoon schreef:De orthopeed waar Dante onder behandeling is vind Glucosamine-prepararaten goed voor de economie![]()
(Hij is wel iemand met eigenzinnige meningen)
Overigens wordt het door de reuma-stichting (voor mensen uiteraard) toch echt wel aangeraden/ondersteund deze voedingssupplementen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de reacties.
Mijn dierenarts zei dat er vooropgesteld geen wetenschappelijke bewijzen zijn dat het supplement ook echt werkt, maar omdat er positieve resultaten geboekt zijn wil hij het toch uitproberen. Het maakt volgens hem dan eigenlijk niet zoveel uit welke glucosemine/chondroïtine je neemt.
Ik had het er nog over dat ik toch wel goede resultaten lees van de Groene Os. Hij zei dat het verschil alleen zit in de hoeveelheid die een fabrikant inkoopt. De Groene Os bijvoorbeeld, neemt als fabrikant van dit supplement minder af dan een groot commercieel bedrijf als het Kruitvat en glucosemine/chondroïtine is en blijft glucosemine/chondroïtine, daar zit geen verschil in.
Zou het verschil dat zitten in dosering?
Mijn dierenarts zei dat er vooropgesteld geen wetenschappelijke bewijzen zijn dat het supplement ook echt werkt, maar omdat er positieve resultaten geboekt zijn wil hij het toch uitproberen. Het maakt volgens hem dan eigenlijk niet zoveel uit welke glucosemine/chondroïtine je neemt.
Ik had het er nog over dat ik toch wel goede resultaten lees van de Groene Os. Hij zei dat het verschil alleen zit in de hoeveelheid die een fabrikant inkoopt. De Groene Os bijvoorbeeld, neemt als fabrikant van dit supplement minder af dan een groot commercieel bedrijf als het Kruitvat en glucosemine/chondroïtine is en blijft glucosemine/chondroïtine, daar zit geen verschil in.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
:N: Ik citeer alleen wat hij zegt
. Het is iemand met een zeer geprononceerde mening
. Maar aan de andere kant zie ik hier vaak andere verhalen
. Dante heeft geen arthrose maar wel spondylose vandaar dat ik het aan hem vroeg. Bij mijn dierenhandel vertelden ze dat ze een lezing hadden gehad van een of andere professor (
) en die vertelde weer dat het toedienen van deze suplementen zou maken dat het lichaam zelf de stoffen minder aan zou maken
Af en toe word ik gék van al die informatie 
Gr. Marijke

-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het verschil zit 'm ook in de hoeveelheden glucosamine en chondroitine ieder merk in zijn supplement stopt, want daar zitten ook hele grote verschillen in. En dan heb je ook nog merken die, naast de glucosamine en chondroitine, ook Vitamine C en MSM (een natuurlijke pijnstiller) in het supplement stoppen.MoniqueDM schreef: Ik had het er nog over dat ik toch wel goede resultaten lees van de Groene Os. Hij zei dat het verschil alleen zit in de hoeveelheid die een fabrikant inkoopt. De Groene Os bijvoorbeeld, neemt als fabrikant van dit supplement minder af dan een groot commercieel bedrijf als het Kruitvat en glucosemine/chondroïtine is en blijft glucosemine/chondroïtine, daar zit geen verschil in.
Groetjes, Karen
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar helaas had ik het een beetje krom omschrevenScooby schreef:Het verschil zit 'm ook in de hoeveelheden glucosamine en chondroitine ieder merk in zijn supplement stopt, want daar zitten ook hele grote verschillen in.MoniqueDM schreef: Ik had het er nog over dat ik toch wel goede resultaten lees van de Groene Os. Hij zei dat het verschil alleen zit in de hoeveelheid die een fabrikant inkoopt. De Groene Os bijvoorbeeld, neemt als fabrikant van dit supplement minder af dan een groot commercieel bedrijf als het Kruitvat en glucosemine/chondroïtine is en blijft glucosemine/chondroïtine, daar zit geen verschil in.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
MoniqueDM schreef:Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook, maar helaas had ik het een beetje krom omschrevenScooby schreef:Het verschil zit 'm ook in de hoeveelheden glucosamine en chondroitine ieder merk in zijn supplement stopt, want daar zitten ook hele grote verschillen in.MoniqueDM schreef: Ik had het er nog over dat ik toch wel goede resultaten lees van de Groene Os. Hij zei dat het verschil alleen zit in de hoeveelheid die een fabrikant inkoopt. De Groene Os bijvoorbeeld, neemt als fabrikant van dit supplement minder af dan een groot commercieel bedrijf als het Kruitvat en glucosemine/chondroïtine is en blijft glucosemine/chondroïtine, daar zit geen verschil in.
Zou het verschil dat zitten in dosering?.
Groetjes, Karen
-
MoniqueDM
- Zeer actief
De capsules die ik nu heb zijn van Cosequin DS. Deze bevatten een dubbele dosering en die dient om zeg maar een "boost" te geven. Ze zijn ook schreeuwend duur: bijna 70 euries voor 120 stuks. Daar doe ik dus maar 40 dagen mee
.
Daarna moet ik dus zoeken naar een ander merk.
Ik zal even de hoeveelheden even opsommen, misschien willen jullie dit ook doen om een vergelijk te hebben.
In Consequin zit:
Glucosamine HCl 99%............................500 mg. per capsule
Sodium chondroïtine sulfate 95%..........400 mg. per capsule
Mangaan................................................6,4 mg. per capsule
Donna moet 's-ochtends 2 capsules en 's-avonds 1 capsule.
Daarna moet ik dus zoeken naar een ander merk.
Ik zal even de hoeveelheden even opsommen, misschien willen jullie dit ook doen om een vergelijk te hebben.
In Consequin zit:

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik heb het een hele tijd gegeven (eerst een of andere drogisterij-merk en later Glucosamine-complex speciaal van de Groene Os + Teunisbloem-olie) en heb eigenlijk niet echt hele spectaculaire voortuigang gezien. Maar ik denk ook dat 't te maken heeft met het feit dat mijn hond Billy naast artrose ook een kapotte knie had. En sinds hij daar aan geopereerd is loopt hij sowieso stukken beter.
Ik geef op het moment alleen nog Rhus tox (druppels) en Duivelsklauw (capsules). Of deze supplementen echt helpen/werken? Tja, ik weet het niet. Het gaat op het moment wel heel goed...
Ik geef op het moment alleen nog Rhus tox (druppels) en Duivelsklauw (capsules). Of deze supplementen echt helpen/werken? Tja, ik weet het niet. Het gaat op het moment wel heel goed...
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Joep krijgt Glucosamine van AmiQure en na 4 weken al resultaten. Joep krijgt het in verband met het radius curvus syndroom in zijn voorpoten. Voorheen sjokte hij, liep traag,was ongeinteresseerd, snel moe. Na vier weken rende hij me voor het eerst van zijn leven voorbij
Een dag om nooit te vergeten! Hij krijgt het nog steeds. Ik ben nooit tussendoor gestopt. Zoalng hij het er zo goed op doet zie ik daar geen reden toe. Hij is veel allerter, speelt heel soms weer met andere honden, loopt veel makkelijker langere afstanden zonder te gaan manken.
In een jaar tijd waren zijn voorpootjes wel wat achteruit gegaan maar hij functioneert gelukkig nog zo goed op de glucosamine dat pijnstilling voorlopig nog niet aan de orde is. Ook staat er op zolder een wandelwagentje te wachten voor het moment dat hij de lange middagwandeling minder goed gaat redden maar dat hebben we nog niet nodig gelukkig! Nee Joep doet het er voor alsnog goed op en daar ben ik blij om.
In een jaar tijd waren zijn voorpootjes wel wat achteruit gegaan maar hij functioneert gelukkig nog zo goed op de glucosamine dat pijnstilling voorlopig nog niet aan de orde is. Ook staat er op zolder een wandelwagentje te wachten voor het moment dat hij de lange middagwandeling minder goed gaat redden maar dat hebben we nog niet nodig gelukkig! Nee Joep doet het er voor alsnog goed op en daar ben ik blij om.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
www.glucosamine.com
Hier hebben zowel de baas als de (overleden) hond baat bij gehad; goede prijs kwaliteits verhouding.
En vergeet niet dat het geen tovermiddel is, het is een supplement dus het voegt - in dit geval een lichaamseigen - stof toe die een goed effect kan hebben waardoor de artrose niet nog erger wordt dan het al is.
Ga voor die gluco-capsules/tabletten waar de minste (onnodige) toevoegingen in zitten want die betaal je alleen maar terwijl het uiteindelijk om de glucosamine gaat.
Hier hebben zowel de baas als de (overleden) hond baat bij gehad; goede prijs kwaliteits verhouding.
En vergeet niet dat het geen tovermiddel is, het is een supplement dus het voegt - in dit geval een lichaamseigen - stof toe die een goed effect kan hebben waardoor de artrose niet nog erger wordt dan het al is.
Ga voor die gluco-capsules/tabletten waar de minste (onnodige) toevoegingen in zitten want die betaal je alleen maar terwijl het uiteindelijk om de glucosamine gaat.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heb, na rondgelezen te hebben hier, met glucosamine van de Groene Os begonnen, ook de speciaal, mét succes.
Zeker bij Spike zie ik echt resultaat.
Die was 2x vrij kort op elkaar bij de fysio geweest, en écht er doorheen komen deed ze niet. Daarvoor altijd wel iedere keer.
Nu geef ik dit een paar weken en ik zie echt dat hij soepeler wordt, dat hij niet meer mank loopt als hij té gek gedaan heeft.
Dus ja, heel tevreden.
Ook Daisy geef ik het. Omdat ze nu 8 is, en ook wat strammer en stijver wordt. En ook zij lijkt er goed op te reageren, wel minder goed dan Spike, maar ze wordt wat soepeler.
Het schijnt dat in de speciaal ook nog iets pijnstilling zit? Dat vertelden ze mij.
Zeker bij Spike zie ik echt resultaat.
Die was 2x vrij kort op elkaar bij de fysio geweest, en écht er doorheen komen deed ze niet. Daarvoor altijd wel iedere keer.
Nu geef ik dit een paar weken en ik zie echt dat hij soepeler wordt, dat hij niet meer mank loopt als hij té gek gedaan heeft.
Dus ja, heel tevreden.
Ook Daisy geef ik het. Omdat ze nu 8 is, en ook wat strammer en stijver wordt. En ook zij lijkt er goed op te reageren, wel minder goed dan Spike, maar ze wordt wat soepeler.
Het schijnt dat in de speciaal ook nog iets pijnstilling zit? Dat vertelden ze mij.
-
Marion.
- Rami
- Zeer actief
Glucosamine Complex Speciaal bestaat uit diverse aminozuren, mineralen, vitaminen en kruiden. Zo zit er o.a. Boswellia serrata in. Die plant zou idd - naast dat het onstekingremmend is - ook een licht pijnstillende werking hebben.Daisy@ schreef:
Laatst gewijzigd door Rami op 18 jul 2007 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
Wel goed om te horen trouwens dat er toch zulke goede ervaringen zijn met Glucosamine Complex Speciaal van de Groene Os.
Misschien heb ik het te lang gebruikt (iets van een jaar, denk ik).
Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je i.v.m. het zelfherstellend vermogen soms moet stoppen met bepaalde supplementen om er na een tijdje weer mee te beginnen.
Misschien heb ik het te lang gebruikt (iets van een jaar, denk ik).
Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je i.v.m. het zelfherstellend vermogen soms moet stoppen met bepaalde supplementen om er na een tijdje weer mee te beginnen.
-
Marion.
Bij Saar is er het idee van dat kleine beetje artrose wat te zien was op de foto. Vandaar eerst de Rymadil, in combinatie met de glucosamine.Rami schreef:Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je i.v.m. het zelfherstellend vermogen soms moet stoppen met bepaalde supplementen om er na een tijdje weer mee te beginnen.
Rymadil is helemaal over, al wéken. En de glucosamine is ook al een tijdje niet meer. Dat beetje artrose zit er nog steeds, denk ik. Maar dat heeft toen niet die kreupelheid veroorzaakt, denk ik. (haha, lijk wel een da).
Maar goed. Eigenlijk krijgt ze het al weken niet meer. Loopt nog steeds prima. Ondanks dat beetje artrose, blijkbaar
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dat weet ik toch meidMarion. schreef:Even kort (want Marion is boos, niet op jou hoor).
Ik ga je even PB-en, want ik wil graag je verhaal horen. Daarnaast wil ik vragen of jij de hoeveelheden Glucosemine/Chondroïtine wil nakijken.Marion. schreef:De glucosamine.com deed naar mijn idee niets. De pot poeder van de paardendrogist.nl (Groene Os?) werkte al na een paar dagen.
Je mag me morgen PB-en dan schrijf ik het hele verhaal op. Inclusief wel of geen pijnstillers

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ben nu net begonnen met gewrichten complex van Hond vitaal, eens kijken wat dat uitricht, ik kan me er nog niet bij neerleggen dat ik Baco nog niet zonder pijnstillers heb(dat zou capituleren betekenen) dus hier zit echt alles in
gisteren begonnen
dus nog even afwachten
http://www.hond-vitaal.nl/gewrichtenspe ... -1564.html
http://www.hond-vitaal.nl/gewrichtenspe ... -1564.html
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Je hoort ook positieve verhalen over gold dust, www.golddust.nl
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb laatst bij de Tuinen gluc/chondr & MSM complex gekocht:MoniqueDM schreef:
In Consequin zit:
De Tuinen eigen merk.
Per tablet:
Glucosamine sulfaat .............................500 mg
Chondroïtine sulfaat .............................400 mg
MSM (methyl sulfonyl Methaan) ............166,7 mg
60 tabletten voor ik dacht 19,95 €[/u]
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
ik gebruik voor Quireste de gl/ch van de etos!
Q is 7 jaar nu en vorig jaar is er spondylose ontdekt waardoor hij vreselijk stijf werd en niet meer zelf in de auto kon komen en veel moeite had om op de staan.
nu na een half jaar gebruik heeft hij tot nu toe nergens meer last van gehad.
hij loopt soepeltjes en kan weer zelf in de auto springen!
ik zal ook nog ff de hoeveelheid nakijken:
6 capsules zou gelijk staan aan 1200 mg glucosamine en 1200 mg chondroitine.
Q krijgt 1 capsule per dag en doet het daar tot nu toe prima op!
gebruik op dit moment geen pijnstillers voor hem. wel gebruikt tijdens de heftige opvlamming van de spondylose.
gr laura
Q is 7 jaar nu en vorig jaar is er spondylose ontdekt waardoor hij vreselijk stijf werd en niet meer zelf in de auto kon komen en veel moeite had om op de staan.
nu na een half jaar gebruik heeft hij tot nu toe nergens meer last van gehad.
hij loopt soepeltjes en kan weer zelf in de auto springen!
ik zal ook nog ff de hoeveelheid nakijken:
6 capsules zou gelijk staan aan 1200 mg glucosamine en 1200 mg chondroitine.
Q krijgt 1 capsule per dag en doet het daar tot nu toe prima op!
gebruik op dit moment geen pijnstillers voor hem. wel gebruikt tijdens de heftige opvlamming van de spondylose.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog een tipperdeflip van de dag... probeer naast de Glucosamine eens een goede, geconcentreerde, visolie! Wij (Puur Natuur), hebben sinds kort eentje van Doils waar redelijk veel orthopeden mee werken (is ontwikkeld door een Belgische orthopedisch chirurg) en horen eigenlijk veel goede berichten. Ikzelf zet het in voor Sophie haar immer terugkerende huidsores en ik ben zelf erg positief, maar ook op artrose heeft het een gunstige uitwerking...
www.doils.net
www.doils.net