Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen conditie voor een vers bot?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Geen conditie voor een vers bot?

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Twee en een halve week geleden, is Bono geopereerd aan een gescheurde kruisband. Voor die tijd liep hij ook al vijf weken korte stukjes aan de riem, na de operatie mocht hij tien dagen helemaal niet lopen en nu zijn we het lopen heel langzaam weer aan het opbouwen. Bono heeft op dit moment dus totaal geen conditie.
Opvallend genoeg heeft Bono nu ook helemaal geen interesse in een vers (koeien)bot. Normaal gesproken, moet ik zo'n vers bot na een uur echt weghalen, anders blijft Bono er aan knagen (het zijn dus geen 'eetbare' botten, maar meer de 'recreatie botten'). Nu likt hij er wat aan en gaat er verder naast liggen.
Van Levi weet ik dat zij, als zij een uur aan zo'n vers bot heeft liggen knagen, echt even moe is. Met dit warme weer moet ze dan echt even uithijgen. Het knagen aan zo'n bot kost dus duidelijk veel energie.
Zou het zo kunnen zijn dat Bono op dit moment de energie/conditie gewoon niet heeft voor zo'n vers bot? Weet iemand dat?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Misschien vindt ie het nu gewoon te warm en te benauwd? Mijn Hhippet is ook láng niet zo racerig in het bos als ze normaal is, iedereen ligt hier trouwens op apegapen.
Nee, het was van de week ook al en toen was het niet zo warm. Zowiezo krijgen ze hier dat soort botten alleen maar als het lekker weer is, want ik wil die kliederzooi niet binnen. :wink: Normaal gesproken heeft Bono daar dus helemaal geen moeite mee, ook niet met warm weer.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Dante mocht meer dan een jaar heel weinig lopen, had dus een conditie van niks maar vond het heerlijk om aan (recreatie)botten te knagen. Nu is het denk ik wel een verschil dat jouw Bono een operatie achter de rug heeft én een infectie daar bovenop! Zou het ook niet kunnen dat hij gewoon weinig trek heeft?
Gr. Marijke
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:Dante mocht meer dan een jaar heel weinig lopen, had dus een conditie van niks maar vond het heerlijk om aan (recreatie)botten te knagen. Nu is het denk ik wel een verschil dat jouw Bono een operatie achter de rug heeft én een infectie daar bovenop! Zou het ook niet kunnen dat hij gewoon weinig trek heeft?
Ja, dat had ik ook al bedacht, maar hij eet verder wel gewoon goed?
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Scooby schreef:
Moon schreef:Dante mocht meer dan een jaar heel weinig lopen, had dus een conditie van niks maar vond het heerlijk om aan (recreatie)botten te knagen. Nu is het denk ik wel een verschil dat jouw Bono een operatie achter de rug heeft én een infectie daar bovenop! Zou het ook niet kunnen dat hij gewoon weinig trek heeft?
Ja, dat had ik ook al bedacht, maar hij eet verder wel gewoon goed?
Is hij verder wel tierig en zo? Want ik kan me ook voorstellen dat hij een beetje lusteloos is na alle gedoe. Een infectie kost ook veel energie. Én zoals Nanna al zegt, het is (tenminste bij ons) vrij 'broeierig' weer :19:
Ik kan me voorstellen dat je je er een beetje ongerust om maakt, maar mij klinkt het niet onlogisch in de oren dat hij in zulke omstandigheden weinig zin heeft in geknaag. Maar ik zou het (zoals jij ongetwijfeld ook doet) wel met argusogen in de gaten houden..
Gr. Marijke
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef: Is hij verder wel tierig en zo? Want ik kan me ook voorstellen dat hij een beetje lusteloos is na alle gedoe. Een infectie kost ook veel energie. Én zoals Nanna al zegt, het is (tenminste bij ons) vrij 'broeierig' weer :19:
Ik kan me voorstellen dat je je er een beetje ongerust om maakt, maar mij klinkt het niet onlogisch in de oren dat hij in zulke omstandigheden weinig zin heeft in geknaag. Maar ik zou het (zoals jij ongetwijfeld ook doet) wel met argusogen in de gaten houden..
Bono ligt en slaapt wel veel, maar dat komt vandaag ook door het warme weer, denk ik. Hij is verder wel tierig en vrolijk, komt met speeltjes aanslepen en is nog altijd in voor een knuffelpartij. :wink: Echt lusteloos vind ik hem dus niet.
Maar inderdaad; die ontsteking die hij er nu bij heeft gekregen kost natuurlijk ook energie en zoveel energie zal hij op dit moment nu ook niet hebben, denk ik?
Ik maak me verder niet ongerust, hoor. Het was meer dat ik me afvroeg of het zou kunnen dat een hond met een slechte conditie geen zin heeft in een vers recreatiebot?
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Bij Buck heeft het te maken met de hoeveelheid beweging die hij krijgt. Het klinkt misschien vreemd, maar hij eet ook veel slechter als hij nog niet naar het bos is geweest. Dus eten doet hij als we terug komen.
Dan heeft hij veel meer trek , en eet wel. En anders laat hij het ook staan, of eet maar een klein beetje. En dan gaat eht dus ook om vlees en botten.

Misschien is dat bij Bono ook zo, dat hij doordat hij veel minder beweging krijgt, (dus misschien ook minder trek,) gewoon geen zin in eten of kluiven heeft.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef: Misschien is dat bij Bono ook zo, dat hij doordat hij veel minder beweging krijgt, (dus misschien ook minder trek,) gewoon geen zin in eten of kluiven heeft.
Ja, dat zou kunnen, maar de rest van zijn eten eet hij dus wel gewoon op...?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk dat het echte kluiven hem op dit moment nog te veel moeite en energie kost;een operatie én een infectie vreten energie :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Ik denk dat het echte kluiven hem op dit moment nog te veel moeite en energie kost;een operatie én een infectie vreten energie :wink:
Ja, toch wel dus? Dat vroeg ik me dus ook af, omdat ik dat idee zelf dus ook had.
marian*
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef:
marian* schreef:Ik denk dat het echte kluiven hem op dit moment nog te veel moeite en energie kost;een operatie én een infectie vreten energie :wink:
Ja, toch wel dus? Dat vroeg ik me dus ook af, omdat ik dat idee zelf dus ook had.
Tel het weer er ook nog maar bij op :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Scooby schreef:
Ja, maar het was van de week dus ook al dat Bono zo'n bot niet wilde en toen was het nog niet zo warm.
marian*
Erelid
Contacteer:

Scooby schreef:
marian* schreef:
Scooby schreef:
Ja, maar het was van de week dus ook al dat Bono zo'n bot niet wilde en toen was het nog niet zo warm.
Dan zou ik er gewoon van uitgaan dat hij een flinke klap heeft gehad en nog bezig is op te krabbelen :wink:
Ik hoop hem en jou in elk geval snel weer eens op Rozendaal te zien :mrgreen:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef: Ik hoop hem en jou in elk geval snel weer eens op Rozendaal te zien :mrgreen:
Hoi Marian,

Dat gaat zowiezo nog een paar maanden duren, voordat Bono weer zo ver in zijn revalidatie is...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Als ze hier geopereerd zijn o.i.d. dan hebben ze ook echt geen interesse in een bot.
Dan willen ze alleen maar liggen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Als ze hier geopereerd zijn o.i.d. dan hebben ze ook echt geen interesse in een bot.
Ook 2,5 week na de operatie nog? Bono is inmiddels alweer 2,5 week geleden geopereerd, he? Hij wil verder ook niet alleen maar liggen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Scooby schreef:
estelle schreef:Als ze hier geopereerd zijn o.i.d. dan hebben ze ook echt geen interesse in een bot.
Ook 2,5 week na de operatie nog? Bono is inmiddels alweer 2,5 week geleden geopereerd, he? Hij wil verder ook niet alleen maar liggen.
Nee dat niet. Alhoewel Ghaya heel lang echt beroerd is geweest van dr operatie laatst.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Scooby schreef:
Nee dat niet. Alhoewel Ghaya heel lang echt beroerd is geweest van dr operatie laatst.
Bono is verder niet beroerd geweest van de operatie. Het gaat echt alleen maar om dat bot waar hij gewoon de energie niet voor lijkt te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”