Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jeuk van grassen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boke

jeuk van grassen

Ongelezen bericht door boke »

Weet niet of dit medisch of verzorgingsprobleem is; Enfin. Bo is een langharige duitse staande. Zijn vacht is niet zijn beste punt, op veel plaatsen erg dun. Hij heeft, vlgs da, ook een dunne huid. Altijd in deze periode van het jaar stikt hij van de jeuk. Dit zou te maken hebben met allerlei grassen en onkruiden etc. Ik doe hem meerdere malen per dag kammen om allerlei troep uit zijn vacht te halen. Toch heeft hij zijn vaste plekken waar hij zich bijt en krabt, op sommige plekken word hij dan ook tijdelijk kaal. Weet iemand een middel wat zijn jeuk wat kan verlichten. Ik ben geen voorstander van de "direkt maar een spuit" oplossing dus zoek iets van een lotion e.d.

groeten, wilma
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Is het een soort van hooikoorts, pollenallergie? Dan zou je Puur Pollen kunnen proberen http://www.puurnatuur.nl/html/product_d ... hp?p_id=69
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

tja als je het precies wilt weten zoek je het uit. Een allergietest (bloed, dus niet de krasjes zou ik doen) en je weet een heel stuk meer...........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Er zijn ook honden die last hebben van pas afgemaaid gras dus misschien dat zo wie zo maar proberen te vermijden ?
Sandra
Afbeelding
bieke
Actief

Ongelezen bericht door bieke »

onze zico had dat ook dat hij in het gras gelegen had .
hij had een allergie aan gras kan je laten na gaan door bloed te laten nakijken
Afbeelding
Honden zijn niet voor even maar voor het leven !
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik zou puur pollen proberen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

ik zou niet gaan gissen persoonlijk...........stel dat het geen grassen zijn? Maar b.v. vlooienspeekselallergie of iets dergelijks............?
Wel ben ik er voor eerst alle natuurlijke opties te proberen, alvorens met "harde middelen" te vechten.........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

yuki schreef:ik zou niet gaan gissen persoonlijk...........stel dat het geen grassen zijn? Maar b.v. vlooienspeekselallergie of iets dergelijks............?
Wel ben ik er voor eerst alle natuurlijke opties te proberen, alvorens met "harde middelen" te vechten.........
Ik zou inderdaad ook geen 'harde' middelen gaan gebruiken, zoals de spuiten die men tegenwoordig zo snel laat zetten. Maar een homeopatisch middel zoals puur pollen zou ik gewoon proberen wanneer je zelf zo sterk het gevoel hebt dat het door gras komt. Werkt trouwens ook bij allergie voor huisstofmijt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”