Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enorme vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Enorme vacht

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik laat Wolf 2 keer per jaar trimmen (tijdens de ruiperiode)
Nu is hij in april getrimt en op dit moment lijkt het wel of hij zijn wintervacht heeft, compleet met wol.
Dat is toch niet normaal, heeft nog iemand daar last van?
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Zie het hier ook veel, volgens mij zijn de vachten/huid een beetje van slag door de temperatuursschommelingen
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Een aantal van mijn klanten heeft daar ook last van. Zijn in het voorjaar getrimd, zingen het normaliter uit tot de najaarsrui, maar staan ondertussen nu weer op de stoep.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Megan heeft er dit jaar ook heel lang over gedaan en is nu ook al weer behoorlijk vol van vacht, normaal is dat pas augustus/september weer een beetje.
Het ligt echt aan de temperaturen, we hebben bijna geen winter gehad en het was al zo vroeg warm.

Je kunt het beste wachten met naar de trimster gaan tot de vacht er bijna vanzelf uitvalt, of eigenlijk beter gezegd goed los is zodat je het er uit kan plukken bij wijze van spreken.
Met een beetje mazzel is het dan (na het bezoek aan de trimster) met een week of 3 helemaal gebeurd.
Als ze op het verkeerde moment naar de trimsalon gaan, dus als de vacht nog niet goed 'los' is heeft het eigenlijk weinig zin.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”