Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nierfalen
Moderator: moderatorteam
-
M&M
- Actief
Nierfalen
Zoals ik al in een eerder topic schreef, is de dierenarts er bij toeval achter gekomen dat de nieren van onze oudste hond nog maar voor 25% werken.
Hij moet nu op dieetvoer en van de previcox af.
De previcox, die hij heeft voor zijn rug is veel te belastend voor zijn nieren.
Als alternatief krijgt hij nu Tramadol, glucosamine en visolietabletten.
Onze grootste zorg is dat de werking van zijn nieren steeds verder achteruit gaat.
Hoe kunnen we dat het beste voorkomen?
Wie heeft ervaring met dit en heeft goede raad?
Hij moet nu op dieetvoer en van de previcox af.
De previcox, die hij heeft voor zijn rug is veel te belastend voor zijn nieren.
Als alternatief krijgt hij nu Tramadol, glucosamine en visolietabletten.
Onze grootste zorg is dat de werking van zijn nieren steeds verder achteruit gaat.
Hoe kunnen we dat het beste voorkomen?
Wie heeft ervaring met dit en heeft goede raad?
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij onze stafford werd 2½ jaar terug nierfalen geconstateerd.
Ze plastte veel op de grond, ze hebben toen alleen urine onderzocht geen bloedonderzoek, dus we hebben onze twijfels of het echt nierfalen was.
Maar goed, ik ben gaan zoeken op internet en vond op barfsite een dieet voor nierfalen.
We zijn voor haar gaan barfen en het dieet gemaakt zoals stond omschreven.
Vorigjaar moest ze onder narcose en gezien haar leeftijd is eerst het bloed op van alles gecontroleerd en wat schetste onze verbazing, alles was goed in orde ook haar nieren, niks nierfalen.
Dus..............of ze heeft goed gereageerd op het dieet of het was geen nierfalen 2½ jaar terug.
Maar zo'n dieet kun je in ieder geval proberen een poos en daarna het bloed weer laten onderzoeken kijken of het stabiliseerd of verbeterd.
Hier de link
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... php?p=1753
Ze plastte veel op de grond, ze hebben toen alleen urine onderzocht geen bloedonderzoek, dus we hebben onze twijfels of het echt nierfalen was.
Maar goed, ik ben gaan zoeken op internet en vond op barfsite een dieet voor nierfalen.
We zijn voor haar gaan barfen en het dieet gemaakt zoals stond omschreven.
Vorigjaar moest ze onder narcose en gezien haar leeftijd is eerst het bloed op van alles gecontroleerd en wat schetste onze verbazing, alles was goed in orde ook haar nieren, niks nierfalen.
Dus..............of ze heeft goed gereageerd op het dieet of het was geen nierfalen 2½ jaar terug.
Maar zo'n dieet kun je in ieder geval proberen een poos en daarna het bloed weer laten onderzoeken kijken of het stabiliseerd of verbeterd.
Hier de link
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... php?p=1753
Elly

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tja, wat zal ik zeggen.
Kevin is bijna 14 en driekwart jaar geleden zijn al zijn bloedwaardes gecheckt en alles was mooi binnen de normen.
In die tijd kreeg een kennis van mij te horen dat haar Schnauzer, van 11 jaar, erg slechte nierwaardes had.
Op mijn aanraden is ze zich gaan verdiepen in kvv en BARF. Zij heeft er toen voor gekozen om Carnibest te gaan geven (hetzelfde als Kevin al jaren krijgt) en binnen een half jaar waren de nierwaardes weer normaal
.
Overigens geef ik Kevin ook Glucobest, visolie, multivitamine en Echinacea als supplementen.
Kevin is bijna 14 en driekwart jaar geleden zijn al zijn bloedwaardes gecheckt en alles was mooi binnen de normen.
In die tijd kreeg een kennis van mij te horen dat haar Schnauzer, van 11 jaar, erg slechte nierwaardes had.
Op mijn aanraden is ze zich gaan verdiepen in kvv en BARF. Zij heeft er toen voor gekozen om Carnibest te gaan geven (hetzelfde als Kevin al jaren krijgt) en binnen een half jaar waren de nierwaardes weer normaal
Overigens geef ik Kevin ook Glucobest, visolie, multivitamine en Echinacea als supplementen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Charlotte*
- Zeer actief
Je zou met je dierenarts kunnen overleggen of je je hond Vasotop kan geven. Het is eigenlijk voor hartproblemen maar werkt ook goed voor honden met nierfalen.
Qua voer moet je hem geven waar je jezelf het beste bij voelt. Of nier brokken of je kan overstappen op versvlees of barf.
Verder zou ik oppassen met het geven van tussendoortjes. Hier in de dierenwinkel verkopen ze speciale koekjes voor nier patiënten.
Bij de drogist kun je het homeopatische middel Solidago kopen. Dit zijn druppels die je drie maal daags door het eten kan doen.
Qua voer moet je hem geven waar je jezelf het beste bij voelt. Of nier brokken of je kan overstappen op versvlees of barf.
Verder zou ik oppassen met het geven van tussendoortjes. Hier in de dierenwinkel verkopen ze speciale koekjes voor nier patiënten.
Bij de drogist kun je het homeopatische middel Solidago kopen. Dit zijn druppels die je drie maal daags door het eten kan doen.
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik nu ook niet meer, nu ik er meer over weet.Inge O schreef:een da die op basis van een urineonderzoek nierfalen besluit zou ik persoonlijk totaal geen vertrouwen meer in hebben (en dat zeg ik niet snel).ellyenrob schreef:Bij onze stafford werd 2½ jaar terug nierfalen geconstateerd.
Maar ik ben geen DA dus denk je toch hij zal het wel weten.
Elly

-
M&M
- Actief
Kun je me vertellen wat die middelen doen? Bevorderen die de nierwerking of zorgen ze ervoor dat het deel dat nog werkt blijft werken?Charlotte* schreef:Je zou met je dierenarts kunnen overleggen of je je hond Vasotop kan geven. Het is eigenlijk voor hartproblemen maar werkt ook goed voor honden met nierfalen.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Vasotop zorgt ervoor dat de bloeddruk een beetje daalt, hierdoor hoeven de nieren minder hard te werken. De dierenarts heeft het uitgebreid uitgelegd maar hoe het helemaal precies werkt weet ik niet meer. Het zorgt er in iedergeval voor dat de nieren een beetje ontlast worden. Je hebt ook nog Fortekor, dat doet ongeveer hetzelfde als Vasotop.M&M schreef:Kun je me vertellen wat die middelen doen? Bevorderen die de nierwerking of zorgen ze ervoor dat het deel dat nog werkt blijft werken?Charlotte* schreef:Je zou met je dierenarts kunnen overleggen of je je hond Vasotop kan geven. Het is eigenlijk voor hartproblemen maar werkt ook goed voor honden met nierfalen.
-
Charlotte*
- Zeer actief
Ja, dat was het inderdaad!Inge O schreef:maar die bloeddruk daalt doordat de bloedvaten wijder gaan openstaan, en daardoor krijgen de nieren ook een betere doorbloedingCharlotte* schreef:Vasotop zorgt ervoor dat de bloeddruk een beetje daalt, hierdoor hoeven de nieren minder hard te werken. De dierenarts heeft het uitgebreid uitgelegd maar hoe het helemaal precies werkt weet ik niet meer. Het zorgt er in iedergeval voor dat de nieren een beetje ontlast worden. Je hebt ook nog Fortekor, dat doet ongeveer hetzelfde als Vasotop.M&M schreef:Kun je me vertellen wat die middelen doen? Bevorderen die de nierwerking of zorgen ze ervoor dat het deel dat nog werkt blijft werken?Charlotte* schreef:Je zou met je dierenarts kunnen overleggen of je je hond Vasotop kan geven. Het is eigenlijk voor hartproblemen maar werkt ook goed voor honden met nierfalen.
Bij de drogist kun je het homeopatische middel Solidago kopen. Dit zijn druppels die je drie maal daags door het eten kan doen..