Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat voor brok?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
wat voor brok?
Nee, ik ga niet terug over naar brok, voor het geval jullie dat dachten, maar ik heb zo de neiging af en toe eens te vergeten vlees te ontdooien, of op tijd nieuw te bestellen, en om Jamey dan niets te geven vind ik ook een beetje lomp...
Nou heb ik bij de dierenwinkel Fokker aangeraden gekregen, alszijnde niet al te duur, maar wel goede kwaliteit voor zo af en toe, maar ik heb een beetje het idee dat haar vacht ervan achteruit gaat als ze het meerdere dagen na elkaar krijgt...
Wel een beetje erg zonde van een 3 kilo zak als ik toch maar voor wat anders ga, maar kan het een gevolg zijn van de fokker? Jameys vacht werd doffer en ze ging ineens verharen (en dat bij een plukvacht), wat nu, na 2 weken volledig Carnibest weer helemaal over is... Ik dacht eigenlijk dat Fokker een best wel ok merk is...
Toch maar weer op de Farmfood zetten voor de dagen dat ik het eens vergeet? Blijft Farmfood zo lang goed? Of is het toeval van dat Jameys vacht verslechterde (ik zat toen ook slecht in mn vel, waardoor ze minder aandacht kreeg dan ze gewend is)...
Nou heb ik bij de dierenwinkel Fokker aangeraden gekregen, alszijnde niet al te duur, maar wel goede kwaliteit voor zo af en toe, maar ik heb een beetje het idee dat haar vacht ervan achteruit gaat als ze het meerdere dagen na elkaar krijgt...
Wel een beetje erg zonde van een 3 kilo zak als ik toch maar voor wat anders ga, maar kan het een gevolg zijn van de fokker? Jameys vacht werd doffer en ze ging ineens verharen (en dat bij een plukvacht), wat nu, na 2 weken volledig Carnibest weer helemaal over is... Ik dacht eigenlijk dat Fokker een best wel ok merk is...
Toch maar weer op de Farmfood zetten voor de dagen dat ik het eens vergeet? Blijft Farmfood zo lang goed? Of is het toeval van dat Jameys vacht verslechterde (ik zat toen ook slecht in mn vel, waardoor ze minder aandacht kreeg dan ze gewend is)...

You'll be in my heart... Always...
-
Mauyak
Ik heb altijd een zakje Hill's adult chicken in huis.Van andere merken moet je vaak grote zakken kopen van 3 kilo en van hill's heb je dus zakjes van 1 kilo voor 5,95.de honden vinden het best lekker als afwisseling normaal eten ze kvv maar soms zit ik even zonder of vergeet het ook wel eens te ontdooien.
- Jacksel
- Zeer actief
't verwende nest eet geen Hills (en Farmfood ook niet echt, en Royal Canin ook niet...)Mauyak schreef:Ik heb altijd een zakje Hill's adult chicken in huis.Van andere merken moet je vaak grote zakken kopen van 3 kilo en van hill's heb je dus zakjes van 1 kilo voor 5,95.de honden vinden het best lekker als afwisseling normaal eten ze kvv maar soms zit ik even zonder of vergeet het ook wel eens te ontdooien.

-
Mauyak
dat is lastig danJacksel schreef:'t verwende nest eet geen Hills (en Farmfood ook niet echt, en Royal Canin ook niet...)Mauyak schreef:Ik heb altijd een zakje Hill's adult chicken in huis.Van andere merken moet je vaak grote zakken kopen van 3 kilo en van hill's heb je dus zakjes van 1 kilo voor 5,95.de honden vinden het best lekker als afwisseling normaal eten ze kvv maar soms zit ik even zonder of vergeet het ook wel eens te ontdooien.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Re: wat voor brok?
Als je KVV geeft kan je het in noodgevallen ook even in de magnetron toen of warm water erovereen gieten. Dat laatste kan ook bij rauw (wel oppassen dat de botten niet koken) , zo ontdooid het toch binnen een paar minuten.Jacksel schreef:Nee, ik ga niet terug over naar brok, voor het geval jullie dat dachten, maar ik heb zo de neiging af en toe eens te vergeten vlees te ontdooien, of op tijd nieuw te bestellen, en om Jamey dan niets te geven vind ik ook een beetje lomp...
Een goede brok behalve FF zou ik niet weten, soms wordt er ook wel Cavom aangeraden, maar ik heb met beide geen ervaring

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
Voer geven = de volgende portie in de koelkast zetten om te ontdooien. Dat wordt zo routine. Maar af en toe vergeten wij het toch
We hebben Rodi altijd nog wel liggen (normaal Carnibest) en dat kan best even vier minuutjes in de magnetron op de ontdooistand, gaat prima. De plak is dan echt alleen maar ontdooid en niet gekookt.
Fokker, daar deed Buffy het ook niet goed op, een doffe vacht. Voor die hele enkele keer kun je natuurlijk ook gewoon wat kuipjes Cesar in huis heben, dat doen wij tegenwoordig ook wel eens. Heeft ze wel gelijk kledderpoep daarna, maar dat is maar één keer. Wat we ook wel doen is gewoon zelf wat maken: een eitje, beetje yogurt, wat stukjes brood, beetje banaan of appel. Kan best voor een keer als je hond geen gevoelige darmen heeft. Buffy vindt het allemaal best.
Uhm , nou lijkt het net of we altijd vergeten te ontdooien, maar het gaat om een keer per maand ofzo.
Anne
Fokker, daar deed Buffy het ook niet goed op, een doffe vacht. Voor die hele enkele keer kun je natuurlijk ook gewoon wat kuipjes Cesar in huis heben, dat doen wij tegenwoordig ook wel eens. Heeft ze wel gelijk kledderpoep daarna, maar dat is maar één keer. Wat we ook wel doen is gewoon zelf wat maken: een eitje, beetje yogurt, wat stukjes brood, beetje banaan of appel. Kan best voor een keer als je hond geen gevoelige darmen heeft. Buffy vindt het allemaal best.
Uhm , nou lijkt het net of we altijd vergeten te ontdooien, maar het gaat om een keer per maand ofzo.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 22 jul 2007 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik lees regelmatig dat mensen KVV ontdooien in de magnetron (op de ontdooistand), maar op de site van Carnibest staat dat je dit niet moet doen, omdat door de microgolven de goede bacteriën worden gedood.
Wat wel mag is een waterdicht zakje nemen en de KVV daarin doen. Dan het zakje met KVV in heet water leggen en dan is het ook binnen no time ontdooid.
Wat wel mag is een waterdicht zakje nemen en de KVV daarin doen. Dan het zakje met KVV in heet water leggen en dan is het ook binnen no time ontdooid.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Jacksel
- Zeer actief
Ik ontdooide eerst per 2 dagen (worst in 5en gesneden), dat heb ik nu teruggebracht naar elke dag (in 10en gesneden dus), Jamey krijgt maar 100 gr per dagstarfleet schreef:Voer geven = de volgende portie in de koelkast zetten om te ontdooien. Dat wordt zo routine.
Maar tot nu toe gaat het met 1 keer per dag ontdooien goed *klopt af* *grin* césar klinkt ook leuk, bijna net zo erg als het trainen met Bonzo, wat ik doe :N:

-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik moest kiezen tussen een keer brok of een keer KVV uit de magnetron zou ik toch dat laatste kiezenMoniqueDM schreef:Ik lees regelmatig dat mensen KVV ontdooien in de magnetron (op de ontdooistand), maar op de site van Carnibest staat dat je dit niet moet doen, omdat door de microgolven de goede bacteriën worden gedood.

-
Diana -Max
- Vaste gebruiker
als je de farmfood donker en koel bewaard in de kelder ofzo gebeurd er niks mee hoor.
ik heb een maandje andere brokken gehad omdat ik geen farmfood meer kon krijgen hier en max heeft de hele maand lopen krabben en kreeg schilfers bah
gelukkig sinds enkele weken weer farmfood terug en max is gelijk weer genezen ik zweer bij farmfood brokken heerlijk spul.
ik heb een maandje andere brokken gehad omdat ik geen farmfood meer kon krijgen hier en max heeft de hele maand lopen krabben en kreeg schilfers bah
gelukkig sinds enkele weken weer farmfood terug en max is gelijk weer genezen ik zweer bij farmfood brokken heerlijk spul.

- Moos
- Zeer actief
Nutro Choice is de enige brok die ik Moos en Saar kan geven naast de Rodi zonder dat ze meteen diarree hebben.
Ik heb altijd een, ik meen, 1 kilo zak staan. Saar krijgt 's avonds regelmatig een klein handje i.p.v Rodi als het zo uitkomt. Moos zeer zelden omdat hij vroeger blaasgruis gehad heeft en de kvv nodig heeft om zijn urine goed zuur te houden.
Ik heb altijd een, ik meen, 1 kilo zak staan. Saar krijgt 's avonds regelmatig een klein handje i.p.v Rodi als het zo uitkomt. Moos zeer zelden omdat hij vroeger blaasgruis gehad heeft en de kvv nodig heeft om zijn urine goed zuur te houden.

-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Jacksel
- Zeer actief
ik heb ook niet standaard kipfilet in huisSuperTyson schreef:geef je gewoon wat spiervlees als een kipfileetje ofzo
in kvv zit toch vaak wat te weinig spiervlees en zo hoeft de hond geen overgang vlees --> brok steeds te maken

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Tip vind de Nutro erg lekker, die heb je in hele kleine verpakkingen (1-2 kilo-zakken) zit (in verhouding tot de andere brokken) veel vlees in en smaakt lekker (volgens Tippie dan, maar die vindt alles lekker
).
Ik heb hetzelfde probleem als jij, af en toe vergeet ik de kvv te ontdooien. Dus dan zijn de brokken wel handig.
Bovendien vindt mijn moeder dat een hond af en toe brokken hoort te eten, dus om haar een plezier te doen (en omdat Tippie altijd veel harder staat te stuiteren en enthousiaster is met brokken) krijgt hij twee keer per week een brokkendagje.
Trouwens, als je erachter komt dat je vergeten bent te ontdooien, dan kun je toch wel even op en naar crossen naar de AH of weet ik het welke andere supermarkt? Die zijn doorgaans hartstikke vroeg open. Kun je daar even kipfilet halen, of iets anders lekkers.
Ik heb hetzelfde probleem als jij, af en toe vergeet ik de kvv te ontdooien. Dus dan zijn de brokken wel handig.
Bovendien vindt mijn moeder dat een hond af en toe brokken hoort te eten, dus om haar een plezier te doen (en omdat Tippie altijd veel harder staat te stuiteren en enthousiaster is met brokken) krijgt hij twee keer per week een brokkendagje.
Trouwens, als je erachter komt dat je vergeten bent te ontdooien, dan kun je toch wel even op en naar crossen naar de AH of weet ik het welke andere supermarkt? Die zijn doorgaans hartstikke vroeg open. Kun je daar even kipfilet halen, of iets anders lekkers.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- basca
- Zeer actief
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou dat dus echt niet doen hoor... :N: Neem dan een goede brok zoals FF maar toch zeker geen c1000. Als je hond normaal KVV gewend is gaat die waarschijnlijk aan de diarree van c1000basca schreef:neem je c1000 voer datb heet dan top hond en werkt ( bij onze hond) erg goed wij krijgen regelmatig te horen dat de hond er mooi uit ziet. het is een 3 kilo zak en hersluit baar. dus blijft redelijk goed vers

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou ik ook echt niet doen, ik ben soms ook wel eens te laat met ontdooien :N: Ik doe dan meestal twee dingen, of hij krijgt gewoon later.
Of ik sla even over, maar ik ga echt geen brok geven, welke dan ook.
Heb ook meestal wel wat rodi in de vriezer voor mijn kleine hondje.
Maar meestal doe ik dat ook niet, want ik vind rodi helemaal niks!
Maar Swiffer power lust het graag.
Maar Mack krijgt of Carnibest of Smul.
Maar het is al gezegd, Routine ik vergeet het zelfden of nooit.
Moet voor ons ook altijd vlees uit de vriezer halen, dus automatisch denk ik dan ook aan de Kvv of Barf.

Of ik sla even over, maar ik ga echt geen brok geven, welke dan ook.
Heb ook meestal wel wat rodi in de vriezer voor mijn kleine hondje.
Maar meestal doe ik dat ook niet, want ik vind rodi helemaal niks!
Maar Swiffer power lust het graag.
Maar Mack krijgt of Carnibest of Smul.
Maar het is al gezegd, Routine ik vergeet het zelfden of nooit.
Moet voor ons ook altijd vlees uit de vriezer halen, dus automatisch denk ik dan ook aan de Kvv of Barf.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
dit wilde ik ook toevoegenMoniqueDM schreef:Ik lees regelmatig dat mensen KVV ontdooien in de magnetron (op de ontdooistand), maar op de site van Carnibest staat dat je dit niet moet doen, omdat door de microgolven de goede bacteriën worden gedood.
ik ontdooi zo wel eens een rol bibi van 1 kg in heet water leggen en binnen een uur kan je het voeren.(tussentijds het water een paar keer vervangen zodat het warm blijft dan ontdooit het snelller)
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Dat is een goede tip, nooit aan gedacht. Ik meens eook wel ooit een siet sgehoord te hebben over magnetron en bacteriën, maar heb besloten dat dat niet erg is voor een enkele keer. Alleen die stukken Carnibest worden wel halkf gekookt omdat ze vrij dik zijn, eer dat van binnen ontdooid is. Vandaar o.a. de plakken Rodi die ik heb liggen.MoniqueDM schreef:Ik lees regelmatig dat mensen KVV ontdooien in de magnetron (op de ontdooistand), maar op de site van Carnibest staat dat je dit niet moet doen, omdat door de microgolven de goede bacteriën worden gedood.
Ik neem wel gelijk vanavond de proef eens op de som met dat ontdooien van de Carnibest in heet water.
Inmiddels ben ik er ook achter dat je bij onze dierenwinkel gewoon Dog show brokken kunt scheppen uit de bakken. Ook een onsje dus. En ach voor die ene keer een boterham met tonijn of een hand kattenbrokken met een appel is toch ook niet erg. Buffy's maag-darmstelsel is van beton. Haar betovergrootmoeder was vast een ouderwets vuilknisbakkie.
Anne
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voer ontdooien behoort bij mij ook tot mijn vaste routine. Laatste wandeling, riemen ophangen en dan naar de vriezer om het vlees eruit te halen. Ik vergeet dat dus zelden. Mocht ik het vergeten, nou dan eten ze maar niet. Hier wordt toch regelmatig gevast, dus dat zijn ze wel gewend. Anders zou ik gewoon kiezen voor wat eieren, met kwark of karnemelk. Heb ik ook altijd in huis, de kwark voor de honden om de kiemen mee te geven en de karnemelk voor de kippen.
Voor deze reden zou ik dus geen enkele brok in huis willen hebben.
Voor deze reden zou ik dus geen enkele brok in huis willen hebben.
Groetjes van Charlotte

-
Yvonne & Gizmo
- geregistreerd lid
Hier vergeten we het ook wel eens, of we halen het er te laat uit zodat het nog bevroren is.
We hebben vaak wel van die kleine bakjes hondevoer (rund of kip) in huis, dit stoppen we dan in de Kong en laten we ze dat eten. Ik ben er niet fan van, maar voor een keer kan het wel en ze vinden het ook nog leuk en lekker ook.
We hebben vaak wel van die kleine bakjes hondevoer (rund of kip) in huis, dit stoppen we dan in de Kong en laten we ze dat eten. Ik ben er niet fan van, maar voor een keer kan het wel en ze vinden het ook nog leuk en lekker ook.
Groetjes André, Yvonne en een poot van Gizmo en Leo!

- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Van de Nutro ben ik teruggekomen. Tippie werd er erg rood van. Voor mij een teken dat het toch niet helemaal goed zit.Assie schreef:Tip vind de Nutro erg lekker, die heb je in hele kleine verpakkingen (1-2 kilo-zakken) zit (in verhouding tot de andere brokken) veel vlees in en smaakt lekker (volgens Tippie dan, maar die vindt alles lekker).
Dus maar geen nutro voor erbij.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
-
Mauyak
Als je info wilt over een betere voeding dan Pedigree(ik wil echt niet onaardig doen,maar waarom pedigree van alle merken die er maar te verkrijgen zijn??tis zulke rommelFrisianOutlawftVera schreef:Vera zit al sinds pup aan de Pedigree. ( de droge brokken en zo nu en dan wat vlees er bij )
heb dat er maar in gehouden bij gebrek aan betere info etc .
- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
zou mischien wel handig zijn .
zoals ik al zei bij gebrek aan betere info heb ik het zo maar gehouden .
'k moet iets goeds hebben voor Vera , de sporten die ze doet is dus de Ipo en speurwerk , en veel met mij lopen zo 2 tot 3 uur op een dag . en weekeindes langer .
waaronder ook nog eens een min of 30 achter een toutje , bal of iets ander aan zitten bij inbegrepen is .
ohw ja en het voer moet ook makkelijk in het buitenland te krijgen zijn . mocht ik al eens met haar langer dan het pak voer dat ik mee kan nemen weg ben dat ik dan wel nieuwe kan halen
'k moet iets goeds hebben voor Vera , de sporten die ze doet is dus de Ipo en speurwerk , en veel met mij lopen zo 2 tot 3 uur op een dag . en weekeindes langer .
waaronder ook nog eens een min of 30 achter een toutje , bal of iets ander aan zitten bij inbegrepen is .
ohw ja en het voer moet ook makkelijk in het buitenland te krijgen zijn . mocht ik al eens met haar langer dan het pak voer dat ik mee kan nemen weg ben dat ik dan wel nieuwe kan halen
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau

Frisian Outlaw ft Fardau

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
FrisianOutlawftVera schreef:zou mischien wel handig zijn .
dan is het mischien verstandig om je eens in te lezen op de verschillende voedingsfora. zoals barfplaats.nl en voernatuurlijk.nl en allesrauw.nl