Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tips om een hond sneller af te laten vallen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

tips om een hond sneller af te laten vallen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik probeer het wel, maar het schiet niet echt op, Baco is al zeker 4 kilo afgevallen, maar er moet nog meer af.
Dat zou wat makkelijker gaan als hij wat meer in beweging was, maar dat is nu net het probleem.
Hij kan makkelijker bewegen als hij afvalt(het is een beetje een visieuze cirkel) deze foto is van vanmorgen- en de buikband moest zeker 4 cm worden kleiner gemaakt- dus hij is afgevallen.

Afbeelding
wie heeft er tips om het sneller te laten verlopen :19: (en geen KVV verhaal a.u.b., kan hij niet tegen :19: )
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Het is een combinatie van minder eten en meer bewegen.
Begin met kleine stukken bewegen en dit uitbouwen. Zwemmen is natuurlijk een goeie beweging.
Sperziebonen/groente kun je geven als buikvulling. Het vult wel maar er zitten geen calorieen in.

Veel succes ermee!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dat bewegen gaat niet zo lekker, met zijn heupen, daarom moet hij juist afvallen,

die sperciebonen vind ik een heel goed idee, dank je wel :ok: :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

zwemmen belast zn heupen niet zo erg als lopen
wat voer je op een dag ongeveer?
S@ndr@
Zeer actief

Hij krijgt gemiddelt 2 keer op een dag een kopje Brokken(sensitivety controle), en tussendoor afentoe een pansstaafje
het nare is gewoon hij scheurt van de honger, :19:
Vandaag heeft hij lamsribben gehad, en dan krijgt hij morgen de hele dag niets :19:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Een kennis van mij heeft een Golden en die woog 48 kilo, veel te zwaar dus.
Zij heeft via een gewichtsconsulente die is aangesloten bij een dierenarts deze brok een poosje gegeven: http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=2024
De hond weegt nu 38 kilo, heeft weer een prachtig figuur en is weer echt fit.

In de brok zitten veel vezels en weinig kilocaloriën, zodat de hond toch een redelijk gevuld gevoel heeft en maar weinig energie binnen krijgt.
Ik weet niet of Baco zomaar iedere brok mag natuurlijk, maar deze zijn enkel en alleen verkrijgbaar bij de dierenarts.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bij Buffy hebben we gewoon minder gevoerd, het hongergevoel wordt vanzelf minder is mijn ervaring. Wel hebben we light variant gegeven en ook lukte het regelmatig om de ochtendmaaltijd over te slaan.

Als je het aan kunt is een vastendag heel goed. Vewrder gaat het niet om snel maar om langzaam en blijvend. Twee ons in een maand is ook afvallen. Zeker nou hij al 4 kilo kwijt is gaat het allemaal niet zo hard en dat hoeft toch ook niet?

ANNE
S@ndr@
Zeer actief

dat is nu net het euvel, hij verdraagt niet alles, maar ik kan wel andere brokken mengen met de brokken die hij echt nodig heeft.
kreeg ook al een tip van seniore brokken, inverband met voedingsstoffen :19:

Is dat een goed idee, of is light beter
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zou je het zien zitten om in plaats van brokken een versvoer te geven en misschien zelfs wel zelf samen te gaan stellen (dus barf of nrv)?
Ik merk bij Bill dat hij - nu ik 7 dagen per week zelf samenstel - nog steeds afvalt (is bijna op gewicht) maar absoluut niet hongerig is, niet loopt te snaaien of te bedelen. Terwijl hij maar 1 x per dag een maaltijd krijgt van zo ongeveer 450/500 gram.
Ik voer vleesbot, orgaan en spiervlees van verschillende diersoorten (ook vis) in de volgende verhouding (ongeveer):
vleesbot: 35%, spiervlees: 45%, orgaan 15% en iets van 5% groente/ei/tafelresten.
Maar goed, als je meer wilt weten over het zelf samenstellen van maaltijden, barf of nrv, kun je altijd gaan lezen op een van de rauwvoer-sites of fora.

Misschien is het 't proberen waard? Een hond die altijd hongerig is, lijkt me best naar.
Afbeelding
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Light of senior brokken maakt niet zo heel veel verschil. Sperciebonen werkt super om hem af te laten vallen en stilt de honger
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Er is een groot misverstand over light-voeding.
Vaak wordt er gedacht dat deze voeding bedoeld is om een hond af te laten vallen, maar dat is niet zo. Light voeding is bedoeld om honden op gewicht te houden als ze eenmaal zijn afgevallen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Tja, die sperciebonen worden hier ook al geadviseerd door onze DA als er iemand zijn hond af moet laten vallen. Gewoon de normale portie halveren en de rest aanvullen met sperciebonen. Dat word wat blikken inslaan dus.. :mrgreen: Het vult wel maar levert geen calorieen, dus geen hongergevoel en toch afvallen.
S@ndr@
Zeer actief

Ik denk dat de spercie bonen het gemakelijkst zijn, en dan als hij eenmaal op gewicht is, een sperciebonen dag in ere houden ofzo :mrgreen: :denken:
maar wel light of seniore voeding mengen met de gewone brokken ofzoiets :19:
iedereen bedankt voor de input :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”