Vandaag ben ik met Boy naar de dierenarts geweest.
Even een kleine samenvatting: Boy heeft bij de vorige eigenaren een stok in zijn keel gehad, dat was een drama en is dmv een operatie weer dichtgemaakt. Daarna ontstond er een fistelkanaal vanuit zijn slokdarm omdat daar nog troep zat. Deze fistel heeft de dierenarts drie keer geprobeerd weg te halen, maar kwam steeds weer terug.
Nu is Boy mijn hond en hij heeft nog steeds een fistel, die een aantal keren opengegaan is. Een paar keer kwam er helder bloed uit, één keer stinkende rommel en toen heeft hij een antibioticakuurtje gehad wat goed hielp, voor een tijdje. Daarna is er nog een keer bloed uitgekomen.
Het andere topic staat hier: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=112023
Mijn dierenarts heeft alle informatie gelezen die ik heb van de dierenarts van de vorige eigenaren, ze heeft gekeken en van alles gevraagd over Boy. Voorlopig wil ze hem niet opereren, het zit op een ontzettend lastige plek en de kans is heel groot dat het weer terugkomt omdat het heel lastig zal zijn om nog iets te vinden. Aangezien hij er totaal geen last van lijkt te hebben en heel vrolijk is laten we het voorlopig zo. Misschien dat het in de toekomst nodig is maar voorlopig vond ze het wijzer om er niets aan te doen behalve een antibioticakuurtje.
Verder was hij gezond, zijn hart was hardstikke goed en hij heeft zijn enting gehad. Zijn gebit was niet helemaal fantastisch maar niet zo erg dat ze een reiniging nodig vond. Dat had ik eigenlijk wel verwacht, maar ik moet hem flink laten kauwen (doe ik al) en zijn tanden gaan poetsen en dan zal het misschien nodig zijn om op een later moment zijn gebit te laten reinigen. Misschien ook niet.
Dus eigenlijk allemaal goed nieuws. En Boy was heel lief bij de dierenarts, al begon hij nogal te kwijlen en te klappertanden omdat er voor hem een lekker ruikende gecastreerde reu in de behandelkamer was geweest. Nou weet ik meteen weer waarom hij niet gecastreerd gaat worden :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fistel
Moderator: moderatorteam