Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dunya aan de rodi en diaree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

dunya aan de rodi en diaree

Ongelezen bericht door brenjomi »

gisteren hebben we dunya opgehaald. ze is levendig en doet het goed. speelt, eet, drinkt, slaapt, piept :wink:
gister hier gekomen, alles onderzocht. en dick zijn etensbak helemaal uitgelikt (hij smaakte nog naar rodi) na een uurtje besloten haar een beetje te geven. het smaakte erg goed. (ze genoot ervan)
gisteren haar eerste drol was zacht, maar zag er voor de rest redelijk uit (ik ben van dick compacte drollen gewend) daarna was het zachter (2keer) maar gewoon bruin.
sinds vanmorgen slijmerig, doorzichtig geelachtig (meer slijm doorzichtig dan geel)
ze is woensdag ontwormt en er komen nu nog wormen uit ( :N: die zijn groot voor zoon klein prutsje)

ze heeft net nog een beetje rodi gehad (compleet)
moet ik me zorgen maken, of is dit van de overschakeling naar rodig?? ze kreeg anders brok.
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het zal wel een combi van factoren zijn, de wormen, het feit dat ze een nieuwe omgeving heeft levert spanning op en dat kan diarree veroorzaken en nieuw voer.

Ik zou het wel in de gaten houden, want kleine pupjes en diarree is niet beste combinatie. Ik persoonlijk zou wel doorgaan met het voeren van kvv.
:pop:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:ok: doorgaan met kvv was ik toch van plan :mrgreen:
wanneer moet ik me zorgen beginnen maken?? als het vanmiddag nog niet donkerder is of vanavond of morgen??
(dick heeft dit nooit gehad)

daarnet maakte haar buik nogal geluid. dit is nu over.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als het in de namiddag nog niet iets beter is, dan zou ik niet zo het weekend in gaan, maar vanavond nog even langs de dierenarts gaan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het niet gek hoor. Pupje van zeven weken, net in huis, blijkbaar nog flink wormen en dan ook nog omschakeling van voer. Ik vraag me af wat voor middel ze heeft gehad tegen wordem, mischien nog een keer herhalen? Dat weet de dierenarts. Het is sowieso verstandig even met haar langs de dierenarts te gaan om haar even na te laten kijken. Bij sommige fokkers die met een koopcontract werken staat het soms ook in de voorwaarden dat je binnen 8 dagen moet laten checken door de dierenarts i.v.m. de garantie.

Ik zou gewoon bij de Rodi blijven en even nog een dagje aankijken als ze verder geen koorts en/of spuitdiaree heeft, goed drinkt en eet en tierig is. Wel contact opnemen met de dierenarts i.v.m. die wormen. Is ze dan bij de fokster niet goed en op tijd ontwormd?

Anne
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Nanna schreef:Achteraf gepraat, maar voor zo'n hondje is het een héle verandering dat ze nu bij jullie woont. Jullie hebben al heel veel visite en andere honden komen laten kijken, is eigenlijk niet zo verstandig. Had haar eerst rustig aan jullie en Dick laten wennen.
Ook meteen omschakelen van voer is niet wijs. Je had haar het beste nog een aantal dagen die brokjes van de fokker kunnen geven, waar ze aan gewend is. Daarna langzaam overschakelen naar kvv (mengen).

Ik denk dat het allemaal een beetje teveel ineens voor Dunya is geweest.
Precies.
Ik las ook in je andere topic dat er meteen heel veel visite is geweest en dat vind ik niet verstandig. Ook wat Nanna al zegt, het meteen op Rodi zetten is niet goed. Eerst mengen een tijdje.
Al met al te veel drukte en omschakelingen in een te korte tijd.

Wat ik erg vreemd vind is dat ze nog zo veel wormen heeft.
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Is het met honden niet net zo als met paarden, dat ze dode wormen in de ontlasting hebben als ze een besmetting hadden en toen ontwormd zijn? Dat die wormen die dus eerst in het lijf zaten, er dan na de behandeling uit komen? Bij paarden kan dat best ff duren want die wormen komen niet allemaal tegelijk naar buiten. Ik zou dan denken dat dat bij honden ook zo is. Of leven ze nog?
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is allemaal eigenlijk al gezegd.
Let op de wormen, als ze nu wormen heeft, kan je waarschijnlijk beter of 10 dagen nogmaals ontwormen (overleg met de dierenarts en fokker).
Omschakelen naar ander voer kan je bij puppies meestal beter langzaam doen en niet zo ineens.
Dit is teveel tegelijk: een drukke eerste dag, wormen, ander voer.

Als ze niet aan de spuitpoep is, dan kan je het even aankijken. Is het echter waterdun, dan niet lang laten doorlopen bij een puppy.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

er is niet zo heel veel visite geweest. dat was alleen gister, vandaag komt er niemand.
ze is woensdag ontwormd bij de fokster. de wormen zijn dood.
dit was bij dick ook zo, maar hij had normale poep.

ze doet het voor de rest goed, eet en drinkt goed.

er werd me in andere topics aangeraden om gelijk over te stappen op rodi. en van wat ik hier gelezen heb is het juist niet goed om kvv met brokken te mengen :denken:

het is geen spuitdiarree. vanmorgen rond 7uur voor het laatst gepoept, daarvoor was haar buik lawaai aan het maken, daarna heel even. maar nu niet meer.
ik wacht even hoe ze straks poept.
ze ligt nu heerljk te slapen.

(we moeten haar met 9weken nogmaals ontwormen)
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

brenjomi schreef:en van wat ik hier gelezen heb is het juist niet goed om kvv met brokken te mengen :denken:
Ik heb toevallig vanmorgen op de site van Carnibest gekeken en daar las ik dat je ze aan dat soort voer moet wennen en per dag iets moet toevoegen aan het oude voer. Daar stond nergens dat dat oude voer geen brokken mogen zijn dus ik denk dat dat best kan. Ik geef Suus ook wel eens half Rodi en half brokjes, door elkaar heen (als ze wat zachte poep heeft) en daar reageert ze prima op.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

brenjomi schreef:er is niet zo heel veel visite geweest. dat was alleen gister, vandaag komt er niemand.
ze is woensdag ontwormd bij de fokster. de wormen zijn dood.
dit was bij dick ook zo, maar hij had normale poep.

ze doet het voor de rest goed, eet en drinkt goed.

er werd me in andere topics aangeraden om gelijk over te stappen op rodi. en van wat ik hier gelezen heb is het juist niet goed om kvv met brokken te mengen :denken:

het is geen spuitdiarree. vanmorgen rond 7uur voor het laatst gepoept, daarvoor was haar buik lawaai aan het maken, daarna heel even. maar nu niet meer.
ik wacht even hoe ze straks poept.
ze ligt nu heerljk te slapen.

(we moeten haar met 9weken nogmaals ontwormen)
Ik vind dat je het qua kvv goed hebt aangepakt hoor, direct overgaan kan best en mengen met brokjes is inderdaad niet goed omdat de vertering van brokjes en vers anders werkt. Wat je had kunnen doen is de eerste dagen overgieten met warm water.

Ik denk dat de diarree komt van het ontwormen en misschien van de spanning van een nieuw thuis. Heb je Okugest in huis? Dat kun je geven tegen de diarree.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Allereerst gefeliciteerd met je pupje :wink:
Wat dat voer betreft denk ik dat er bedoeld wordt dat je beter pas van voer kunt veranderen als het pupje wat gewend is; na een weekje of zo. In de literatuur wordt aangeraden om de eerste dagen de pup het voer te geven wat hij gewend was bij de fokker. Ivm alle grote veranderingen voor de hummel :wink:
Hopelijk is ze snel van de diarree af!
Gr. Marijke
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Eef schreef:

Ik vind dat je het qua kvv goed hebt aangepakt hoor, direct overgaan kan best
Bij een pup van die leeftijd :denken: :19:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

net even langs de dierenarts geweest.
ze ziet er goed uit. de diaree kan van het voer komen, in de gaten houden, als we het niet vertrouwen mogen we bellen.
de wormen komen door de ontwormingskuur. ze heeft nog een tabletje gehad. als er nog wormen meekomen moet ze nog een tabletje.
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

brenjomi schreef:net even langs de dierenarts geweest.
ze ziet er goed uit. de diaree kan van het voer komen, in de gaten houden, als we het niet vertrouwen mogen we bellen.
de wormen komen door de ontwormingskuur. ze heeft nog een tabletje gehad. als er nog wormen meekomen moet ze nog een tabletje.
Gefeliciteerd met jullie puppen kind. :ok: :ok:
Wat betreft de Kvv , hebben jullie het goed gedaan hoor, mengen is inderdaad niet altijd even verstandig omdat het is al gezegd, een brok heel anders verteerd dan Kvv.
Wat je nog zou kunnen doen, behalve met wat kokend water overgieten, is probiotica halen bij de drogist.
Dit geeft soms net de darmen even een tikkeltje meer hou vast, door alle veranderingen. In combi met de wormen en een nieuwe omgeving.

Mijn vriendin had onlangs dezelfde problemen met een van haar twee Jack Russel pups zie ander topic :ok:
En daar was de inbreng van Probiotica in combi met het overgieten van gekookt water over de kvv, het ei van columbus.
AL vrijwel direkt werd de diaree minder.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het een wonder middel is, maar baat het niet dan schaad het niet.
En gewoon lekker Kvv blijven voeren hoor, het is het beste voor de hondjes :ok: :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:cheer: :cheer: net een prachtige drol :mrgreen: goed hard, niet licht van kleur (gewoon donker zoals dick) en geen wormen.
dus ik ben tevreden, hopelijk blijft het zo. :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hopelijk is het leed geleden; kun je verder ongestoord van hem genieten :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

brenjomi schreef::cheer: :cheer: net een prachtige drol :mrgreen: goed hard, niet licht van kleur (gewoon donker zoals dick) en geen wormen.
dus ik ben tevreden, hopelijk blijft het zo. :ok:
:ok: Fijn!!
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

:ok: vannacht weer een vaste drol. :ok:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

brenjomi schreef::ok: vannacht weer een vaste drol. :ok:
Goed zo!!
Ga zo door :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
starfleet
Erelid

brenjomi schreef:er is niet zo heel veel visite geweest. dat was alleen gister, vandaag komt er niemand.
Dat is dan toch druk voor zo'n eerste dag. Bij ons raadde de fokker bij beide pups echt aan een paar dagen de visite maar heel erg mondjesmaat toe te laten. Vond ik goed advies. Het is rustiger en de pup leert zich op jou te richten als baasje. Bij ons is op dag een alleen de buurvrouw even wezen kijken, die kon het niet laten puppysnuiven;-)
Ik zou ook niet mengen, maar had haar een paar dagen op het oude voer gelaten nog. Maar voor nu zou ik dan wel gewoon zo als je toch al Rodi hebt gegeven.
i
Ik denk dat het wel zal loslopen bij een verder gezond puppy. Buffy had de eerste dag ook iets diaree. Als we een spannende wandeling maken met andere kooikers bijvoorbeeld, dan zie je het eerste stuk heel veel honden de hele tijd de bosjes in duiken met diaree, dat is de spanning, zal bij pup niet anders zijn. Achteraf gepraat heeft ook geen zin, maar dat ze aan de dunne is is niet gek gezien de omstandigheden. Het wil niet zeggen dat ze ziek is.

Anne
starfleet
Erelid

Teckelgek schreef:
Eef schreef:

Ik vind dat je het qua kvv goed hebt aangepakt hoor, direct overgaan kan best
Bij een pup van die leeftijd :denken: :19:
Ja hoor, dat kan best. Buffy kreeg ook na een dag al Rodi als avondmaaltijd, dat viel goed. Kleine pups worden vaak afgespeend met rodivlees overgoten met wat gekookt water, daar kunnen ze prima tegen.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”