Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

carnibest of rodi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bri
Zeer actief

carnibest of rodi

Ongelezen bericht door bri »

ik zat al een tijdje te twijfelen of ik 1 a 2 x per week de brok zou vervangen voor een vleesmaaltijd. mede doordat ik er hier zoveel goede verhalen over lees. nu heb ik vanmiddag 5 porties rodi gekocht bij de dierenspeciaalzaak hier in de buurt.

nu twijfel ik dus of ik wel het goede merk heb gekocht. ik weet dat ze bij die dierenspeciaalzaak ook carnibest kunnen bestellen.

heeft er iemand ervaring met rodi?en is dat een goed merk?of kan ik toch beter carni best kopen de volgende keer?
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik geef ook geregeld Rodi compleet. Ik ben er tevreden over en de hondjes vinden het lekker. Voordeel vind ik ook dat je het bij de meeste supermarkten kunt kopen, hoef je niet speciaal naar de dierenwinkel :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rodi is prima hoor, hebben mijn honden ook lang gegeten.
Nu geef ik echter Carnibest en dat is toch wat meer vlees i.p.v. fijngeprakte toestanden. Dus Carnibest vind ik er veel beter uitzien, maar ik heb ook prima ervaringen met Rodi.
Kan je gewoon kiezen, dan zou ik wel voor Carnibest gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bri
Zeer actief

maakt het qua prijs nog veel verschil?op zich wil ik nl best voor carnibest gaan omdat ik het idee van stukken vlees ipv fijngeprakte hamburgers iets smakelijker vind
Afbeelding
bri
Zeer actief

ik heb al een prijslijst gevonden en het prijsverschil valt reuze mee en ik vind de site erg positief.
ik heb ook een kat die een chronische dikke darm ontsteking heeft, een vergelijkbaar iets als de ziekte van crohn zeg maar,
voor haar heb ik altijd speciaal voer van de dierenarts van royal canon: sensitivity control, misschien dat ik voor haar ook eens carnibest ga proberen.

er wordt alleen op de site van carnibest gesproken over volledige vervanging van de brok. zou dit echt nodig zijn?als ik 2x per week versvlees geef als vervanging, dan zou dit toch wel voldoende moeten zijn?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn vorige hondje kreeg 's ochtends brokjes, en 's avonds Rodi. Dat ging prima!

Mijn huidige hondje krijgt twee keer per dag carnibest (dus nooit brokjes) en dat gaat ook prima. Carnibest ziet er voor ons wat lekkerder uit :mrgreen: maar Rodi vinden ze ook heerlijk, hoor: en dat is ook compleet voer.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Suus krijgt 's morgens brokjes (Eukanuba) en 's avonds Rodi Compleet.
Ze heeft een luie darm, maar op deze combi doet ze het erg goed.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden krijgen Rodi. Ik ben er tevreden over, ze eten het goed, en hebben goede ontlasting. Carnibest zou ik ook wel eens willen proberen, maar heb geen verkoop punten in de buurt zitten. Rodi is makkelijk te krijgen hier in de buurt.
bri
Zeer actief

hmm, veel goede berichten dus over rodi. ik denk dat ik ze allebei maar ga proberen. ik kan ze bij dezelfde dierenspeciaalzaak allebei krijgen, dus op zich maakt het niet uit. zelfs de prijs maakt geen verschil
voor rodi betaal je per 400 gram 1.45 euro
voor carnibest betaal je per 500 gram 1.70 euro.

rijst mij alleen nog de vraag hoevaak ik het ze ga geven. ik dacht zelf aan 2x per week, maar ik lees hier toch dat veel mensen 1 maaltijd per dag vervangen door een vleesmaaltijd. ik denk een kwestie van uitproberen..
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Rodi kun je toch ook gewoon bij de supermarkt kopen? Of is dat niet overal zo?
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
bri
Zeer actief

ik heb geen idee? :19:
ik zal een s checken als ik weer die kant op moet
Afbeelding
Flinn

Ongelezen bericht door Flinn »

rodi is zeker te verkrijgen in de supermarkt en dan betaal je voor de pens compleet of de vlees+groenten maar 83 eurocent per 400 gram

Ik ben overigens gestopt met het geven van vers vlees omdat onze York sinds ik over was gegaan op vers vlees onzindelijk was, eerst dachten we dat het kwam door het castreren, maar medicijnen hielpen niet, ik ben gestopt met Carnibest voer nu weer brok en het plassen in huis is nagenoeg over.

Een enkele keer haal ik nu voor de andere 3 maar een paar pakjes rodi want ze vinden het zo lekker!
bri
Zeer actief

echt!!belachelijk!!voel ik me even afgezet!ik ga dus zeker niet meer voor rodi naar die dierenspeciaalzaak, sterker nog, ik ga denk ik naar die zaak om ze eens aan de tand te voelen. een prijsverschil van bijna 100%
als je je hond dagelijks rodi geeft kost je dat een aantal duitjes per maand meer
Afbeelding
alm@
moderator

bri schreef:echt!!belachelijk!!voel ik me even afgezet!ik ga dus zeker niet meer voor rodi naar die dierenspeciaalzaak, sterker nog, ik ga denk ik naar die zaak om ze eens aan de tand te voelen. een prijsverschil van bijna 100%
als je je hond dagelijks rodi geeft kost je dat een aantal duitjes per maand meer
Ik betaal 1.04 voor 400 gram Rodi bij de Dekamarkt, bij Appie Heyn 87 cent. Zelfs een simpel pakje vuile pens is bij de dierenwinkel 3 x zo duur :19:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik geef Carnibest, maar heel af en toe ook Rodi. Gewoon, voor de afwisseling :wink: .
Carnibest krijgen ze in 2 smaken: natuur en kip/rijst.

Let er wel op dat als je Rodi geeft het wel Rodi compleet moet zijn.
Ari@ne

joline schreef: Carnibest zou ik ook wel eens willen proberen, maar heb geen verkoop punten in de buurt zitten.
Weet je dat zeker? Er zijn bijv. ook fokkers die het verkopen.
Ik krijg het van een fokker die in Amersfoort zit en het zelfs thuis bezorgd :mrgreen: .
Ari@ne

Flinn schreef:
Ik ben overigens gestopt met het geven van vers vlees omdat onze York sinds ik over was gegaan op vers vlees onzindelijk was, eerst dachten we dat het kwam door het castreren, maar medicijnen hielpen niet, ik ben gestopt met Carnibest voer nu weer brok en het plassen in huis is nagenoeg over.
Jee, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Onzindelijk door het eten van KVV?
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

bri schreef:
er wordt alleen op de site van carnibest gesproken over volledige vervanging van de brok. zou dit echt nodig zijn?als ik 2x per week versvlees geef als vervanging, dan zou dit toch wel voldoende moeten zijn?
Wat bedoel je met dat het voldoende zou moeten zijn? waarvoor?

Als je hiervoor openstaat zou ik de brokken achterwege laten en gewoon helemaal vers vlees geven. Dan kun je goed zien wat voor goede effecten vers vlees heeft. Rodi is een prima merk, naar mijn idee is Carnibest wat kwalitatiever, maar minder makkelijk verkrijgbaar (niet in de supermarkt) en wat prijziger.
bri
Zeer actief

als ik volledig over zou stappen op vers vlees is het wel heel wat prijziger dan combi brok/vlees.
ik zeg niet dat ik niet helemaal over zou stappen. ik ga het geleidelijk aan wat opbouwen. ik had al bedacht dat ik dan 1x per dag vers vlees zou geven. misschien bevalt het zo goed dat ik helemaal overstap, maar dat ligt ook een beetje aan de financien
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Teckelgek schreef:
joline schreef: Carnibest zou ik ook wel eens willen proberen, maar heb geen verkoop punten in de buurt zitten.
Ik krijg het van een fokker die in Amersfoort zit en het zelfs thuis bezorgd :mrgreen: .
Weet jij dan misschien een verkooppunt in Nijmegen of omgeving? :mrgreen:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

bri schreef:echt!!belachelijk!!voel ik me even afgezet!ik ga dus zeker niet meer voor rodi naar die dierenspeciaalzaak, sterker nog, ik ga denk ik naar die zaak om ze eens aan de tand te voelen. een prijsverschil van bijna 100%
Kvv is inderdaad duurder, alhoewel het naar mijn mening ook weer niet zoveel scheelt, Als ik naar mezelf kijk toen wij heel lang geleden nog brok voerde was ik tussen de 45 en 55 euro kwijt aan alleen brok, per maand,, daar de diverse snoepjes en koekjes bij opgeteld kom je ook op een aardig bedrag per maand.
Als je nagaat dat een zak Eukanuba,, ruim 55 a 60 euro kost, tel daarbij op de diverse bezoekjes aan de da met een brokkenhond,, ben je denk ik op jaar basis veel meer kwijt. Komt nog eens bij dat brokken echt niet het allergezondst zijn voor je hond.
Ik zou zeggen brok eruit,, en alleen kvv nog geven.
Als je bvb de Carnibest in grote hoeveelheid afneemt zoals ik ook doe, scheelt dit weer erg veel geld.

En kwa Kvv is het erg moeilijk om advies te geven,, wij hebben eigenlijk alle merken al geprobeerd, en wij geven nog uitsluitend Carnibest, de natuur of de kip. En dus geen brokken meer.
En mocht het zo zijn, dat ik de Carnibest niet meer zou kunnen betalen, ga ik zelf samenstellen voor de hond, en lekker van de pot mee laten eten,, is en voordelig en veeel beter voor je hond, dan welke brok dan ook. :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

joline schreef:
Teckelgek schreef:
Huijbers Diervoeding Groesbeek
Marieke Huijbers
Mobiel: 06-12206626
Bezorging in Nijmegen en omstreken

Doggy's-Food Nijmegen
Verkoop alleen op telefonische afspraak
Tel. 06-54635850
Wij bezorgen gratis in de regio Nijmegen bij besteding vanaf € 20,00

Bezorging in Nijmegen en omstreken
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik geef 3 dagen per week rodi, ze doen het er super op en vinden het heerlijk.
Carnibest heb ik een paar keer gedaan en ze vonden het ook erg lekker alleen Samara had mega diarree ervan..ook na een paar keer werd dat niet minder dus ben weer op de rodi.

Jacqueline
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:Ik geef 3 dagen per week rodi, ze doen het er super op en vinden het heerlijk.
Carnibest heb ik een paar keer gedaan en ze vonden het ook erg lekker alleen Samara had mega diarree ervan..ook na een paar keer werd dat niet minder dus ben weer op de rodi.

Jacqueline
Kreeg de hond al geruime tijd Kvv toen jullie Carnibest hebben geprobeerd? Want je moet eigenlijk wel ruim twee tot drie weken een bepaald merk Kvv voeren, wil je echt weten of het werkt of niet.
En binnen die periode is diaree van anderhalve week niet echt vreemd.
:wink:
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

hier ook rodi, dick krijgt het vanaf dat hij een half jaar is (nu bijna anderhalf jaar) en hij doet het heel goed. is niet te dik, zijn vacht ziet er goed uit en zijn ontlasting is compact en stink niet heel erg. het is ook niet zacht. (bij de fokker waar ik dunya vandaan heb krijgen de honden brokken, ze poepen meer en het is veel zachter.)

dunya krijgt sinds gister ook rodi, ze heeft gisteravond en vanmorgen diarre (dunne ontlasting) gehad. nu net heeft ze een mooie drol gelegd die compact is en niet zacht (dus je raapt het makkelijk op :wink: )

met carnibest geen ervaring, omdat rodi hier bij de appie hein te krijgen is (jammergenoeg niet meer in de c1000 hier in het dorp :boos: ) maar de appie hein is ongeveer 10km van hier in het dorp waar ik werk, dus kom er geregeld.

ik voer rodi omdat ik een gewone koelkast heb (met 3laden vriezer) en nog geen andere had, sinds vandaag mag ik een vriezer van mijn zus lenen (die woont ivm verbouwing even bij mijn ouders dus anders staat ie in de schuur te verpieteren) nu kan ik die vriezer ook volstoppen :mrgreen:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Flinn

Teckelgek schreef:
Flinn schreef:
Het lijkt idd onwaarschijnlijk maar ik kwam er bij toeval achter, hij krabte ineens heel erg dus ik dacht aan het voedsel na andere zaken uitgesloten te hebben, toen stopte ik met kvv de jeuk bleef maar wonder boven wonder het plassen was over, als ik hem nu af en toe een beetje geef dan kan ik er op wachten
Flinn

Teckelgek schreef:
Flinn schreef:
Het lijkt idd onwaarschijnlijk maar ik kwam er bij toeval achter, hij krabte ineens heel erg dus ik dacht aan het voedsel na andere zaken uitgesloten te hebben, toen stopte ik met kvv de jeuk bleef maar wonder boven wonder het plassen was over, als ik hem nu af en toe een beetje geef dan kan ik er op wachten
Ari@ne

joline schreef:
Teckelgek schreef:
Nee sorry, maar je hebt al antwoord gekregen zag ik :ok:
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Ik was net heel erg benieuwd naar Rodi vs Carnibest.
Mijn zusje had gehoord dat honden van Rodi aanslag zouden krijgen omdat er granen inzitten.
Robbie heeft wel wat tandplak, aan de ene kant is het wel iets minder. Daar knaagt hij vaak mee aan kauwdingen enzo.
Van de hondeschool waar we gister waren heb ik een pakje Nature Diet gekregen.
Wat is nu het beste?
Robbie heeft nu wat van die Nature Diet gekregen, omdat ik vergeten was Rodig uit de vriezer te halen. Het is een stuk steviger dan de Rodi!
Ik heb net even op de site van Nature Diet zitten kijken en ik heb het idee dat het meer is voor honden met allergieen, maar misschien is dat wel mijn idee...
alm@
moderator

Marloes schreef:Ik was net heel erg benieuwd naar Rodi vs Carnibest.
Mijn zusje had gehoord dat honden van Rodi aanslag zouden krijgen omdat er granen inzitten.
Robbie heeft wel wat tandplak, aan de ene kant is het wel iets minder. Daar knaagt hij vaak mee aan kauwdingen enzo.
Van de hondeschool waar we gister waren heb ik een pakje Nature Diet gekregen.
Wat is nu het beste?
Robbie heeft nu wat van die Nature Diet gekregen, omdat ik vergeten was Rodig uit de vriezer te halen. Het is een stuk steviger dan de Rodi!
Ik heb net even op de site van Nature Diet zitten kijken en ik heb het idee dat het meer is voor honden met allergieen, maar misschien is dat wel mijn idee...
Volgens mij (als ik het zo lees op de site) zijn het gewoon brokken maar dan met meer vocht erin en het bestaat uit bruine rijst, vlees, groente en toevoegingen met een holistische gedachte erachter (ik heb geen prijzen gezien!). In mijn ogen een beetje flauwekul voor een gezonde hond :19:
Persoonlijk zou ik Rodi of een andere kvv kiezen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”