Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leren trimmen van Westie

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

kimennoa
Vaste gebruiker

Leren trimmen van Westie

Ongelezen bericht door kimennoa »

Hallo

Ik heb een Westieteefje van een half jaar. Ik zou samen met de fokker leren om haar zelf te kunnen trimmen. Spullen aangeschaft en toen zouden we de eerste keer oefenen. Ik heb daar 45 euro voor moeten betalen (spullen kostte 150 euro!) en het merendeels zelf moeten doen!! Dat doe ik dus geen 2e keer meer. Nu ben ik op zoek naar iemand die mij het zou willen leren,....liefst natuurlijk gratis want het is een dure bezigheid. Het lijkt me gewoon erg gaaf om het zelf te kunnen en dan kan ik haar vacht wat beter bijhouden. Wie wil er wat tijd en moeite voor vrijmaken??? :ok:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb 85 euro moeten betalen voor een workshop trimmen en toen kreeg ik niet eens privéles. Dus ik vind 45 euro eigenlijk wel een net bedrag. Na 2-3 keer kun je toch zelf aan de slag en bespaar je een hele hoop kosten...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
kimennoa
Vaste gebruiker

Oke,......niet het soort reacties waar ik op gehoopt had. Ik ben op zoek naar iemand die mij het zou willen leren. Bij de fokker van mijn andere hond heb ik het kosteloos geleerd,.....je neemt immers al een hondje af,..met wat extra spullen.....maar goed, deze mening wordt niet gedeeld. Ik heb duidelijk gemaakt aan de fokker van de westie dat ik het zelf wilde leren. Hierop ook goede spullen aangeschaft,....en dan moet je de volle mep betalen. Bij die cursus kies je er zelf voor,.....en dan weet je dat het commercieel is. Bij een fokker van je hond zou je misschien iets meer vriendelijkheid verwachten,...maar ja,dan ben je andere service gewend :wink:

Ik zoek gewoon verder naar iemand die het me wilt leren,...en na drie keer trimmen kan je nog echt geen estie goed trimmen ben ik van mening. Zeker niet met een jonge westie,....daar heb je echt meer handigheidjes voor nodig. Dus wil je het me leren stuur dan maar een pb.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat voor antwoorden had je dan verwacht? Iemand die goed kan trimmen heeft daar neem ik aan zelf ook een (dure) cursus voor gevolgd, waarom zou die dat een ander gratis aanleren :19:
Afbeelding
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

alma2 schreef:Wat voor antwoorden had je dan verwacht? Iemand die goed kan trimmen heeft daar neem ik aan zelf ook een (dure) cursus voor gevolgd, waarom zou die dat een ander gratis aanleren :19:
Helemaal mee eens.....En waarom (als je een opleiding zo duur vind) het niet gewoon door iemand laten doen.

Ik heb bijv. iemand die aan huis komt.....Ze plukt echt hartstikke mooi.....En ze doet het voor 25 euro. Ze komt dan na ongeveer 3 maanden ook nog een keer terug om het nog even weer "bij" te plukken.

Ik laat Joy ongeveer om de 6 maand plukken en dan komt ze dus tussen door nog een keer, om bij te plukken. En van de week is ze nog geweest (om Joy bij te plukken) en toen heeft ze ook Tinus meteen even bij geplukt.....Dat was namelijk net een geplukte kip :smile: Die mevrouw waar ik tinus weg heb, was namelijk zelf aan het plukken geslagen.
Maar Tinus is nou dus ook weer een mooi hondje :wink:

Ik hoop dat je eruit kunt komen. :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

TS: jij zou toch in maart starten met een trimcursus :denken:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

yamie schreef:TS: jij zou toch in maart starten met een trimcursus :denken:
Te duur denk ik :roll: en iemand die het gratis aanleert is daar heel wat tijd aan kwijt want zoals TS zelf zegt: in drie keer leer je het niet :19:
Nah het zal wel aan mij liggen dat e.e.a. een beetje vreemd overkomt....
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Misschien heeft die ander daar geen problemen mee :19: Je weet maar nooit :wink:
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

je zou eens kunnen rond neuzen op de westiesite

maar begin niet te trimmen ,als je het nog nooit gedaan hebt
je kunt je hond voledig verknallen
dan beter een paar centen kwijt als iemand je er mee wil helpen
want zeker twee keer per jaar moet een westie getrimt worden
dat geld haal je er met gemak weer uit
ik kan het niet :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
kimennoa
Vaste gebruiker

Nee,....niet zo goedkoop mogelijk maar gewoon een vorm van enthousiastme,..iemand die het leuk vind om het me aan te leren. Maar misschien verschilt het gewoon per ras,.....

Maar om met mooie woorden te eindigen: We hebben iemand gevonden dus deze discussie kan worden beeindigd.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Mocht dat niet wat worden, dan zou ik eens naar Wil de Graaf van Special Grooming (www.specialgrooming.nl) gaan. Zij vraagt €85,- maar dat is een schijntje. Twee keer trimmen heb je het geld al uitgespaard, was je naar een trimsalon gegaan.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik las dat je in november 2006 al een stageplaats zocht omdat je per direct kon beginnen met een cursus hondentrimmen. Waarom is dat toen niet doorgegaan? Dan had je nu die vraag niet hoeven stellen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”