Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beste produkt tegen vlooien en teken
Moderator: moderatorteam
-
benji
- Vaste gebruiker
beste produkt tegen vlooien en teken
Nog nooit vlooien op mijn honden gehad maar nu toch wel teken
Ik gebruik pipjes om te de nek te doen,tweemaandelijks
Ik gebruik pipjes om te de nek te doen,tweemaandelijks
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
benji
- Vaste gebruiker
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik heb goede ervaring met een anti-teken band (geen idee wel merk, bij de dierenwinkel gekocht). Ik heb in de 2 jaar dat wij Suus nu bijna hebben 2x een tekenband gebruikt in de zomer en ik heb nog maar 1x een teek gezien op haar, toen had ze de band overigens niet om. Ik heb me wel laten vertellen dat zo'n band alleen op kleine hondjes goed werkt omdat grote honden teveel oppervlak hebben. Ik weet niet wat daarvan waar is.
Tegen vlooien gebruik ik van die druppels voor in de nek. Geen vast merk. Bij paarden zo is dat wormen (deels) resistent kunnen worden tegen een bepaald ontwormingsmiddel als je altijd dezelfde gebruikt. Ik dacht dat dat ook wel eens kon gelden voor honden en vlooien...dus wissel ik het af. En als het niet zo is, dan zie ik er ook geen kwaad in om het af te wisselen, ze heeft nog nooit vlooien gehad dus het werkt tot nu toe prima.
Tegen vlooien gebruik ik van die druppels voor in de nek. Geen vast merk. Bij paarden zo is dat wormen (deels) resistent kunnen worden tegen een bepaald ontwormingsmiddel als je altijd dezelfde gebruikt. Ik dacht dat dat ook wel eens kon gelden voor honden en vlooien...dus wissel ik het af. En als het niet zo is, dan zie ik er ook geen kwaad in om het af te wisselen, ze heeft nog nooit vlooien gehad dus het werkt tot nu toe prima.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
- alm@
- moderator
Tegen Frontline schijnen vlooien en teken langzamerhand resistent te worden. Is trouwens 1 pipetje per 2 maanden wel voldoende?benji schreef:Ik gebruik Frontline,maar ik zie nu wel teken op mijn hond
Mijnvraag is is er een beter produkt in de handel
Ik gebruik op dit moment al ruim een jaar niks. Ik controleer ze regelmatig op vlooien en vind niks en die enkele teek pluk ik er wel uit

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- alm@
- moderator
Ik durf hier geen scalibor om te doen. Als ze onderling op z'n herders spelen, zouden ze bij elkaar de band eraf scheurenranetje schreef:Ik heb een iets grotere hond![]()
Frontline werte onvoldoende omdat ze te veel zwemt.
Ik heb voor haar een scalibor tekenband.
Werkt prima![]()
Als ze geen band om heeft heb ik per dag wel wat meer teken uit te plukken![]()
Bovendien merk ik ze soms niet op door de dikte van haar vacht.
Tot nu toe gaat het goed, afkloppen maar

-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik ben van mening dan Tea Tree olie het beste is. We verdunnen het 10 tot 15 druppels op 500 ml. En vervolgens verstuiven we het met een plantenspuit over Xena. Sindsdien geen vlooi meer gezien, en als er af en toe eens een teekje opspringt zuigt die zich niet vast, maar blijft op de vacht lopen om er vervolgens afgeborsteld te worden. Misschien zouden ze zich na een tijdje zelf wel van de vacht afgooien, of overspringen naar een andere hond. 
- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom gebruik ik ook geen Scaliborband, maar de Scalibor shampoo (en dat ook alleen maar als we op vakantie gaan).Ik durf hier geen scalibor om te doen. Als ze onderling op z'n herders spelen, zouden ze bij elkaar de band eraf scheuren
Tot nu toe gaat het goed, afkloppen maar
Deze shampoo is 2 weken werkzaam, ook nog na de diverse zwempartijen. Ik gebruik het op deze manier nu 2 jaar en vooral in Zuid-Frankrijk bij mijn schoonvader. Zijn 3 katten zitten 's avonds vol met teken en mijn honden hebben daar nog nooit een teek gehad
Tegen vlooien, hartworm e.d. gebruik ik advocate en dit ook alleen in de vakantie's. Ook hier geen vlo gezien. Beide producten haal ik bij mijn DA.
Ik zou voor hier in NL eerder neigen naar de tea tree oil en het met een washandje opbrengen, wegens de panische reactie van mijn honden op spuitbussen. Goed in de oksels e.d.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb nu nog frontline, maar ga vanaf volgende druppelbeurt over op excil... Was beter volgens de dierenwinkel... Overigens nog geen teek op Jamey gezien dit jaar (mooi ook, want volgens mij sta ik dan aan de andere kant van mn kamer heel hard te gillen, om vervolgens aan mn huisgenoot te vragen of ze het enge geval wil verwijderen :N: )...

You'll be in my heart... Always...
-
bekkie
- Zeer actief
ik gebruik frontline maar ik heb hier ook een plantenspuit staan met verdunde tea tree olie, werkt echt geweldig.Pink0Pink schreef:Ik ben van mening dan Tea Tree olie het beste is. We verdunnen het 10 tot 15 druppels op 500 ml. En vervolgens verstuiven we het met een plantenspuit over Xena. Sindsdien geen vlooi meer gezien, en als er af en toe eens een teekje opspringt zuigt die zich niet vast, maar blijft op de vacht lopen om er vervolgens afgeborsteld te worden. Misschien zouden ze zich na een tijdje zelf wel van de vacht afgooien, of overspringen naar een andere hond.

- alm@
- moderator
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je dit topic gelezen over exil?Jacksel schreef:Ik heb nu nog frontline, maar ga vanaf volgende druppelbeurt over op excil... Was beter volgens de dierenwinkel... Overigens nog geen teek op Jamey gezien dit jaar (mooi ook, want volgens mij sta ik dan aan de andere kant van mn kamer heel hard te gillen, om vervolgens aan mn huisgenoot te vragen of ze het enge geval wil verwijderen :N: )...
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... light=exil
Ik weet niet of dat nou echt een verbetering is?
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Alle reguliere (niet homeopatische/natuurlijke) anti-vlooien en -tekenmiddelen zijn ongezond, er wordt tenslotte gebruik gemaakt van gif. Exil is niet slechter of ongezonder dan Frontline. Ook van Frontline hebben honden nare bijverschijnselen gekregen.ranetje schreef:Heb je dit topic gelezen over exil?Jacksel schreef:Ik heb nu nog frontline, maar ga vanaf volgende druppelbeurt over op excil... Was beter volgens de dierenwinkel... Overigens nog geen teek op Jamey gezien dit jaar (mooi ook, want volgens mij sta ik dan aan de andere kant van mn kamer heel hard te gillen, om vervolgens aan mn huisgenoot te vragen of ze het enge geval wil verwijderen :N: )...
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... light=exil
Ik weet niet of dat nou echt een verbetering is?
-
hercujess
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
dit jaar waren er het hele jaar door tekenNanna schreef:Ja, je moet ze ermee besproeien (eens per maand). En ik koop het bij de DA. Ik gebruik het alleen maar in de zomermaanden; in de tijd dat er teken zijn.
amos heeft af en toe wel teken maar geen vlooien
voor wij op vakantie gaan gebruik ik frontline
Fenneke en Baloe

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
ik ben voor Daan nog op zoek naar een middel tegen teken. Frontline helpt niet, tea tree olie ook niet, hij stinkt een uur in de wind en neemt nog steeds vriendjes mee uit het bos. Haal nu dagelijks ongeveer 10 teken van hem af. Vind ik een keer geen teek blijf ik wel 10 minuten doorzoeken want ik geloof het dan niet dat hij geen teken heeft.
Sprak vandaag de dierenarts en die zij dat de honden die zij kende die veel teken hadden zelde vlooien hadden en de honden met vaak vlooien weer weinig teken. Dan heb ik liever teken dan vlooien want die krengen zitten meteen overal.
Sprak vandaag de dierenarts en die zij dat de honden die zij kende die veel teken hadden zelde vlooien hadden en de honden met vaak vlooien weer weinig teken. Dan heb ik liever teken dan vlooien want die krengen zitten meteen overal.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Het hele jaar door gebruik ik frontline (in de winter eens in de 3 maanden, in de zomer eens in de 1-2 maanden) en in de zomer spay ik ze af en toe in met tea tree spray. Sinds ik weer met de tea tree begonnen ben heb ik geen teek meer gezien 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Melanie 74
Ik heb op advies van mijn dierenarts Ex-spot gekocht, het liefst gebruik ik niets maar ik woon in een gebied waar veel en veel besmette teken ziten.
Dus het is kiezen uit twee kwade
Maar met Ex-spot heb ik bij Dolina één teek gevonden die al dood was gegaan. Dus het werkt wel.
Frontline werkt hier helemaal niet meer.
Dus het is kiezen uit twee kwade
Maar met Ex-spot heb ik bij Dolina één teek gevonden die al dood was gegaan. Dus het werkt wel.
Frontline werkt hier helemaal niet meer.
-
bri
- Zeer actief
hebben jullie hier wel eens van gehoord?
www.catandogs.nl
Ik heb een grote Pyrenee en die heeft dus ziekte van Lyme. Probleem is dat ze met frontline toch af en toe een volgezogen teek had. Dit jaar leek de frontine helemaal niet goed meer te werken. aangezien ik de teken in mijn achtertuin heb zitten wordt het erg lastig. Dierenarts die Emi behandeld voor haar Lyme constateerde een grote chemishce overbelasting. al die jaren iedere maand weer frontline (zelf in zachte winter moet ik het blijven geven hier) dat wordt te veel.
Nu heb ik sinds kort een penning. nadeel is dat ze die altijd op lichaam moet dragen en de halsband dus niet afkan. Ik vond het vaag maar inderdaad het werkt. Veel beter dan de frontline in ieder geval.
www.catandogs.nl
Wicket een harige opvanger heeft nu ook zo'n penning want die kreeg op gegegevn moment iedere 2 weken frontline en het hielp nog niet. Hij heeft ook geen teken meer. ze detecteren hem al nauwelijks. als honden echt doro struiken razen ja dan vallen die teken natuurlijk wel op ze maar ze springen er niet bewust meer op. En die er per ongeluk op vallen die blijven rondlopen en zie je wel. maar dan dus wel opletten dat ze neit naar jou of een andere hond gaan.
geen idee of het werkt, lijkt me vaag.maar die vrouw gelooft er stellig in.
ik gebruik trouwens preventieve tabletten tegen teken en vlooien. werkt goed, zie ik als nog een teek, spuit ik haar voor de zekerheid toch nog even in met spray
www.catandogs.nl
Ik heb een grote Pyrenee en die heeft dus ziekte van Lyme. Probleem is dat ze met frontline toch af en toe een volgezogen teek had. Dit jaar leek de frontine helemaal niet goed meer te werken. aangezien ik de teken in mijn achtertuin heb zitten wordt het erg lastig. Dierenarts die Emi behandeld voor haar Lyme constateerde een grote chemishce overbelasting. al die jaren iedere maand weer frontline (zelf in zachte winter moet ik het blijven geven hier) dat wordt te veel.
Nu heb ik sinds kort een penning. nadeel is dat ze die altijd op lichaam moet dragen en de halsband dus niet afkan. Ik vond het vaag maar inderdaad het werkt. Veel beter dan de frontline in ieder geval.
www.catandogs.nl
Wicket een harige opvanger heeft nu ook zo'n penning want die kreeg op gegegevn moment iedere 2 weken frontline en het hielp nog niet. Hij heeft ook geen teken meer. ze detecteren hem al nauwelijks. als honden echt doro struiken razen ja dan vallen die teken natuurlijk wel op ze maar ze springen er niet bewust meer op. En die er per ongeluk op vallen die blijven rondlopen en zie je wel. maar dan dus wel opletten dat ze neit naar jou of een andere hond gaan.
geen idee of het werkt, lijkt me vaag.maar die vrouw gelooft er stellig in.
ik gebruik trouwens preventieve tabletten tegen teken en vlooien. werkt goed, zie ik als nog een teek, spuit ik haar voor de zekerheid toch nog even in met spray
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
-
bri
- Zeer actief
ahum sorry voor de grote letters..haha
voor de kippige lezers onder ons
voor de kippige lezers onder ons
De weg is lang als je blijft struikelen
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
AnneMarie
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Gittje
- Zeer actief
Volgens onze DA moet je de 'gewone' Frontline thans om de 3 weken aanbrengen. Deze zou ook niet meer effectief genoeg zijn voor teken.alma2 schreef:Tegen Frontline schijnen vlooien en teken langzamerhand resistent te worden. Is trouwens 1 pipetje per 2 maanden wel voldoende?benji schreef:Ik gebruik Frontline,maar ik zie nu wel teken op mijn hond
Mijnvraag is is er een beter produkt in de handel
De Frontline 'combo' zou iets beter werken, maar blijkbaar z'n de vlooien qua ressistentie terug aan het bijbenen en zij raadt aan om toch uit te kijken naar -alweer- een ander middel.
Als het zo doorgaat, gaat dat ongedierte nog eindigen met multiresistent te worden. Wat dan
Laatst gewijzigd door Gittje op 08 aug 2007 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.