Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halve Barfer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

madelonjoy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Halve Barfer

Ongelezen bericht door madelonjoy »

Ik zit er aan te denken om ook met Luna te gaan barfen, mijn moeder heeft alleen geen zin om de hele diepvries vol met kippennekken enz te hebben.
Zou het ook kunnen om bijv om de dag s'avond ipv brokken barf te geven? En hoe weet je dan hoeveel je moet hebben? Ik geef nu namelijk 220 gram eukanuba brokken per dag.. Zou je dan gewoon s'ochtend 110 gram bokken en s'avonds 110 gram vlees?

Je kan wel merken dat ik hier nog niet veel van weet :denken:

En waar kan je al dat barf kopen? En nog `1 vraagje! : Welke barfproducten zou je als kluif kunnen gebruiken? Ik heb nu namelijk van die witte raw kluiven.

Tot slot: Is BArf nu eigenlijk goedkoper dan brokken? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Bedankt alvast!
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou niet half brokken geven en half zelf samengesteld geven.
Dat lijkt me heel moeilijk, want waar ligt de balans in de voeding dan?
Wat je wel kan doen is een paar versvlees dagen invoegen. Dan geef je die dag een kant en klare complete diepvriesvlees in plaats van brokken.
En als dat lekker gaat, kan je af en toe eens een kippennek of een lamsbotje op een versvlees dag bijvoegen. En als dat allemaal goed gaat en je hebt je goed ingelezen in het barf (lees hier in de voedingsrubriek, maar tik op google maar eens rauw en barf in, en zie wat je allemaal aan informatie krijgt :ok: ), dan kom je wellicht eens toe aan het volledig weglaten van de brokken en het overstappen naar zelf samengestelde rauwe maaltijden. Maar een dagje brok en een dagje barf, nee, dat lijkt mij niet zo'n goed idee.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik geef mijn honden in principe gewoon brokken, maar zo`n 2a3 dagen in de week is het pensdag, of barf, of versvlees dag, en dat bevalt hier gewoon goed :19:

Dat ik brokken blijf geven heeft te maken met een voedings allergie bij 1 van de honden :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

De hond met de allergie doet dus niet mee aan de rauwvoer dagen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Roelfien schreef:De hond met de allergie doet dus niet mee aan de rauwvoer dagen?
Jawel maar aangepast, hij is dankzij het voer minder gevoelig geworden, maar hij kan gewoon niet helemaal over zonder, zijn maaginhoud er aan weerskanten vloeibaar er uit te laten lopen,een dagje vers kan net.

dus als hij een paar slechte dagen heeft krijgen ze bijde alleen brokken, gaat het goed, dan afentoe een pensdag_voor Baco is dat dan lamspens

en zeker 1 keer per week wordt er gekluifd, lamsribben of een kop

en1 keer per week krijgt Ducain, kkv in een kong, en dan gaat Baco mee wandelen, die krijgt dat niet :19:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”