Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dik van pensstaafjes?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Githa
Zeer actief
Contacteer:

Re: dik van pensstaafjes?

Ongelezen bericht door Githa »

Nanna schreef:Laatst heb ik een hele grote zak met pensstaafjes gekocht (van die kleintjes) en gemiddeld krijgen ze daar zo'n stuk of 5 van per week.
Nou is mijn vraag: kunnen ze daar dik van worden? Ik verbeeld me van wel, maar kan het me haast niet voorstellen...wat zit er nou helemaal in zo'n pensstaafje?
Ik heb begrepen dat het juist een hapje met weinig calorieën is...
Tobias krijgt er zeven per week (elke avond als we gaan slapen) en ik ben hem nu wat meer gaan voeren omdat hij wat mager was. Zelf dus nooit gemerkt dat hij daar dikker van werd.
Afbeelding
Marion.

Re: dik van pensstaafjes?

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Laatst heb ik een hele grote zak met pensstaafjes gekocht (van die kleintjes) en gemiddeld krijgen ze daar zo'n stuk of 5 van per week.
Nou is mijn vraag: kunnen ze daar dik van worden? Ik verbeeld me van wel, maar kan het me haast niet voorstellen...wat zit er nou helemaal in zo'n pensstaafje?
Sinds ik mijn droogmachientje heb, ben ik daar wel over aan het nadenken. Want ja.... wat zit er in zo'n pensstaafje. Dat wat eerst in 100 gram vuile pens zat, alleen het water is er nu uit. Denk ik. :19:
Gooi ik er een half pond kalkoensnippers op, dan hou ik een handje-vol gedroogd spul over. Maar volgens mij wel met dezelfde voedingsstoffen als de verse snippers.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

100 gram rauwe runderpens bestaat uit:

Water g 84.16
Energie kcal 85
Energie kj 355
Eiwit g 12.07
Vet g 3.69
As g 0.55 1

(en nog een hele rij mineralen/vitamines)

Kan me dus niet voorstellen dat een gedroogd pensstaafje een enorme dikmaker is! :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”