ik heb ook een aanhanger voor de hond en ben er erg blij mee.
ik heb hem bij een erkend bedrijf gekocht ( 2e hands) om dat ik een veilige kar wilde en geen zelfbouwparket.
belangrijk is dat de kar goed geisoleerd en geventileerd is.
dat er een mistlicht op zit ( weten een hoop mensen niet ,maar is verplicht !)
ik heb er een houten vlonder in liggen zodat de hond als hij nat is kan drogen aan de onderkant.
en licht van kleur zodat hij beter zichtbaar is op de weg. ik heb er ook nog een duidelijke rode stikker achterop zitten met hondenvervoer er op.(ik heb ook nog stikkers voor de zijkant maar die moet ik nog steed plakken

)
ventilatie roosters zitten hoog aan de zijkant en boven op dus ik heb niet echt het idee dat ze last hebben van uitlaatgassen (ook door goede isolatie).
als het koud is zet ik de klepjes boven op nooit open er zitten er aan de zijkant ook ventilatieroosters met afscherming naar buiten zodat het niet echt inwaait.
wij laten ieder jaar de kar nakijken. en controleren altijd de verlichting voor we weggaan( ik ben een meut met dat soort dingen

)
je heb ze in verschillende uitvoeringen hout/kunststof en prijzen
je heb ze ook hele luxe met een afzuigsysteem die voor ventilatie zorgt en een opbergvak boven op. maar die zijn behoorlijk prijzig.( maar wel erg mooi dus als ik ooit een prijs win..

)