Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagjes over hondenkarren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

naadje

vraagjes over hondenkarren

Ongelezen bericht door naadje »

Graag wou ik wat hulp wat betreft informatie over hondenkarren...(aanhangwagen )

Waar moet ik op letten bij aanschaf van zo'n honden kar?
het gaat om mijn jack en bullmastiff

moet ik zo een kar ook nog laten keuren?

en wordt zo'n kar niet over het hoofd gezien in het verkeer (met invoegen) wie heeft daar wat ervaring mee?

krijgen de honden niet teveel uitlaatgassen binnen omdat ze er zo vlak achter hangen
en hoe als het erg koud is buiten? de jack is een echte koukleum

graag bij deze dus zoveel mogelijk info en ervaringen wat betreft de hondenkar zodat ik een weloverwogen keuze kan maken

alvast bedankt! :mrgreen:
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

ik heb ook een aanhanger voor de hond en ben er erg blij mee.
ik heb hem bij een erkend bedrijf gekocht ( 2e hands) om dat ik een veilige kar wilde en geen zelfbouwparket.
belangrijk is dat de kar goed geisoleerd en geventileerd is.
dat er een mistlicht op zit ( weten een hoop mensen niet ,maar is verplicht !)
ik heb er een houten vlonder in liggen zodat de hond als hij nat is kan drogen aan de onderkant.
en licht van kleur zodat hij beter zichtbaar is op de weg. ik heb er ook nog een duidelijke rode stikker achterop zitten met hondenvervoer er op.(ik heb ook nog stikkers voor de zijkant maar die moet ik nog steed plakken :oops: )
ventilatie roosters zitten hoog aan de zijkant en boven op dus ik heb niet echt het idee dat ze last hebben van uitlaatgassen (ook door goede isolatie).
als het koud is zet ik de klepjes boven op nooit open er zitten er aan de zijkant ook ventilatieroosters met afscherming naar buiten zodat het niet echt inwaait.
wij laten ieder jaar de kar nakijken. en controleren altijd de verlichting voor we weggaan( ik ben een meut met dat soort dingen :wink: )

Afbeelding

je heb ze in verschillende uitvoeringen hout/kunststof en prijzen
je heb ze ook hele luxe met een afzuigsysteem die voor ventilatie zorgt en een opbergvak boven op. maar die zijn behoorlijk prijzig.( maar wel erg mooi dus als ik ooit een prijs win.. :mrgreen: )
naadje

Ongelezen bericht door naadje »

ja dat ze aan de prijs kunnen zijn heb ik gezien..ik had een mooie gezien maar die kost dan ook wel 2800 euro
Nu ben ik dus op marktplaats aan het speuren en zie ze daar al vanaf 150 euro
vandaar ook de vraag waar ik op moet letten als ik er zo 1tje aanschaf..dat van het mistachterlicht wist ik niet
de honden hoeven er geen uren in door te brengen,hooguit een uurtje(bijv. strand wat wat verder weg is)
het plekje waar ik het meeste heenga is maar 25 min rijden..

ik dacht er zelf aan op een skibox bovenop de kar te monteren zodat de kar nog beter zichtaar is en ik daar dan schone kleden enz in kan leggen
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

ik heb mijn kar bij dit bedrijf gekocht http://www.hondenaanhangwagens.nl/
hier hebben ze ook wel eens 2e/3e hands staan. als je eventueel wil gaan kijken ,even bellen want hij heeft niet altijd 2e / 3e hands staan.
als je er een via een particulier koopt let er dan wel op dat de bodem van watervaste multiplex is anders gaat het na enige tijd rotten en kapot zeker als je veel naar het strand gaat en de honden misschien nat/vochtig in de kar gaan.
je zou ook eens op wat websites van sporthondenvereniging kunnen speuren daar worden ze ook nog weleens aangeboden.
skibox op dak is een oplossing dat doen wel meer mensen met name voor de spullen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”