Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
11 jarige Akita moeilijk opstaan
Moderator: moderatorteam
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
11 jarige Akita moeilijk opstaan
De 11 jarige Akita van mijn moeder is in een maand een jaar ouder geworden.
Ze gaat minder eten en heeft wat moeite met opstaan maar loopt uiteindelijk toch nog een wandeling van een half uur (wat tot voor kort makkelijk een uur was!).
Mijn moeder is met haar naar de DA geweest en die denkt dat het in haar rug zit, wat het precies is kan hij niet zeggen omdat mijn moeder geen foto's wil laten maken.
Ze heeft nu Rimadyl meegekregen en na 2 weken ziet ze iets verbetering maar met name 's avonds blijft ze moeite hebben met opstaan.
Komende week moet ze de DA bellen voor nieuwe Rimadyl en om te vertellen hoe het gaat.
Mijn moeder wil niet dat ze pijn heeft en wil haar desnoods de rest van haar leven (misschien een maand maar misschien ook nog een jaar..) op de Rimadyl houden.
Zou in deze situatie, we weten niet precies wat er is, glucosamine kúnnen werken? Kwaad kan het toch niet om het uit te proberen..?
Ze gaat minder eten en heeft wat moeite met opstaan maar loopt uiteindelijk toch nog een wandeling van een half uur (wat tot voor kort makkelijk een uur was!).
Mijn moeder is met haar naar de DA geweest en die denkt dat het in haar rug zit, wat het precies is kan hij niet zeggen omdat mijn moeder geen foto's wil laten maken.
Ze heeft nu Rimadyl meegekregen en na 2 weken ziet ze iets verbetering maar met name 's avonds blijft ze moeite hebben met opstaan.
Komende week moet ze de DA bellen voor nieuwe Rimadyl en om te vertellen hoe het gaat.
Mijn moeder wil niet dat ze pijn heeft en wil haar desnoods de rest van haar leven (misschien een maand maar misschien ook nog een jaar..) op de Rimadyl houden.
Zou in deze situatie, we weten niet precies wat er is, glucosamine kúnnen werken? Kwaad kan het toch niet om het uit te proberen..?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Mijn moeder is nogal een rareRataplan schreef:Tja wat wil ze zonder foto's![]()
Zonder foto's kun je toch geen behandelplan opstellen?
Zij wil ook gewoon doorgaan met de Rimadyl, de vraag over de glucosamine komt puur van mij.
Mijn moeder wil geen foto omdat ze haar toch niet laat opereren, dat snap ik gezien de leeftijd van de hond maar ik zie het verband foto/opereren niet
Misschien zit er wel wat klem of-weet-ik-het.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
-
GuardianAngel
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja een hernia kan het ook zijn, glucosamine haalt dan niet veel uitKnoeppie schreef:Mijn moeder is nogal een rareRataplan schreef:Tja wat wil ze zonder foto's![]()
Zonder foto's kun je toch geen behandelplan opstellen?![]()
Zij wil ook gewoon doorgaan met de Rimadyl, de vraag over de glucosamine komt puur van mij.
Mijn moeder wil geen foto omdat ze haar toch niet laat opereren, dat snap ik gezien de leeftijd van de hond maar ik zie het verband foto/opereren niet![]()
Misschien zit er wel wat klem of-weet-ik-het.
Ik zou zelf ook niet de hele tijd pijnstillers slikken zonder dat ik weet wat ik mankeer en zou dat bij een hond ook niet doen.
Ik heb niets tegen pijnstilling maar ik moet wel weten waarom.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
boxersien
Hier twee honden waar foto's van gemaakt zijn, één hond staat alles van op de foto. En nee, bij beiden niet geopereerd, maar we weten wat er aan de hand is en kunnen er zo goed rekening mee houden. In combi met pijnstillers (krijgt één van de twee) gaat het super goed!!! De DA hier gaf aan niet graag te willen operen bij mijn boxer. Daar deze te druk en onbehouwen is en al heeft bewezen als hij zich verveelt heel gestresst te worden en dan ook serieus probeerd vreemden te pakken. Dus mede met dat al erbij en gezien hoe hij nu leeft geen operatie voor hem.
Hopelijk kan je je moeder nog op andere gedachten brengen (bij mijn ouders is het niet gelukt, maar gelukkig heb ik er zelf nu ook beschikking over)
Hopelijk kan je je moeder nog op andere gedachten brengen (bij mijn ouders is het niet gelukt, maar gelukkig heb ik er zelf nu ook beschikking over)