Mijn hond Charlie is al een tijdje niet goed. Hij is een asielhond die ik hier in Engeland heb gekregen. Wij hebben hem al zes jaar en hij is de liefste hond die je je kunt bedenken. Naast dat hij een oogziekte heeft die hem langzaam maar zeker blind maakt en epileptische aanvallen, is hij vorig jaar (na een vakantie in Devon) plotseling hees geworden en kan niet meer blaffen. Als hij ligt is zijn ademhaling ook heel moeizaam en gaat zijn ribbenkast heel erg op en neer. We zijn ermee naar de dierenarts geweest, die hem heeft doorgestuurd en er bleek dat er lidtekenweefsel op een van zijn stembanden zat waardoor de stemband niet meer kon trillen en derhalve werd hij hees. Dit lidtekenweefsel was ontstoken. Hij kreeg antibiotica, maar er werd verwacht dat hij wel hees zou blijven. Sinds september is het jammer genoeg niet beter gegaan en ik heb hem afgelopen week weer laten onderzoeken. Nu bleek dat zijn tweede stemband ook aangetast was, en ook zijn strottenhoofd en delen in zijn bek waren zo ontstoken dat ze bij aanraking bloedden volgens de dierenarts. Hij heeft een biopsie gedaan en we wachten op de uitslag, maar hij had dit nog nooit eerder gezien en heeft geen idee wat het kan zijn. Hij vroeg me of Charlie uit een land uit het Middellandse Zee gebied kwam, maar naar ik weet, komt hij uit Wales. Er blijken in de zuideuropese landen ongewone ziektes aan honden voor te komen.
Ik weet dat dit een heel verhaal is, sorry hiervoor, maar ik maak me zo'n zorgen en vroeg me af of iemand van jullie een idee heeft wat dit is of hiervan heeft gehoord. Elk beetje informatie en hulp helpt. Tot nu toe heb ik niet veel op internet kunnen vinden.
Bedankt!
Willy
PS. hoe kun je foto's aan deze discussie toevoegen?