Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dikke buik na het eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

dikke buik na het eten

Ongelezen bericht door fabienne s »

shadow heeft regelmatig een hele opgezwolle buik na het eten. gister avond was het zelfs zo erg dat ik bijna naar de da was gegaan. hij staat hier volledig op kvv en eet 2keer per dag 400-500 gram(hij weegt 33kg)hij eet ook uit een standaart. hij heeft het niet elke dag en hij heeft het bij verschillende soorten kvv.bij de meiden heb ik dit nooit gezien. als hij dan buiten is geweest en hij heeft gepoept dan is het eigenlijk ook wel weer weg,verder laat ie regelmatig winden na het eten. zou dit gewoon lucht zijn wat ie dan inhapt met eten,al hij niet erg schrokt met eten of is het iets anders?
Afbeelding

jemble 5 maanden
Robian
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Robian »

Ik heb vaker gehoord dat sommige honden een opgeblazen buik krijgen.
De buik is opgezwollen en hard, de hondjes smakken en speekselen, zijn misselijk en willen vanalles eten.

Meestal zakt het vanzelf weer af.
Op een ander forum had men het idee dat het misschien aan een teveel aan maagzuur zou kunnen liggen. De hond wordt misselijk en gaat daardoor lucht slikken.

Ik zou het heel goed in de gaten houden. Op moment dat je hond er heel lusteloos bij wordt dan zou ik onmiddellijk naar de DA gaan.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ollie heeft dat ook heel erg. Je kunt duidelijk zien als hij gegeten heeft en inderdaad de volgende morgen na t poepen ist weg. De laatste tijd merk ik dat t steeds minder wordt, hij is nu ook volgroeid. Ik weet echt niet of dat er mee te maken heeft, maar t valt me wel op. Misschien dat Shadow nog volop bezig is met spieraanmaak dus nog niet volledig ontwikkeld is ofzo( ik roep ook maar wat hoor, geen flauw idee of dat t is).

Het kan verder geen kwaad, ik heb hem wel t eerste uur na het eten heel rustig gehouden, hij kent nu zelfs het commando slapen :mrgreen:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

shadow is nu 4,5 jaar dus volgroeid is ie al. hij heeft het ook niet elke avond('s ochtends nog nooit gezien na het eten) en hij blijft zeker een dikke uur rustig na het eten. zoals ik hem van de week zag schrok ik van hem want als je niet beter zou weten dacht ik dat hij een torsie zou hebben.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Begrijp ik nu goed dat hij 2x per dag 400-500 gram krijgt, dus 800-1000 gram per dag? Ik vind dat een beetje riant voor een hond van 33 kg. Ik zou hem 700 gram geven, 800 gram hooguit, maar zeker niet meer.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

Joy C schreef:Begrijp ik nu goed dat hij 2x per dag 400-500 gram krijgt, dus 800-1000 gram per dag? Ik vind dat een beetje riant voor een hond van 33 kg. Ik zou hem 700 gram geven, 800 gram hooguit, maar zeker niet meer.
hij krijgt zoveel omdat hij ook veel verbruikt en anders echt te mager wordt en dat vindt ik bij een grof gebouwde hond totaal geen pan. de ene dag krijgt hij iets meer dan de ander afhankelijk wat ik voor ze heb en wat ie doet. hij gaat altijd mee naar het werk en is daar hele dagen buiten met andere honden bezig,daarnaast veel wandelen en fietsen en druk trainen.mijn jongste teef zal er niet veel naast zitten met haar 28kg en vaak ook rondt de 750gr vlees en veel spek zit er niet op ook niet bij shadow(er is juist 2kg af maar dat was ook wel iets nodig)hij heeft er vanavond geen last van gehad trouwens alleen een dikke wind gelaten maar geen harde buik.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Robian
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Robian »

fabienne s schreef:shadow is nu 4,5 jaar dus volgroeid is ie al. hij heeft het ook niet elke avond('s ochtends nog nooit gezien na het eten) en hij blijft zeker een dikke uur rustig na het eten. zoals ik hem van de week zag schrok ik van hem want als je niet beter zou weten dacht ik dat hij een torsie zou hebben.
Dat kan ik me lelemaal voorstellen.
Het kan dilatie zijn geweest (opzwellen van de maag door lucht).
Een dilatie KAN leiden (hoeft niet) tot een torsie.
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”