Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bloedarmoede
Moderator: moderatorteam
- felicity
- Vaste gebruiker
bloedarmoede
2 weken geleden plaste mijn labrador bloed. Was op een zondag en mijn eigen dierenarts had geen dienst dus naar een andere dierenarts. Die heeft naar het hart en de longen geluisterd foto's gemaakt. Heeft hem 2 prikjes gegeven (ontstekingsremmers). En stuurde ons naar huis met de mededeling dat hij niks kon vinden. Maar als er iets zou veranderen we naar onze eigen dierenarts moeste. Nu 2 weken later is hij heel erg aan de diarree. Ik naar mijn eigen dierenarts. Die zich zwaar zorgen maakte. Zijn slijmvlies was veelste licht. En bloed prikken ging bijna niet. Ik werd net gebeld dat ze de uitslag hadden vanhet bloedonderzoek. En dat ik vanmiddag meteen moet komen en een beetje van zijn ontlasting mee moet nemen. Want hij had zware bloedarmoede.
Het afgenomen bloed word nu nog verder bekeken.
Ik baal nu als een stekker. Ik ga naar de dierenarts omdat hij bloed piest en word gewoon weg gestuurd met de mededeling ik kan niks vinden. ALs het veranderd ga je maar naar je eigen dierenarts. En nu dit.
Overleeft mijn hondje het wel?
Wat kan er aan gedaan worden?
Het afgenomen bloed word nu nog verder bekeken.
Ik baal nu als een stekker. Ik ga naar de dierenarts omdat hij bloed piest en word gewoon weg gestuurd met de mededeling ik kan niks vinden. ALs het veranderd ga je maar naar je eigen dierenarts. En nu dit.
Overleeft mijn hondje het wel?
Wat kan er aan gedaan worden?
- *tweety*
- Zeer actief
Wat vervelend is dat.
Er kan een achterliggende oorzaak zijn waarom je hond bloedarmoede heeft,maar dat lijkt me dat dat onderzocht moet worden.
Maar wat doet je eigen dierenarts hier nu aan?
Moet je hondje onderzocht worden? Heeft hij medicatie gekregen?
Sterkte ermee
Er kan een achterliggende oorzaak zijn waarom je hond bloedarmoede heeft,maar dat lijkt me dat dat onderzocht moet worden.
Maar wat doet je eigen dierenarts hier nu aan?
Moet je hondje onderzocht worden? Heeft hij medicatie gekregen?
Sterkte ermee
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- felicity
- Vaste gebruiker
Ik moet om 1 uur terug bij de kliniek zijn. Wat duurt wachten lang.
Bloed wat ze woensdag hebben afgenomen word nu verder onderzocht. En ik moet een potje met ontlasting mee nemen. Om t kijken of hij via die weg het bloed verliest.
En verder weet ik het nog niet. Dat hoor ik straks.
Maar vind het best wel eng.
Bloed wat ze woensdag hebben afgenomen word nu verder onderzocht. En ik moet een potje met ontlasting mee nemen. Om t kijken of hij via die weg het bloed verliest.
En verder weet ik het nog niet. Dat hoor ik straks.
Maar vind het best wel eng.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- felicity
- Vaste gebruiker
Hij heeft sterk bloed verlies via zijn ontlasting.jip007 schreef:wat vervelend , ik hoop dat ze er achter komen wat de oorzaak is. Zei de DA dat hij bloedarmoede had , want bij een hond komt geen bloedarmoede voor , niet zoals bij de mens . Dit is wat mij vertelt werd na lance zijn maagbloeding.
Sterkte.
Ik krijg morgen de uitslag van het uitgebreide bloedonderzoek. En dan volgende week maandag moet ik naar een grotere kliniek om een echo te maken.
Hij moet nu ook heel goed in de gaten gehouden worden. Mag zich absoluut niet druk maken en niet te veel bewegen.
- *tweety*
- Zeer actief
- felicity
- Vaste gebruiker
Ze zouden bellen zodra ze de uitslag hebben. Heb om 4 uur zelf gebeld omdat ik nog niets gehoord had. Maar de uitslag was er helaas ook nog niet.
Ik hoop dat het vandaag nog komt (maar ben bang dat het nu pas maandag komt).
Ik hoop dat toby het zolang volhoudt. Gelukkig is mijn vriend thuis met de auto. En we hebben al gekeken welke praktijk er weekend dienst heeft. Mocht er iets veranderen rijden we gelijk naar de kliniek.
Ik vertouw het voor geen meter.
Ben net naar de dierenwinkel geweest. Mijn zakje voer wat ik had gekregen van de dierenarts is op. Ik had een zakje eukanuba mee gekregen. Seciaal voor honden met darm en maag problemen. Dit voer hadden ze bij de dierenwinkel ook maar ze raadde me daar nutro Sensitive Chicken and Rice aan. Dat zou nog beter zijn dan eukanuba. Dus heb daar een zak van 7.5 kilo van meegenomen. Ga de zak vanavond openmaken. Ik ben benieuwd.
Ik hoop dat toby het zolang volhoudt. Gelukkig is mijn vriend thuis met de auto. En we hebben al gekeken welke praktijk er weekend dienst heeft. Mocht er iets veranderen rijden we gelijk naar de kliniek.
Ben net naar de dierenwinkel geweest. Mijn zakje voer wat ik had gekregen van de dierenarts is op. Ik had een zakje eukanuba mee gekregen. Seciaal voor honden met darm en maag problemen. Dit voer hadden ze bij de dierenwinkel ook maar ze raadde me daar nutro Sensitive Chicken and Rice aan. Dat zou nog beter zijn dan eukanuba. Dus heb daar een zak van 7.5 kilo van meegenomen. Ga de zak vanavond openmaken. Ik ben benieuwd.
- felicity
- Vaste gebruiker
Ze zouden bellen zodra ze de uitslag hebben. Heb om 4 uur zelf gebeld omdat ik nog niets gehoord had. Maar de uitslag was er helaas ook nog niet.